قدس آنلاین: با حضور جمعی از مسئولان، دریچه‌های کامبوزیت آب و فاضلاب رونمایی و این دریچه‌ها جایگزین نمونه‌های چدنی آن شدند.

دریچه‌های کامبوزیت آب و فاضلاب رونمایی شد

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا جامی در مراسم رونمایی از دریچه‌های کامبوزیت آب و فاضلاب اظهار داشت: برای ساخت این دریچه‌ها فضای کارگاه‌های اجرایی و نیروهای فنی و کاردان را در اختیار مجموعه شرکت دانش بنیان قرار دادیم.

وی افزود: تمامی تست‌های ضورت گرفته از این دریچه‌های کامبوزیت با مؤفقیت انجام شد و تأییده آن موجود است و مجموعه سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان رضوی در تمامی مراحل حمایت‌های لازم را صورت دادند.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان رضوی بیان کرد: شرکت آب و فاضلاب مشهد از لحظه شروع تا پایان این طرح در کنارمان بودند و همراهی‌ها و همکاری‌های لازم را به شکلی شایسته و مطلوب داشتند و حمایت‌های معنوی زیادی صورت دادند و اجازه دادند که این محصول دانش بنیان جایگزین نمونه‌های قدیمی‌ای شوند که دیگر کاربرد و کارایی‌ای ندارند.

جامی تصریح کرد: مسئولان این شرکت پروسه مناقصه‌ها را در سطح کشور داشتند و به واقع باید گفت که این طرح حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و سبب کاهش سرقت‌ها و آسیب‌ها می‌شود.

وی تأکید کرد: شرکت آب و فاضلاب مشهد به عنوان شهر پایلوت این حوزه بوده که توسط مسئولان آب و فاصلاب کشور انتخاب شده بنا داریم که از این دریچه‌ها در سطح استان و کشور هم استفاده شود که این برنامه در بازده کوتاه مدت در سطح استان و در بازده بلند مدت در سطح کشور اجرایی می‌شود.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: طی مکاتباتی که با شرکت آب و فاضلاب تهران داشتیم توافقاتی در خصوص استفاده از این کامبوزیت‌ها در پایتخت داشتیم و برابر برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از هم‌اکنون این طرح در مشهد اجرا شده و از نیمه نخست سال 1394 هم در تهران آغاز می‌شود.

سیدعلیرضا طباطبایی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد هم در سخنانی اظهار داشت: از چند زاویه به موضوع ساخت این دریچه‌ها نگاه کردیم، که مهم‌ترین دلیل آن رفع مشکل سرقت دریچه‌های چدنی بود که این سرقت‌ها به صورت پراکنده در سطح شهر مشهد، استان و کشور رخ می‌داد و رویکردمان این است که انگیزه سرقت را کاهش دهیم.

طباطبایی تصریح کرد: در ساخت این دریچه‌ها از جنس‌های غیرقابل بازیافت استفاده شده تا انگیزه سرقت هم کاهش یابد زیرا این دریچه‌ها برای سارقان کاربرد و منفعتی ندارد.

طباطبایی عنوان کرد: مقام معظم رهبری به موضوع اقتصاد مقاومتی تأکید بسیار داشتند و هزینه ساخت این دریچه‌های کامپوزیت نسبت به نمونه‌های چدنی آن بسیار کمتر است و با این کار توانستیم تاحدودی به این خواسته به‌حق معظم‌له جامه عمل بپوشانیم.

وی افزود: در سطح کشور نمونه‌هایی با همین رویکرد در حال اجراست، اما نمونه تولید شده در مشهد از سطح کیفی بالاتری برخوردار است.

علیرضا سیدحسین‌زاده سازنده دریچه‌های کامبوزیت نیز اظهار داشت: این دریچه‌ها در بازه زمانی 3 ساله و با مشارکت سازمان بسیج علمی، پژوهش و فناوری خراسان رضوی و شرکت آب و فاضلاب مشهد ساخته شد.

وی افزود: این طرح هزینه‌ای بالغ بر 10 میلیون تومان دربرداشت که تاکنون هیچ حامی مالی‌ای نداشته است.

وی تأکید کرد: در گذشته هم روی خمیر ضربه گیر کار کرده بودم که نمونه آن تنها در کشور انگلستان موجود است و ساخت جداره‌های ضدگلوله برای ماشین‌های حمل پول هم از دیگر طرح‌هایی بود که به اجرا رساندم.

سازنده دریچه‌های کامبوزیت آب و فاضلاب خاطرنشان کرد: کار دیگرم هم تابلوهای راهنمایی و رانندگی بوده که در آستانه انعقاد قرارد است و امیدوارم که مسئولان حمایت مطلوبی داشته باشند تا بتوانیم آثاری فاخر، نمونه و دارای اثربخشی بالا تهیه کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.