عکس های منتشر شده از دو فروند هواپیمای مسافربری که در حال نزدیک شدن به فرودگاه بین المللی شهر کوالالامپور بودند و به وسیله هواپیمای بدون سرنشین گرفته شده موجی از انتقادها را در مالزی به راه انداخت، تا بار دیگر مدیریت امنیت پرواز این کشور مورد سئوال قرار گیرد.

هواپیمای بدون سرنشین، حریم هوایی مالزی را ناامن کرد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری ایرنا، این عکس ها که در شبکه های اجتماعی قرار گرفته و روزنامه استار روز سه شنبه آن ها را منتشر کرد به وسیله یک فروند هواپیمای بدون سرنشین گرفته شده است. ادوارد چیو در حساب کاربری خود شبکه اینستاگرام با نام ینگ نصیر این عکس ها را قرار داده است.

این عکس ها از هواپیما خطوط هوایی عربستان سعودی و ایرآسیا هنگام فرود در فرودگاه بین المللی کوالالامپور گرفته شده است.

این امر که هواپیماهای بدون سرنشین در چه فاصله ای از این هواپیماها قرار داشته اند، مشخص نیست.

این حساب کاربری در اینستاگرام پاک شده و مشخص نیست که این عکس ها چه زمانی در این حساب کاربری قرار داده شده بودند.

چیو در حساب کاربری خود نوشته است، اقدامات بسیاری است که یک نفر می تواند به وسیله هواپیماهای بدون سرنشین که در مالزی به طور قابل توجهی مورد اقبال عمومی قرار گرفته اند، انجام دهد.

این کاربر مالزیایی در اظهارات خود که بیش از یکهزار و 500 بار به اشتراک گذاشته شده است این سئوال را مطرح کرده است که اگر در آن لحظه این هواپیمای بدون سرنشین به سمت هواپیما حرکت می کرد، چه می شد؟ آیا یک تیتر دیگر در مورد خطوط هوایی مالزی در رسانه ای جهان منتشر می شود؟

بر اساس قوانین هوانوردی مالزی، استفاده از هواپیمای بدون سرنشین زیر 20 کیلوگرم در حریم هوایی کنترل شده و یا در منطقه ترافیک هوایی ممنوع است به جز اینکه از مرکز کنترل ترافیک هوایی مجوزهای لازم اخذ شده باشد.

هواپیماهای بدون سرنشین در بین عکاسان در مالزی از محبوبیت خاصی برخوردار است و نمونه حرفه ای این هواپیماها حدود سه هزار رینگیت (850 دلار) و نمونه ارزان تر آن تا 500 رینگیت (150 دلار) در بازار موجود است.

استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین پیش از این نیز در صدر خبری رسانه های جهان قرار گرفته است. هفته گذشته رسانه های فرانسه از مشاهده هواپیماهای بدون سرنشین در اطراف کاخ ریاست جمهوری این کشور و همچنین سفارت آمریکا خبر دادند.

سه خبرنگار الجزیره نیز به وسیله پلیس فرانسه در خصوص پرواز یک هواپیمای بدون سرنشین در بوستانی در حاشیه غربی پاریس مورد بازجویی قرار گرفته اند.

پرواز هر نوع هواپیما بدون مجوز بر فراز پاریس غیرقانونی است و تخلف کنندگان به یک سال زندان و 75 هزار یورو جریمه نقدی محکوم می شوند.

در سنگاپور نیز پرواز این گونه هواپیماها در شعاع پنج کیلومتری فرودگاه ممنوع است.

سازمان هوانوردی مالزی قرار است به زودی در این زمینه بیانیه ای انتشار دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.