نتایج یک نظرسنجی صورت گرفته از شهرک‌نشین‌های صهیونیست حاکی از آن است که اکثر این افراد معتقدند سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا تأثیری بر روند مذاکرات هسته‌ای ایران نخواهد داشت.

صهیونیست‌ها معتقدند سخنرانی نتانیاهو تأثیری بر مذاکرات هسته‌ای ندارد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری تسنیم، نتایج یک نظرسنجی در اسرائیل حاکی از آن است که اکثر شهرک‌نشین‌ها بر عدم تأثیر سخنرانی نتانیاهو در کنگره بر روند مذاکرات هسته‌ای معتقدند.

مؤسسه میدگام به سفارش حزب اتحاد صهیونیست اقدام به تهیه یک نظرسنجی کرد که طبق این نظرسنجی تنها 28 درصد از اسرائیلی‌ها معتقدند سخنرانی امروز (سه‌شنبه) نتانیاهو در کنگره به جلوگیری از هسته‌ای شدن ایران کمک خواهد کرد.  مخالفان نتانیاهو در انتخابات 17 مارس به این مسئله پی برده‌اند که 60 درصد از ساکنان اراضی اشغالی معتقدند سخنرانی نتانیاهو تأثیری بر روند هسته‌ای شدن ایران نخواهد داشت. این در حالی است که 12 درصد نیز نظری در این باره نداشتند.

در این نظرسنجی که 600 شهرک‌نشین در آن شرکت داشتند تنها 57% معتقد بودند سخنرانی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی باعث بهبود روابط میان اسرائیل و آمریکا خواهد شد.

رهبران آمریکایی و اسرائیلی روز گذشته سخنان احترام‌آمیزی را با یکدیگر مبادله کردند، اما تنش‌ها در رابطه با گفت‌وگوهای آمریکا و ایران بر سر برنامه‌ هسته‌ای در آستانه سخنرانی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره به اوج خود رسید، جایی که وی تلاش خواهد کرد تا قانون‌گذاران آمریکایی را به ممانعت و خنثی‌کردن مهمترین ابتکار سیاست خارجی رئیس جمهوری اوباما تشویق کند.

همچنان با تلاش دو طرف برای یافتن زبانی آشتی‌جویانه، نتانیاهو ایالات متحده را به‌عنوان "خانواده" توصیف کرد و سامانتا پاور، سفیر آمریکا در سازمان ملل بر "تعهدات مستحکم" آمریکا در قبال اسرائیل تأکید کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.