قدس آنلاین: رئیس جشنواره فیلم ملی کوتاه حسنات از برگزاری پنجمین دوره جشنواره فیلم کوتاه حسنات در سال آینده با موضوعات حقوق شهروندی، رستگاری و موضوع ویژه زاینده رود در بخش های فیلمنامه ، فیلم های داستانی، مستند، پویانمایی با حداکثر زمان ۳۰ دقیقه خبر داد.

پنجمین جشنواره فیلم حسنات برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، حسین ملایی امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران با ذکر این نکته که جشنواره فیلم ملی کوتاه حسنات توسط یک موسسه خصوصی از جنس خیریه طرح ریزی شده است، گفت: در سال های نخست ما پیش‌بینی این همه استقبال را نمی کردیم اما برگزاری با کیفیت این جشنواره در سال های اخیر و حضور هنرمندان موثر و نامی کشور در سال های گذشته در ارتقا و پیشرفت جشنواره تاثیر زیادی داشت.

وی ادامه داد: در واقع این موسسه خیریه و خصوصی جشنواره حسنات را  باکیفیتی برگزار کردند که وزارت ارشاد و سازمان های مشابه با ۱۰ برابر هزینه جشنواره های مشابه را انجام داده اند.

ملایی یادآور شد: به دلیل تورم و گستره موضوعات این جشنواره با موضوع  اصلی احسان و نیکوکاری شاهد استقبال کم نظیری در سطح ملی از جشنواره بودیم.

وی با اشاره به تلاش مسئولان جشنواره برای برگزاری و نامه نگاری با شهردار، استاندار، رئیس شورای شهر و غیره ابراز داشت: با وجود استقبال خوب مسئولان شهری از برگزاری جشنواره و تشویق عوامل به این امر شاهد حمایت از برگزاری جشنواره نبودیم و متاسف هستیم که با وجود این همه استقبال از جشنواره و با وجود هزینه های بسیار اندک آن این برخورد با برگزاری جشنواره انجام شد.

رئیس جشنواره فیلم ملی کوتاه حسنات تصریح کرد: این گروه برنامه های فرهنگی دیگری همانند نشست های گوهر معرفت در نگارستان امام خمینی (ره) با حضور متفکران حوزه و دانشگاه، برنامه های آموزشی مختلف برای صندوق های قرض الحسنه و غیره دارد که هیچ کدام تعطیل شدنی نیست.

وی با اشاره به هزینه بر بودن این فعالیت ها گفت: جشنواره برنامه جدید ما بود و بر این است مجبور به برگزاری هفته فیلم حسنات به جای جشنواره شدیم.

تقدیر از ۶ خیریه برتر استان اصفهان

در ادامه این نشست خبری رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره ملی حسنات نیز در سخنانی گفت: امسال همزمان با برگزاری هفته فیلم حسنات، از ۶ خیریه برتر استان که خدمات متنوعی به مددجویان و نیازمندان جامعه ارائه می دهند، تقدیر خواهد شد.

سید علی نکویی با اشاره به برگزاری هفته فیلم حسنات در اسفندماه سال جاری ،افزود: برای معرفی خیریه های برتر، قدردانی از افرادی که تنها برای رضای خدا به مردم خدمت می کنند و تشویق مردم برای کمک به خیریه ها از ۶ خیریه برتر در افتتاحیه هفته فیلم حسنات تجلیل می شود.

وی تاکید کرد: برای انتخاب این خیریه ها مواردی همچون مردمی بودن و وابسته نبودن به بخش های دولتی ،رعایت کرامت انسانی و شخصیت انسانی مددجویان به عنوان یک اصل انسانی در کمک به دیگران مدنظر بوده است.

رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره ملی حسنات گفت:در واقع هدف جشنواره حسنات تشویق افراد به کارهای نیک است و در بخش تقدیر از خیریه ها نمونه عملی این کار نیک در پیش چشم جامعه قرار می گیرد.

وی بیان داشت: خیریه هایی در استان اصفهان وجود دارندکه خدمات مختلف و کارهای خیر متنوعی از جمله کمک به بچه های معلول ذهنی، افراد مبتلا به صرع، اهدای مستمری غذا، خوراک و لباس به افراد نیازمند، تهیه پوشاک برای شب عید دانش آموزان و افراد بی بضاعت انجام می دهند.

نکویی با بیان اینکه فیلم های کوتاه و مصاحبه هایی از عملکرد این خیریه ها تهیه شده است، گفت: با این تقدیر قصد داریم این موضوع را بیان کنیم که در نابسامانی های جامعه امروز انسان هایی تلاش می کنند مرهمی بر زخم های جامعه باشند تا مردم نیز با الگوگیری از این افراد سعی کنند خیریه های جدید راه اندازی کنند.

برگزاری هفته فیلم حسنات به طور همزمان در ۶ استان کشور

دبیر اجرایی جشنواره فیلم کوتاه حسنات نیز در این نشست خبری اظهارداشت: هفته فیلم حسنات به شکل همزمان در ۶ استان البرز، سمنان، خراسان جنوبی، آذربایجان غربی، گیلان و فارس و ۱۱ شهر برگزار خواهد شد و برگزاری پنجمین جشنواره حسنات به سال آینده موکول شده است.

امیرحسین عشاقی تصریح کرد: امسال از تاریخ  ۱۶ تا ۱۸ اسفندماه  تنها هفته فیلم حسنات را خواهیم داشت که فیلم های برگزیده چهار دوره قبلی جشنواره در آن به نمایش درخواهد آمد.

وی اضافه کرد: پنجمین دوره جشنواره فیلم کوتاه حسنات در سال ۹۴ با موضوعات حقوق شهروندی، رستگاری و موضوع ویژه زاینده رود در بخش های فیلمنامه ، فیلم های داستانی، مستند، پویانمایی با حداکثر زمان ۳۰ دقیقه برگزار می شود.

دبیر اجرایی جشنواره فیلم کوتاه حسنات افزود: آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره در سه بخش مسابقه ملی، فیلمسازی اول و مسابقه فیلم های تجربی برگزار و آخرین مهلت ارسال آثار برای شرکت در این دوره ۳۱ تیرماه ۹۴ است.

وی تاکید کرد: اغلب فیلم های جشنواره حسنات در جشنواره های ممتاز استانها و شهرهای مختلف داخلی و خارج از کشور رتبه های خوبی آوردند که از جمله آنها فیلم هفتان از هوشنگ میرزایی، فقط کمی نور از حامد موسوی، به خاطر معصومه از فریبرز آهنین و مجید شیدا و غیره است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.