قدس آنلاین: کمیسیون ماده 5 به ریاست معاون امور عمرانی استاندار اصفهان و با حضور کلیه اعضاء در محل سالن جلسات استانداری اصفهان تشکیل جلسه داد.

طرح تفصیلی شاهین‌شهر مورد بررسی قرار گرفت

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، دبیر کمیسیون و مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان مهمترین موضوع جلسه این هفته کمیسیون ماده 5 را بررسی طرح تفصیلی شاهین‌شهر عنوان کرد و گفت: تاکنون 25 جلسه کمیته فنی در خصوص نظام محله‌بندی شهر، نظام معابر، کاربری اراضی، ضوابط و مقررات شهری و جانمایی خدمات عمومی و تطبیق  با طرحهای فرادست در مدیریت شهرسازی و معماری این اداره کل تشکیل و موارد مورد بررسی قرار گرفته است.

محمود محمودزاده با بیان اینکه تهیه و تدوین نهایی طرح تفصیلی شاهین‌شهر براساس اطلاعات پایه مربوط به سال 90 بوده است خواستار بهنگام‌سازی طرح مذکور با توجه به رشد جمعیت شد و تصریح کرد: در سالهای اخیر با اجرای طرح مسکن مهر در شاهین‌شهر 15 درصد به جمعیت فعلی شهر اضافه شده است و کاربری‌های وضع موجود می‌بایست به روز و بازنگری گردد.

وی جایگاه شاهین‌شهر را به لحاظ قرارگیری بر روی محور کریدور شمال به جنوب استان اصفهان مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: در بازنگری طرح تفصیلی باید به صورت ویژه به این شهر نگاه کرد.

دبیر کمیسیون ماده 5 استان اصفهان در خصوص بازنگری طرح جامع شاهین‌شهر نیز گفت: سال افق این طرح مربوط به 1405 و محدوده پیشنهادی شهر 3 هزار و 234 هکتار با جمعیت 208 هزار نفر تصویب و در مرحله ابلاغ می‌باشد. گفتنی است جمعیت کنونی شاهین‌شهر در حال حاضر بالای 170 هزار نفر و بیشترین درصد ساکنین آن مهاجر می‌باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.