همزمان با اعلام آمادگی 1000 داوطلب جدید مردمی برای شرکت در عملیات آزادسازی تکریت، یک مقام استان صلاح‌الدین از فروپاشی خطوط دفاعی داعش در تکریت و اطراف آن خبر داد.

روز سوم عملیات آزادسازی تکریت/ محاصره تکریت از 3 جهت/ داعش 11 فرمانده فراری از صلاح‌الدین را اعدام کرد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری فارس، عملیات ارتش و نیروهای بسیج مردمی در استان صلاح‌الدین در شمال بغداد، پایتخت عراق، امروز سه‌شنبه برای روز سوم ادامه یافت. در انتهای روز دوم، شب گذشته نیروهای مردمی و ارتش عراق، ده‌ها نفر از دانشجویان افسری پایگاه اسپایکر را آزاد کردند.

طبق گزارش شبکه خبری العربیه، جمعی از فرماندهان گروه داعش در تکریت، به سوی منطقه «حویجه» عقب‌نشینی کرده‌اند. رئیس پلیس استان صلاح‌الدین نیز می‌گوید که خطوط دفاعی داعش در تکریت و اطراف آن یکی پس از دیگری فرو می‌ریزد.

تکریت در محاصره نیروهای امنیتی/ پل «تکریت - العلم» تنها راه فرار داعش از شهر

«بدر الفحل» از نمایندگان پارلمانی استان صلاح‌الدین عراق در گفت‌وگو با «السومریه نیوز» گفت که شهر تکریت در حال حاضر از 3 جهت در محاصره است و تنها راه فرار تکفیری‌های داعش از این شهر، پل «تکریت – العلم» است و آنها می‌توانند از این راه به استان کرکوک بروند. به ویژه که این پل هنوز در تصرف تکفیری‌ها است.

وی افزود: اما سایر راه‌های فرار داعش به خارج از تکریت کاملا تحت سیطره نیروهای امنیتی و بسیج مردمی و عشائر است.

هلاکت پسر عموی «ابوبکر البغدادی»

نیروهای امنیتی عراق و بسیج مردمی این کشور در بمباران توپخانه‌ای مواضع داعش در منطقه «الدور» در شرق تکریت موفق شدند، پسر عمومی «ابوبکر البغدادی» خلیفه خودخوانده داعش را به هلاکت برسانند. وی مسئول نظامی داعش در منطقه الدور بود.

آزادی روستای استراتژیک «الناعمه» در شرق تکریت

«مروان جبارة» سخنگ.ی شورای شیوخ عشائر «صلاح‌الدین» در گفت‌وگو با خبرگزاری «کل العراق» گفت که نیروهای امنیتی روستای الناعمه در 13 کیلومتری شرق شهر تکریت را کاملا آزاد کرد.

بر اساس این گزارش، اکنون پرچم عراق در این روستا برافراشته شده و نیروهای امنیتی در حال پیشروی به سوی روستای «البوعجیل» هستند.

تشکیل نیروهای داوطلب از عشائر برای آزادی «الشرقاط» و «البیجی»

«حماد خزعل» عضو شورای استانداری صلاح‌الدین از تشکیل یک نیروی عشائری با 500 عضو برای آزادسازی منطقه «الشرقاط» و بخشهایی از مناطق «بیجی» از دست داعش خبر داد.

بر اساس این گزارش، اغلب این نیروها از عشائر «الجبور» و «الجیسات» هستند و ماموریت آنها آزادسازی مناطق بیجی و الشرقاط است. قرار است عملیات آزادسازی این مناطق پس از پاکسازی کامل تکریت، مرکز استان صلاح‌الدین انجام شود.

ابراز رضایت رئیس‌جمهور عراق از پیروزی‌ها در عملیات «صلاح‌الدین»

«فواد معصوم» رئیس‌جمهور عراق که برای دیدار با مقامات محلی استان «کرکوک» به این استان رفته، از پیشرفت بزرگ در عملیات آزادسازی «صلاح‌الدین» خبر داد و گفت که این پیروزی‌های مستمر بشارت خیر می‌دهند.

وی در ادامه گفت که موعد آزادسازی موصل را عملیات «نینوا» تعیین می‌کند و دولت قصد دارد که این عملیات را علیه داعش اجرایی کند.

رئیس‌جمهور عراق قرار است در دیدار با مقامات کرکوک در جریان برنامه های جاری در این استان برای نبرد با داعش قرار گیرد. بخش «الحویجه» در این استان نیز در اشغال داعش است و منابع آگاه از فرار شماری زیادی از سرکرده‌های داعش به این منطقه، طی عملیات صلاح‌الدین خبر می‌دهند.

آزادی یک روستا در شرق تکریت و جاده «الطوز - تکریت»

یک منبع آگاه امنیتی عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری «کل العراق» از آزادی روستای «تل کصیبة» در 30 کیلومتری شرق شهر تکریت و برداشتن پرچم داعش خبر داد و گفت که پرچم عراق بر ساختمان مرکز پلیس این روستا نصب شده است.

بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی بر جاده «الطوز - تکریت» در شرق تکریت نیز کنترل پیدا کردند.

استفاده از تانک دست‌ساز نیروهای داوطلب بصره در جنگ با داعش

نیروهای داوطلب مردمی در استان بصره که از سه ماه پیش در اندیشه ساخت یک تانک با استفاده از بقایای یک نفربر و تانک‌های قدیمی مربوط به سالهای دهه هشاد، بودند از یک ماه پیش این ایده را عملی کردند و اکنون تانکی بزرگ برای مبارزه با داعش ساخته اند.

 

بر اساس این گزارش از یک ماه پیش یک تیم 6 نفره از نیروهای بسیج مردمی بصره ، به طور شبانه‌روزی بر روی ساخت این تانک متمرکز شدند و با استفاده از صفحات ضد گلوله، آن را قابل استفاده در جنگ با داعش در عملیات صلاح‌الدین کردند.

منطقه استراتژیک «حمرین» در «سامراء» آزاد شد

نیروهای امنیتی و بسیج مردمی عراق صبح امروز سه‌شنبه منطقه راهبردی «حمرین» در شمال شرق سامراء را‌ آزاد کردند. شبکه خبری العربیه نیز به این امر اذعان کرد.
موقعیت تکریت، سامرا، بلد در استان صلاح‌الدین در شمال پایتخت، استان بغداد

 

 

3 دیوار دفاعی مهم داعش در محور دیالی - صلاح‌‌الدین فرو پاشید

کمیسیون امنیتی در استانداری «دیالی» اعلام کرد که نیروهای امنیتی عراق موفق شدند به 3 دیوار دفاعی مهم داعش در محور دیالی – صلاح‌الدین نفوذ کنند و به « حمرین» برسند.

«صادق الحسینی» رئیس این کمیسیون در مصاحبه با «السومریه نیوز» گفت که نیروهای امنیتی از پلیس و ارتش عراق با همکاری و پشتیبانی 3 هزار نیروی داوطلب از ساکنان دیالی موفق شدند، 3 دیوار دفاعی مهم داعش را در روستاهای «البوریاش»، «البوعیسی» و «البوطلحه» در استان صلاح‌الدین که به محور دیالی – صلاح‌الدین معروف است، نفوذ کنند.

وی افزود: این خطوط دفاعی کاملا فروپاشید و ده‌ها تکفیری داعش به سوی حمرین فراری شدند.

مرگ مرد شماره دو داعش در تکریت

وبگاه خبری «عراق 24» خبر داد که نیروهای امنیتی عراق امروز موفق شدند «ابو عبیده التونسی» یکی از فرماندهان داعش در تکریت را از پای در آورند.

طبق این گزارش، التونسی مرد دوم داعش در «ولایت جنوب» در جنوب تکریت به شمار می‌رفت.

 

مرگ 50 داعشی نزدیک بیجی

سرلشگر ستاد «حمد النامس» رئیس پلیس استان صلاح‌الدین در جمع خبرنگاران اعلام کرد که 50 عضو گروه داعش در نزدیکی شهر بیجی کشته شدند.

النامس گفت: نیروهای بسیج مردمی (الحشد الشعبی) به همراه نیروی امنیتی 50 داعشی را به هنگام تلاش برای ورود به بیجی کشتند و خودروهای آنان در حریق نابود شد.

طبق گفته این مقام عراقی، «عملیات آزادسازی شهر تکریت (مرکز استان صلاح‌الدین) با پیشرفت بالایی در جریان است و خطوط دفاعی دشمن (تکفیری) زیر ضربات نیروهای عراقی در حال فرو ریزی است».

رئیس پلیس استان صلاح‌الدین همچنین با اشاره به عملیات ارتش و نیروهای مردمی از سه محور برای آزادسازی مرکز استان، گفت که عملیات از محور سوم بزودی آغاز می‌شود و این کار در هماهنگی با نیروهای هجومی از محورهای دیگر صورت خواهد گرفت.

1000 داوطلب جدید مردمی در سامرا

همچنین وبگاه خبری «عراق 24» اعلام کرد که در سامراء هزار نیروی مردمی جدید داوطلب پیوستن به عملیات آزادسازی استان صلاح‌الدین شده‌اند.

طبق این گزارش، داوطلبان می‌خواهند در عملیات آزادسازی استان صلاح‌الدین با رمز «لبیک یا رسول الله» که حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق روز یکشنبه آن را برای آغاز عملیات اعلام کرد، حضور پیدا کنند.

هلاکت والی سامرا و 55 تکفیری داعش

یک منبع امنیتی در استان صلاح‌الدین، گفت که نیروهای امنیتی از صبح امروز (سه‌شنبه) مواضع داعش در جنوب تکریت را هدف قرار دادند و طی آن، 56 تکفیری داعش به هلاکت رسیدند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «کل العراق»، مواضع داعش در منطقه «الدور» در جنوب تکریت بمباران شد و 56 نفر از جمله والی سامرا کشته شدند.

عملیات آزادسازی صلاح‌الدین با رمز «لبیک یا رسو‌ل‌الله» با مشارکت نیروهای ارتش، پلیس، نیروهای داوطلب مردمی و افراد مسلح عشائر از دو روز پیش آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

داعش سرکرده‌های فراری از نبرد تکریت را اعدام می‌کند

وبگاه خبری «عراق 24» گزارش کرد که گروه داعش 11 نفر از سرکرده‌های خود را که از میدان‌های نبرد در استان صلاح‌الدین عقب‌نشینی کرده‌اند، اعدام کرده است.

طبق این گزارش، این اعدام با شلیک گلوله انجام شده است. در این خبر به هویت این عناصر داعش اشاره‌ای نشده است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.