وزیر خارجه سوریه با تاکید بر اینکه مواضع دولت ترکیه در خصوص سوریه در خدمت منافع مردم دو کشور نیست ، گفت که این مواضع ترکیه به مردم سوریه و ترکیه آسیب می رساند.

ولید المعلم: مواضع ترکیه به مردم این کشور و سوریه آسیب می رساند

به گزارش ایرنا،ولید المعلم در استقبال از هیات ترکی به ریاست دوگو برنچیک رییس حزب وطن ترکیه در دمشق بر عمق روابط دوستانه دو ملت ترک و سوریه تاکید کرد و افزود : دولت ترکیه در تفسیر اوضاع سیاسی منطقه به اشتباه افتاده و مواضعی در جهت خلاف منافع دو ملت سوریه و ترکیه اتخاذ کرده است.

وی از هیات ترک خواست تا از مسوولیت خود در حفاظت از روابط و منافع دو ملت دوست دفاع کرده و در ایجاد صلح و امنیت در منطقه و جهان سهیم باشند.

معلم همچنین نسبت به خطر تروریست های تکفیری که نسبت به همه کینه ورزی می کنند و ثبات و آینده منطقه را تهدید می نمایند، هشدار داد.

در همین حال رییس هیات ترکیه به همبستگی مردم کشورش با مردم سوریه در مقابله با تروریسم تاکید کرد و گفت : سیاست های اردوغان باعث شده، تروریست ها ، منطقه را به آتش بکشانند و خواست آمریکا و اسراییل در ویران کردن کشورهای منطقه را به اجرا در آروند .

بر اساس این گزارش ، هیات ترک با احمد بدر الدین حسون مفتی کل سوریه نیز دیدار و بر ایستادگی کشورش در مقابل تفکرات تروریستی تاکید کرد.

حسون گفت که امروز حضور هیات ترک در دمشق بر درست بودن مواضع بسیاری از فعالان و احزاب ترکیه حکایت دارد .

وی توضیح داد که دولت سوریه با تروریست ها جنگیده و به لطف ایستادگی و حمایت مردم این کشور از رهبری سیاسی پیروز خواهد شد تا طرح اسلام سیاسی در کشورهای منطقه را که دولت ترکیه به رهبری اردوغان حامی می باشد، ساقط نماید.

عبداللطیف شنر معاون اسبق نخست وزیر ترکیه و یکی از بنیانگذاران حزب عدالت و توسعه نیز در این دیدار گفت: کسانی که حامی تروریست ها در سوریه هستند هیچ ارتباطی با انسانیت ندارند.

هیات احزاب ترکیه که به دمشق سفر کرده، متشکل از اومیت اکویونلو رییس ترکمن پارلمان ترکیه، بیرگل ایمن گولیر معاون حزب جمهوری، عبدالطیف شنر معاون سابق نخست وزیر، ژنرال اسماعیل حقی بییکین رییس اسبق دستگاه اطلاعات نظامی در ستاد کل، بالارس دوگو وزیر اسبق دفاع ترکیه، شولیه بیرنچیک معاون رییس حزب وطن، یونست سونیر عضو کمیته مرکزی حزب و عبدالقادر ایلدیز رهبر عشیره دیکوریا و علی رضا تیکین سرمایه گذار ترک می باشد.
 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.