بشار اسد رییس جمهوری سوریه در دیدار هیاتی از احزاب ترکیه گفت: ‫اردوغان رییس حمهوری ترکیه برای راضی نگه داشتن اربابان خود واجرای نقشه های آنها از گروه های تروریستی تکفیری حمایت می کند.

بشار اسد: اردوغان حامی گروه های تروریستی تکفیری است

به گزارش ایرنا، اسد روز سه شنبه در دیدار با هیاتی از احزاب و تشکل های ترکیه گفت: ‫این دیدار نشان دهنده آن است که روابط حقیقی میان کشورها را ملت ها و نه دولت ها می سازند؛ زیرا دولت ها ممکن است مواضعی اتخاذ کنند که نتیجه ای جز ویرانگری نداشته نباشد و این همان موضعی است که اردوغان با حمایت از گروه های تکفیری در پیش گرفته است.

رییس جمهوری سوریه ادامه داد: مبارزه با تروریسم تنها از طریق مبارزه با تروریست ها صورت نمی گیرد، بلکه ملت ها نیز باید به دولت هایی که از تروریسم حمایت می کنند، فشار آورند تا این دولت ها مواضع خود را تغییر دهند و با ایجاد همکاری حقیقی میان کشورها بتوان از این آفت خطرناک رهایی یافت.

هیات احزاب ترکیه که روز یکشنبه وارد دمشق شده بود، پیشتر با ولید معلم وزیر خارجه سوریه نیز دیدار کرد.

وزیر خارجه سوریه نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه مواضع دولت ترکیه در خصوص سوریه در خدمت منافع مردم دو کشور نیست ، گفت که این مواضع ترکیه به مردم دو کشور آسیب می رساند.

بر اساس تحلیل ها، ترکیه و برخی از کشورهای منطقه با همکاری کشورهای غربی در راس آن آمریکا، حمایت های گسترده ای به لحاظ مالی و تسلیحاتی از گروه تروریستی - تکفیری داعش می کنند که بخش هایی از سوریه و عراق را به اشغال در خود در آورده و مرتکب جنایت های وحشتناکی شده است.
 

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.