هر چند به نظر می‌رسید تاخیر 3.5 روزه هواپیمایی تابان در هفته گذشته برای مدت‌ها بدون رقیب بماند، اما اعتراض بعضی از مسافران هواپیمایی ماهان حاکی از این است این شرکت نیز تاخیری 48 ساعته را در چند هفته گذشته ثبت کرده و حتی به پیگیری مسافرانش نیز پاسخ قانع‌کننده ای نداده است.



تاخیر 48 ساعته در پرواز گوانگژو – تهران/ خبری از غرامت نیست!

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پرواز شماره W5080 هواپیمایی ماهان از شهر گوانگژو چین به مقصد فرودگاه امام خمینی تهران که بنا بود در روز چهارم فوریه سال جاری انجام شود با 48 ساعت تاخیر در روز ششم این ماه از فرودگاه شهر گوانگژو پرید.

این تاخیر 48 ساعته درحالی انجام شد که با توجه به نبود پرواز جایگزین در شهر گوانگژو مسافران ایرانی پرواز مجبور شدند زمان سفر خود را دو روز افزایش داده تا بار دیگر امکان سفر به سمت تهران را به دست آورند.

به گفته مسافران این پرواز، در طول این دو روز در کنار مسافرانی که در فرودگاه گوانگژو حضور داشته و به یک هتل با امکانات پایین منتقل شدند مسافرانی که خارج این شهر قرار داشتند مجبور به افزایش زمان سفر خود و البته تقبل هزینه‌های آن شدند.

علی تاج دین، استاد دانشگاه بابل که از مسافران این پرواز بوده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا دراین باره توضیح داد: شرکت هواپیمایی ماهان که بلیت های مربوط به این پرواز را که برای 4 فوریه فروخته بود بدون هیچ توضیح قانع کننده ای زمان سفر را با 48ساعت تاخیر روبرو کرد که این مساله برای مسافران دردسرهای فراوانی را به وجود آورد.

وی مدعی شد: به جز تعدادی از مسافران این پرواز که در فرودگاه حضور داشته و به یک هتل معمولی منتقل شدند مسافران دیگر مجبور به ادامه اقامت خود در هتل های خودشان شده و هزینه‌ای قابل توجه را متحمل شدند.

وی درباره نحوه برخورد مسوولان هواپیمایی ماهان با مسافران این پرواز و محاسبه غرامت آن ها نیز گفت: در طول روزهای گذشته بنده با نامه نگاری‌ها و تماس‌های مکرری که با مسوولان این هواپیمایی داشتم تقریبا به هیچ نتیجه ملموسی نرسیدم در نهایت تنها چیزی که از سوی این شرکت هواپیمایی به من ارائه شد یک جواب کاملا بلااستفاده بود.

هواپیمایی ماهان اعلام کرده که مسافر این پرواز در صورتی که در بازه زمانی شش تا 9 ماه آینده بار دیگر یک پرواز بین المللی با هواپیماهای این شرکت داشته باشد می تواند با مراجعه به دفتر مرکزی این شرکت بلیت اکونومی خود را به کلاس بیزنس تبدیل کند. پاسخی که با توجه به دشوار بودن پیگیری آن به نظر می رسد تنها برای فراموش کردن شرایط مسافر و نپرداختن غرامت داده شده است.

شرکت های هواپیمایی ایرانی با توجه به شرایط نه چندان مطلوبی که برای وضعیت ناوگانشان در سال های گذشته به وجود آمده تاخیرهای زیادی در زمان خروج از باند فرودگاه‌ها ثبت می کنند هر چند سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرده که آمار این تاخیرها رو به کاهش گذاشته است اما حضور در فرودگاه‌های مختلف کشور نشان از آن دارد که هنوز درصد قابل توجهی از پروازهای ایرلاین‌های داخلی تاخیر داشته و از برنامه های ابتدایی ارائه شده از سوی ایرلاین فاصله فراوانی دارد.

رسانه ها در 72 ساعت گذشته تلاش زیادی برای برقراری ارتباط و هواپیمایی ماهان و ارائه توضیحات مسئولان ایرلاین در رابطه با این خبر داشتند که متاسفانه پس از گذشت 72 ساعت از اولین تماس، همچنان موفق به دریافت پاسخ این خط هوایی نشده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.