عباسعلی سپاهی یونسی  - قدس ویژه خراسان -رئیس پلیس راهور خراسان رضوی گفت: همزمان با ایام نوروز طرح زوج و فرد در هسته مرکزی مشهد ادامه دارد.

برنامه‌های نوروزی پلیس و تغییر در طرح ترافیک مشهد

سرهنگ حمیدرضا گرایلی که دیروز در نشست خبری با اهالی رسانه درباره اقدامهای پلیس راهور استان برای ایام پایانی سال، تحویل سال و... سخن می گفت، افزود:” طرح زوج و فرد به سبب  حضور  فراوان زائران و مسافران در مشهد  در نوروز امسال ادامه دارد،  اما در ساعتهای اجرای این طرح تغییراتی را شاهد خواهیم بود.

 وی با بیان اینکه طرح نوروزی پلیس راهور استان از 25 اسفند ماه جاری تا 15 فروردین 94 با حضور همه نیروهای راهور برگزار می شود، افزود: از شهروندانی که علاقه مند هستند لحظه تحویل سال را در حرم مطهر رضوی باشند خواهشمندیم از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند؛ زیرا به اندازه کافی وسایل نقلیه آماده خدمت رسانی خواهد  بود.

گرایلی خاطر نشان کرد:  در روزهای پایانی سال شاهد ترافیک شبانگاهی در نزدیکی بازارهای بزرگ شهر هستیم و همه سعی ما این است که این ترافیک را مدیریت کنیم، اما با توجه به کمبود پارکینگ های سطح شهر از شهروندان می خواهیم  برای رسیدن به این بازارها نیز از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند .

رئیس پلیس راهور استان درباره  اقدامهای پلیس برای چهارشنبه آخر سال نیز گفت: حرکات بعضی از افراد قانون شکن در این روز موجب ایجاد راهبندان و دیگر مشکلات برای شهروندان می شود، اما پلیس راهور برای جلوگیری از راهبندان در سطح شهر ضمن برخورد با افراد خاطی خودرو این افراد را به پارکینگ منتقل  خواهد کرد.

سرهنگ گرایلی در ادامه با بیان اینکه بزرگترین عملیات ترافیکی در ایران در ایام سفرهای نوروزی است، افزود: کسانی که قصد سفر در این ایام را دارند لازم است در سه مبحث خودرو، راننده و راه آگاهی کامل داشته باشند و اقدامهای لازم را در این زمینه انجام دهند.

وی درباره داشتن معاینه فنی خودروها نیز گفت:  خودروهایی که از سال ساخت آنها ۵ سال نگذشته باشد نیاز به معاینه فنی ندارند به شرط اینکه خودرو از نظر ظاهری مشکلی همچون شکستگی شیشه، خرابی چراغها، خرابی لاستیک‌ها، خرابی برف پاکن و... نداشته باشد.

گرایلی افزود: برابر قانون اگر خودرویی جریمه بالای یک میلیون تومان داشته باشد متوقف خواهد شد و از این جهت  از مسافران نوروزی می‌خواهیم پیش از آغاز سفر جرایم خودرو خود را پرداخت کنند تا در سفر مشکلی برای آنها پیش نیاید.

گرایلی با بیان اینکه خراسان رضوی در نوروز گذشته هشت  میلیون زائر داشته است، یادآور شد:  نیروهای ما تکاپوی حجم زائران را ندارد و برای حل این مشکل از دیگر بخشها مانند آموزشگاه‌ها در مدیریت ترافیک شهر کمک می گیریم.

وی تصریح کرد: تجربه نشان می‌دهد  حجم حضور مسافران نوروزی در مشهد از ۲۸ و۲۹ اسفند آغاز می شود چون مردم دوست دارند لحظه سال تحویل را در مشهد باشند و این حضور  تا دوم و سوم ادامه دارد تا مرحله دوم سفر که از هفته دوم نوروز شروع می شود و  پیش بینی این است که چون هزینه سفرهای خارجی بالا رفته است این گونه سفرها  کم شود و سفر داخلی افزایش یابد.

گرایلی همچنین از دستاوردهای پلیس استان در 11ماهه گذشته گزارشی ارایه کرد و افزود: کسب رتبه اول کاهش کشته شده‌ها در سطح کشور در طرح ترافیکی نوروز 93 و کسب رتبه اول کاهش کشته شده ها در سطح کشور در سه ماهه اول سال جاری از آن جمله بوده است.

وی همچنین درباره شمار مجروحان تصادفات استان در یازده ماهه سال جاری نسبت به سال گذشته گفت: در سال گذشته شمار مجروحان 20 هزار و 731 نفر بوده و در سال جاری به 21 هزار و 691 نفر رسیده که پنج درصد افزایش داشته است.

در این نشست همچنین سرهنگ علیرضا حاجی زاده رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مشهد درباره رسیدگی به تخلفات رانندگان گفت: طبق هماهنگی های به عمل آمده با معاونت پیشگیری از وقوع جرم  و مقامهای قضایی مقرر شده است در هر 15 روز شماری از  رانندگانی که تخلفات حادثه ساز مرتکب می‌شوند برای برخورد قانونی به مراجع قضایی معرفی نماییم.

وی افزود:  یکی از مواردی که در حال معرفی او به مراجع قضایی هستیم راننده خودرو 206 است که طی مرداد تا اسفند ماه جاری مرتکب 33 مورد تخلف شده است.

وی افزود: این راننده یک میلیون و 280 هزار تومان جریمه داشته است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.