حمیدرضا عرب: ليگ قهرمانان آسيا امروز نيز براي ايراني‌ها از اهميت فراواني برخوردار است. دو تيم ريشه‌دار و پرطرفدار شمال و جنوب ايران امروز بار ديگر در اين رقابتها محك مي خورند و انتظاراست كه نماينده هاي فوتبال ايران كه در سالهاي اخير جزو آماده ترين تيمها محسوب مي شدند، 

 تراكتور و فولاد در عطش اولين برد آسيايي

بتوانند در اين دوره از رقابتهاي ليگ قهرمانان آسيا اولين بردهاي آسيايي خود را به چنگ آورند. تبريز امروز يكپارچه حمله و يورش خواهد بود تا در بازي فوق حساسش مقابل الاهلي كه تيم متمول و دارايي است، به برتري دست يابد. شاگردان توني اوليويرا بحق دربازي نخست خود در ازبكستان دچار بدشانسي هاي بزرگي شدند و طبق آنچه در بازي نخست رخ داد، آنها حداقل محق كسب يك امتياز بودند كه با بدشانسي محض نتوانستند به كمترين حقوق خود در اين بازي دست يابند. تيم توني اوليويرا در فاز دفاعي ضعف هايي دارد كه اين برمي گردد به استفاده از دو بازيكن نه چندان كارآمد به نام خالد شفيعي و ميرهاني هاشمي كه بازيكنان درجه يكي در فوتبال ايران محسوب نمي شوند. شايد اگر تراكتورسازان در فصل جاري مرتضي اسدي و محمدنصرتي را همچنان در اختيار داشتند، مي توانستند با خيال آسوده تري در رقابتهاي برون مرزي عرض اندام كنند، اما نبود مدافعان باتجربه سبب صدمات بسياري به پيكره تيم تبريزي ها شده است.

از سوي ديگر دروازه بانهاي تراكتورسازي نيزدرهفته هاي اخير در فرم بدني مطلوبي قرار نداشته اند. نه حامد لك را در شرايط آمادگي ديده ايم و نه عيسي اندوي را. به طوري كه تراكتورسازي از همين حالا در فكر جذب مهدي رحمتي است و مي خواهد براي فصل بعد اين دروازه بان را به خدمت بگيرند. با وجود این، در تبريز همه چيز دست به دست هم خواهد داد تا در ميدان مهم آسيا فارغ از هر مشكلي اولين برد براي تبريز رقم بخورد. همين اراده و انگيزه نيز نزد بازيكنان فولاد است. آنها مي خواهند طلسم ناكامي هاي ايراني‌ها در ازبكستان را بشكنند، اما اين مهم ميسر نمي شود، مگر با به كارگيري تاكتيك و حربه اي مناسب. در بازي با السد قطر فولاد را چندان در خط آتش شاداب نديديم.

 به رغم آنكه تيم اسكوچيچ فرصتهاي بسياري را در اين بازي به چنگ آورد، اما ضربات آخر بخوبي نواخته نشد. اگر فولاد مي خواهد در ازبكستان پيروز باشد بايد از نانگ و شريفات بازي متفاوتي را طلب كند. اين دو بازيكن نقش كليدي در گلزني هاي تيم اهوازي ايفا مي كنند و چنانچه در فرم بدني مناسبي قرار داشته باشند و از لحاظ روحي و رواني نيز با آمادگي كامل راهي ميدان شوند، فولاد دغدغه اي بابت گلزني نخواهد داشت. تيم اهوازي در فاز دفاعي نيز تيم قابل توجهي است و مي شود به محفوظ نگه داشته شدن دروازه اش در اين بازي بزرگ اعتماد كرد. در ازبكستان عميقا بايد از بازي ريسكي و نمايشي دوري كرد.

آنچه فولاد را به سرمنزل مقصود مي رساند و مي‌تواند توفيقي براي اين تيم به همراه داشته باشد، استفاده از تك موقعيتهاست. در ازبكستان شرايط آب و هوايي مناسب نيست و اهوازي ها كه به گرماي شهرشان عادت دارند، بايد با يك نيروي بازدارنده ديگر نيز پيكاركنند. به هر حال پیش بینی می‌شود،  نماينده هاي ايران كه درگام اول نتايجي كه انتظارمي رفت، به دست نياوردند، دراين بازي اولين بردهاي خود را به چنگ آورند كه اين نه براي فولاد كه در ازبكستان محك مي خورد، آرزويي غيرممكن است و نه تراكتوري كه درخانه اش پذيراي تيم الاهلي است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.