قدس آنلاین-ایلام: معاون برنامه ریزی و نظارت بنیاد ملی نخبگان گفت: برمبنای دیدگاه مقام معظم رهبری، توسعه و مدیریت کشور باید در دست نخبگان جامعه باشد.

مدیریت کشور باید در دست نخبگان جامعه باشد

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، غلامعلی منتظر در مراسم تکریم و معارفه رؤسای بنیاد ملی نخبگان استان ایلام با بیان اینکه رویکرد جدید بنیاد ملی نخبگان و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور، تقویت تفکر و حمایت از طرح های اقتصادی دانش بنیان در کشور است، اظهار داشت: یک میلیون نخبه در کشور وجود دارد که باید شناسایی، ساماندهی و حمایت شوند.

وی با اشاره به اینکه دستیابی به اقتصاد دانش بنیان فقط در سایه حمایت های دیگر دستگاه های اجرایی کشور شامل حوزه های علمی، مراکز آموزشی، اقتصادی و صنعتی محقق می شود، افزود: برای تحقق این هدف بزرگ باید همه نهادها مشارکت و همکاری لازم را داشته باشند.

معاون برنامه ریزی و نظارت بنیاد ملی نخبگان کشور با بیان اینکه بنیاد ملی نخبگان نقش رهبری فکری نخبگان را ایفاء می کند، بیان داشت: مهمترین ظرفیت این حوزه، منابع انسانی نخبه، کوشا و فعال است.

غلامعلی منتظر با اشاره به اینکه در سایه حرکت و همگامی دیگر دستگاه های اجرایی و استفاده از نیروی انسانی نخبه و برگزیده، توسعه پایدار تحقق می یابد، یادآور شد: برمبنای دیدگاه مقام معظم رهبری، توسعه و مدیریت کشور باید در دست نخبگان جامعه باشد.

وی استفاده از نخبگان حوزه های فناوری، فرهنگی، حوزوی، صنعتی و... را از سیاست ها و رویکردهای دولت یازدهم برشمرد و خاطرنشان ساخت: نیروهای نخبه و ایده پرداز کشور حتی در دور دست ترین مناطق کشور نباید مورد غفلت واقع شوند و بایستی شناسایی و مورد حمایت قرار گیرند.

معاون برنامه ریزی و نظارت بنیاد ملی نخبگان کشور با بیان اینکه بنیاد نخبگان استانی باید به اتاق فکر و محلی برای ایده پردازی افراد تبدیل شود، تصریح کرد: همه دستگاه های اجرایی می توانند با بیان نیاز جامعه و معرفی افراد خلاق، از بنیاد فقط راه حل و راهکار مطالبه نمایند.

غلامعلی منتظر ایجاد و تقویت هسته های فکر و تدبیر با همکاری نخبگان، مسؤلان و بنیاد نخبگان را خواستار شد و تأکید کرد: در برخی استان ها بنیاد نخبگان بر اساس نیازسنجی و مشکلات فراروی حوزه های مختلف آن منطقه و با هدف دستیابی به توسعه پایدار تلاش می کند و به ایده پردازی می پردازد.

گفتنی است در پایان این مراسم با تقدیر از خدمات خلیل سالکی، دکتر رضا خانی به عنوان مسؤل جدید بنیاد نخبگان استان ایلام معرفی گردید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.