عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم گفت: در شرایط کنونی دولت در سطح خوبی از نظر ارتباط با حوزه های علمیه، مدرسین، علما و مراجع تقلید قرار دارد و باید این ارتباط توسط نمایندگان دولت در استان، حفظ شود.

نمایندگان دولت باید سطح ارتباط حوزه و دولت را حفظ و تقویت کنند

 حجت الاسلام والمسلمین ابوالفضل موسویان روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: هر چه ارتباط بین دولت و مراجع تقلید و بزرگان حوزه بیشتر باشد در پیشرفت کار دولتمردان موثرتر خواهد بود.

وی ادامه داد: در گذشته شاهد ارتباطات ناقص دولت با حوزه بودیم؛ به گونه ای که دولت تنها با بخشی از حوزه مرتبط بود و این مساله موجب شد دولت گذشته تصور خیلی روشن و واقعی از وضعیت حوزه های علمیه نداشته باشد ولی امتیاز دولت روحانی این است که با گروه های مختلف در داخل حوزه ارتباط برقرار کرده و دیدگاه ها و نظرات همه را شنیده است.

موسویان خاطرنشان کرد: این نقطه قوت دولت باید تا آخر ادامه داشته باشد، باید دولت با گروه ها، افکار مختلف حوزه، اساتید برزگ و مراجع تقلید ارتباط داشته باشد تا بتواند واقعی تر به مسائل حوزه بپردازد و از دیدگاه های آنها استفاده کند.

وی همچنین افزایش سفرهای دولت و هیات وزیران به قم را خواستار شد و گفت: در سفرهای رسمی وقت بسیار کم و تعدد برنامه ها زیاد است و باید نخست این سفرها بیشتر شود و دوم اینکه پشت این دیدار و نشست و برخاست ها، گروه هایی باشند که ارتباطات را مستمر و دایم دنبال و تقویت کنند و دیدگاه ها و نقطه نظرهای علما، مراجع و شخصیت ها و گروه های حوزوی را به رییس جمهوری و هیات دولت برسانند.

عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم گفت: دفتر مشاوره امور روحانیت دولت در این زمینه رسالت سنگینی بر دوش دارد و باید با قوت و افراد انسانی بیشتری، بتواند دیدگاه های مختلف را ساماندهی و به طرفین ارایه دهد.

وی ادامه داد: باید جلسات خصوصی گوناگونی بین مجموعه های حوزه و دولت برگزار شود تا حوزه بتواند نقش هدایتگری و مشورت های خود را به دولت ارایه دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.