۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۰
کد خبر: 269126

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: با معدل‌گیری و میانگین گرفتن از همه پارامترها اعم از ضعف‌ها و فشارها مجموعا جامعه در جهت تحقق شعار امسال حرکت مثبتی داشته است.

شریعتی: در تحقق شعار سال حرکت مثبتی داشتیم

سعید شریعتی در گفت‌وگو باایسنا،در ارزیابی خود از میزان تحقق شعار سال 93 با مورد توجه قرار دادن اقدامات دولت در این راستا، گفت: با وجود همه فشارها و تنگناهایی که در حوزه اقتصاد وجود دارد، همچنین با توجه به اینکه ما از کمبود منابع مالی رنج می‌بریم و مساله تحریم‌های کمرشکن و ظالمانه اقتصادی وجود دارد اما مقاومت دولت و اراده کشور در برابر چنین وضعیتی مصداق مدیریت جهادی قلمداد می‌شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: آقای روحانی و دولت ایشان در چنین شرایطی در مسیر تحقق شعار امسال قدم برداشتند چنانچه دیدیم در حوزه اقتصاد در موضوعات کنترل تورم و ایجاد رونق اقتصادی دستاوردهای مثبتی به بار آمد.

وی خاطرنشان کرد: شرایط کشور در حال حاضر شرایطی است که مدیریت جهادی می‌خواهد و از این جهت فکر می‌کنم که هم دولت و هم جامعه با این نگاه حرکت موفقی داشتند و با توجه به اینکه سال آینده شاهد دستاوردهای مذاکرات هسته‌ای خواهیم بود ثمره مقاومتی که انجام شد را در سال آینده خواهیم دید و سال پرباری خواهیم داشت.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین در ادامه وضعیت تحقق شعار امسال در بخش فرهنگ را نیز مدنظر قرار داد و گفت: به هر ترتیب جامعه ایران یک جامعه فرهنگی است و بسترهای فرهنگی نیز دارد و از این جهت یک جامعه پویا در حوزه فرهنگ قلمداد می‌شود و با این وجود می‌توان گفت در حوزه فرهنگ همچون سال‌های گذشته پویایی لازم وجود داشت و تولیدات فرهنگی و فکری که از جامعه فرهنگ‌پرور ایران انتظار می‌رفت مشاهده شد.

وی اظهار کرد: جهت‌گیری آفریندگان هنری و فرهنگ و همچنین مدیریت و سیاستگذاری فرهنگی کشور در یک بستر فرهنگی و هنری و اندیشه‌ای ایرانی رخ داد و شاهد روند رو به رشد تولیدات و آثار فرهنگی بوده‌ایم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: در مقوله‌هایی چون وضعیت دانشگاه شاهد بهتر شدن این وضعیت نسبت به سال قبل بوده‌ایم چرا که دیدیم فضای آرامی به دانشگاه‌ها بازگشت و دانشگاه‌ها جایگاه اصلی خود را پیدا کردند. ضمن اینکه در حوزه فرهنگ و ارشاد علیرغم وجود اختلاف سلیقه‌ها و فشارها آقای جنتی و همکارانشان قدم‌های مثبتی برداشتند و اگر معدل بگیریم می‌توان گفت که صاحبان این حوزه از مدیریت وزارت ارشاد نسبت به قبل راضی‌تر بوده‌اند.

وی همچنین اظهار کرد: باید به این موضوع توجه داشت که چالش‌های حوزه فرهنگ چالش‌های ویژه‌ای است خصوصا اینکه ما در جامعه ایران حوزه‌های متکثری داریم که این نوع حوزه‌ها مدیریت پیچیده‌ای را می‌طلبد اما ما در موضوع مدیریت فرهنگی دستاوردهای مثبتی داشته‌ایم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه با تاکید بر اینکه نباید به آنچه تاکنون انجام شده قانع باشیم، گفت: اگر از منظر انتظارات جامعه بخواهیم ارزیابی داشته باشیم باید بدانیم که جای کار بسیاری وجود دارد اما به هر ترتیب با معدل‌گیری و میانگین گرفتن از همه پارامترها اعم از ضعف‌ها و فشارها مجموعا جامعه در جهت تحقق شعار امسال حرکت مثبتی داشته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.