قدس آنلاین یزد - نماینده عالی قوه قضاییه در استان یزد گفت : دستگاه قضایی با افردادی که با سوء استفاده از سادگی مردم موجبات خدشه بر چهره دستگاه قضایی را فراهم می آورند به شدت برخورد خواهد کرد.

برخورد قاطع دستگاه قضایی با کلاهبرداران و کارچاق کن ها

به گزارش قدس آنلاین از یزد،  محمدرضا حبیبی با اشاره به دستگیری یک کلاهبردار حرفه ای توسط حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد ، ضمن تقدیر از دقت عمل و سرعت در پیگیری و اقدام به موقع این مجموعه  و دادسرای مرکز استان ، اظهار داشت : این مجرم غیر بومی و سابقه دار با ادعای آشنایی با قضات و امکان نفوذ در پرونده ها بالغ بر ده میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری و اخاذی کرده است .

وی ضمن هشدار به شهروندان و لزوم دقت و هوشیاری در این زمینه تصریح کرد :  این گونه افراد شیاد با چرب زبانی و با سوءاستفاده از سادگی مردم به دنبال مطامع مادی خود هستند و اذهان مردم را نیز راجع به دستگاه قضایی مخدوش می نمایند.

رئیس کل دادگستری استان خطاب به شهروندان ابراز داشت : با توجه به اینکه این گونه اتفاقات به کرات پیش آمده است ، مردم باید بیشتر مواظب باشند تا در دام این چنین افراد شیاد و کلاهبرداری نیفتند و در صورت برخورد با افراد مشکوک در این زمینه مراتب را به دادگستری به هر طریق ممکن اعم از مکتوب ، تلفنی و حتی شفاهی گزارش نمایند.

این مقام قضایی خاطر نشان کرد : رسیدگی به پرونده های قضایی به واسطه پاره ای از قوانیین و هم به دلیل حجم زیاد پرونده های وارده بعضاً نسبتاً طولانی است که البته همواره سعی شده با تأکید بر کاهش اطاله دادرسی این زمان کوتاه تر گردد اما اینکه در مراحل مختلف دادرسی کسی ادعای نفوذ و دخل تصرف در سرعت کار و یا نتیجه کار داشته باشد ادعای عبث و بیهوده ای است که باید به صاحب این ادعا شک کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.