قدس آنلاین:مدیرکل استاندارد خراسان شمالی از انجام 114 مورد نمونه‌برداری و آزمون از واحدهای صنفی طلافروشی در استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

انجام 114 نمونه برداری و آزمون از واحدهای صنفی طلافروشی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد، فهیمه مهمان نواز با اعلام این خبراظهار داشت: تمامی واحدهای صنفی عرضه مصنوعات طلا و جواهر استان توسط کارشناسان اداره کل استاندارد و اتحادیه طلا فروشی نمونه‌برداری و بازرسی شدند.

وی اظهار داشت: طی 10 ماه امسال، تعداد 114 نمونه از مصنوعات طلا برای کنترل عیار، نمونه‌برداری شد که در این میان  86  مورد با عیار کمتر از 750 مشاهده شد که مغایر با استاندارد و مابقی با استاندارد مربوطه مطابقت دارد.

مدیرکل استاندارد استان خراسان شمالی تصریح کرد: همچنین در راستای مبارزه با عرضه مصنوعات طلای خارجی و بدون کد بازرسان این اداره کل دقت کافی برای شناسایی واحدهای متخلف را در نظر و طلاهای تقلبی بعد از کشف برای رسیدگی به مراجع قانونی تحویل و ارجاع شد.

وی خاطرنشان کرد: با افزایش قابلیت ردیابی مصنوعات طلا از طریق الزام تولیدکنندگان و فروشندگان به عرضه مصنوعات طلای دارای کد شناسایی، کارشناسان این اداره کل، از طریق نمونه‌برداری و بازرسی به کنترل بازار و عیار سنجی فلزات گران‌بها می‌پردازند تا از تقلب‌ها در خرید و فروش این کالای ارزشمند جلوگیری شده و حقوق مصرف‌کننده رعایت شود.

مهمان نواز در پایان تصریح کرد: با توجه به عملکرد مناسب این اداره کل در زمینه بازرسی و نظارت مصنوعات فلزات گرانبها این استان جزء 15استان مشمول دریافت اعتبار ات سازمانی در راستای انجام خرید نمونه از واحدهای صنفی می باشد.

گفتنی است تا پایان سال جاری(بهمن و اسفند ماه) حدود 500بازرسی و 60 خرید نمونه از واحدهای صنفی طلا فروشی و واسطه های فروش طلا انجام خواهد شد.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.