قدس آنلاین:محیط بان پناهگاه حیات وحش میاندشت از یک قلاده یوزپلنگ آسیایی تصویر برداری کرد.

«تصویر برداری از یوزپلنگ در پناهگاه حیات وحش میاندشت خراسان شمالی »

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد،مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت:  کمال اخوان محیط بان جوان و تازه استخدام پناهگاه حیات وحش میاندشت با استفاده از تلفن  همراه موفق به تصویر برداری و فیلم برداری از یک قلاده یوزپلنگ آسیایی گردید.

مهندس مطهری افزود: طی گشت و کنترل روزانه محیط بانان این یوز در قلب منطقه میاندشت و حدفاصل پارک ملی ضامن آهو و پناهگاه حیات وحش میاندشت در شرایط کاملاً آرام و طبیعی مشاهده گردید.

وی افزود: احتمال داده می شود این یوز یکی از 3 توله یوزی می باشد که در سال 92 در پناهگاه حیات وحش میاندشت مشاهده گردیده بود.

وی با بیان اینکه افزایش جمعیت آهو بعنوان طعمه اصلی یوز و افزایش گشت و کنترل محیط بانان باعث افزایش مشاهده این گونه نادر شده است افزود: تاکنون حضور 6 قلاده یوز بصورت قطعی در میاندشت به ثبت رسیده و با توجه به گستردگی منطقه و مجاورت با مناطق دشتی و آزاد که زیستگاه مناسبی برای زندگی یوزپلنگ می باشد احتمال حضور 10 قلاده یوز در این منطقه کاملاً وجود دارد

لازم به ذکر است پارک ملی ضامن آهو و پناهگاه حیات و حش میاندشت در استان خراسان شمالی یکی از زیستگاههای مهم یوزپلنگ آسیایی در کشور مان است.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.