قدس آنلاین: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: باحضور 14250 شرکت کننده آزمون سراسری طرح تربیت حافظان قرآن برگزار می‌شود.

آزمون سراسری طرح تربیت حافظان قرآن در خراسان رضوی برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد صبح امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و شهدای عزیز نقشی کلیدی در امر احیای فرهنگ قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) داشتند.

وی افزود: مقام معظم رهبری سه سال پیش فرمودند که کشور باید به سمتی حرکت کند که یک میلیون حافظ قرآن داشته باشد، اما با رشدی که مشاهده کردند اعلام فرمودند که انتظارم با چنین استعدادهای قرآنی‌ای 10 میلیون نفر است و سازمان اوقاف و امور خیریه نسبت به یک میلیون نفر از این تعداد ایفای نقش می‌کند و سهمیه خراسان رضوی در این خصوص 60 هزار قرآن آموز برای حفظ کلام وحی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی بیان کرد: در سال جاری با عنایات حق‌تعالی و قرآن کریم و اخلاص و نیت خادمان قرآنی موفق شدیم که در سطح استان 49391 نفر را در طرح حفظ قرآن کریم ثبت‌نام کنیم که شامل 15183 نفر زیر 12 سال، 10400 نفر 12 تا 18 سال، 16781 نفر 19 سال به بالا و 6953 نفر هم حفظ موضوعی می‌شوند که این بخش تفکیک شده نیست.

گنابادی‌نژاد تصریح کرد: آزمون طرح تربیتی حفظ قرآن کریم ساعت 9 صبح جمعه پانزدهم اسفند ماه و به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود که 14250 نفر از شرکت‌کنندگان این آزمون در 29 حوزه خراسان رضوی حاضر می‌شوند و آزمون مشهد هم در سالن فرهنگی ورزشی کارگران برگزار می‌شود.

وی تأکید کرد: با همکاری 570 مربی و برگزاری 862 کلاس آموزشی مجموعه قرآن آموزان را در استان فعال کردیم که 20316 نفر علاقه‌مند به حفظ را پرورش دادند که 90 درصد را خواهران و 10 درصد را برادران شامل می‌شدند و از این تعداد 12316 نفر در حفظ ترتیبی و 8 هزار نفر در حفظ موضوعی بودند که در نهایت 14250 نفر از آنها برای آزمون انتخاب شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که باید 10 میلیون حافظ قرآن داشته باشیم که یک میلیون آن سهم اوقاف بوده و از این میزان 60 هزار نفر سهم خراسان رضوی بوده است.

گنابادی‌نژاد گفت: در سال جاری رسانه‌ای استان و به ویژه رادیوی خراسان رضوی در برنامه گامی به سکت نور اقدام به آموزش حفظ قرآن داشتند و هرروز یک برنامه حفظ موضوعی قرآن توسط استاد عابدین‌زاده در رادیو اجرا می‌شود و علاقه‌مندان به شرکت در این کلاس‌ها می‌توانند از طریق شماره پیامک 100088114 ثبت‌نام کنند.

وی افزود: قرآن و عترت طبقه‌بندی شده نیست و اگر از ظرفیت‌های قرآنی به خوبی بهره‌مند شویم شاهد حاصل شدن نتایج مطلوبی خواهیم بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی بیان کرد: دوره‌های تربیت مربی را در قم داشتیم که از مشهد هم به این کلاس‌ها اعزام شدند و در سال آینده هم 110 کلاس حفظ قرآن به صورت ویدیو کنفرانس داریم که از اساتید برجسته سراسر کشور در بحث حفظ قرآن استفاده می‌شود.

گنابادی‌نژاد تصریح کرد: تعاملی با آموزش و پرورش خراسان رضوی برای حفظ موضوعی قرآن در میان دانش‌آموزان داشتیم که شامل نواحی یک و 5 مشهد می‌شود و 8000 دانش‌آموز در آزمونی که برگزار مکی‌شود شرکت می‌کنند و علت انتخاب این نواحی هم این بود که در مناطق حاشیه شهر هستند.

وی تأکید کرد: در حفظ موضوعی 2 کتاب با 300 و 130 موضوع منتشر شده تا مورد استفاده علاقه‌مندان قرار گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی خاطرنشان کرد: امیدواریم که با انعکاس خوب تدابیر ارزشمند مقام معظم رهبری خدمتی شایسته در حوزه قرآن داشته باشیم و دین خود را به ساحت مقدس این کتاب آسمانی ادا کنیم.

گنابادی‌نژاد گفت: خراسان رضوی از استانهای پیشگام و برجسته در طرح حفظ قرآن بوده و باید شهر و استان امام رضا(ع) اینگونه باشد.

وی افزود: در مرحله کشوری سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه 6 نفر از نخبگان خراسان رضوی جزء برترین‌ها بودند که 3 نفر از آنها رتبه‌های برتر حفظ کل و 20 جزء را به خود اختصاص دادند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی بیان کرد: در بحث قرائت قرآن قبل از انقلاب 4 شهر مشهد، تهران، قم و اصفهان فعال بودند، اما اکنون در سراسر کشور پیشرفت کرده و نفر اول مسابقات امسال در رشته قرائت از استان یزد بود و نمی‌توان گفت که خراسان دچار ضعف شده بلکه باید گفت کشور پیشرفت کرده است.

گنابادی‌نژاد تصریح کرد: مسئولیت مهدکودک‌ها با سازمان بهزیستی بوده، اما اگر آمادگی داشته باشند حاضر به همکاری با آنها در بحث تربیت مربی مهدهای کودک هستیم.

وی تأکید کرد: امیدواریم که خدماتی که در عرصه‌های قرآنی به ارادتمندان به این کتاب مقدس صورت می‌پذیرد مورد رضایت خالق متعال، ائمه اطهار(ع) و این کتاب نورانی واقع شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.