۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۶
کد خبر: 269182

مرحله اول عملیات آزاسازی استان صلاح الدین عراق با محاصره تکریت از سه محور به اتمام رسید، مردم و نیروهای امنیتی اکنون مرحله دوم عملیات را با حرکت به سمت مرکز این شهر آغاز کرده‌اند.

آغاز مرحله دوم و نهایی عملیات فتح تکریت

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری تسنیم، در چهارمین روز از عملیات آزادسازی تکریت و تسلط ارتش و نیروهای مردمی بر شهرستان‌های الدور و العلم مرحله اول عملیات آزاسازی استان صلاح الدین عراق با محاصره تکریت از سه محور به پایان رسید، مردم و نیروهای امنیتی اکنون مرحله دوم عملیات را با حرکت به سمت مرکز این شهر آغاز کرده‌اند.

سید موسی النعیمی یکی از فرماندهان عقیدتی نیروهای داوطلب مردمی عراق در گفتگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری تسنیم درباره عملیات بزرگ "لبیک یا رسول الله" گفته بود: روز گذشته مرحله اول عملیات "لبیک یا رسول الله" با هدف قطع کردن کلیه راه‌های امدادی گروه تروریستی داعش در شهر تکریت آغاز شد، این مرحله تا قطع کردن کلیه مسیر‌های امداد رسانی داعش در تکریت ادامه خواهد داشت و پس از آن ساعت صفر برای آغاز حمله نهایی به شهر تکریت اعلام خواهد شد.

«سعد الحدیثی» سخنگوی دفتر حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق در گفت‌و گو با خبرنگار تسنیم در بغداد گفته بود که پیشروی‌ها برای آزاد سازی تکریت  بدلیل تله‌های انفجاری کارگذاری شده توسط داعش در راه‌ها، ساختما‌ن‌ها و پل‌ها کُند پیش می رود.

این در حالی است که جانشین دبیرکل گردان‌های سیدالشهداء(ع) عراق در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری تسنیم از پاکسازی مناطق مین‌گذاری شده در شهر تکریت و حضور نیروهای ارتش عراق پشت دروازه‌های این شهر خبر داده بود.

حمد الموسوی گفت: هم اکنون گردان‌های مهندسی وابسته به نیروهای مردمی در حال پاکسازی راه‌ها و جاده‌های این مناطق از بمب‌ها و مین‌هایی هستند که تروریست‌های داعش از خود به جای گذاشته‌اند و پس از پاکسازی آنها پیشروی نیروهای رزمی سرعت بیشتری خواهد یافت.

کاربران می‌توانند جدیدترین تحولات روز چهارم از عملیات آزادسازی صلاح الدین را در زیر دنبال کنند.

وزیر کشور عراق: داعش در مراحل اولیه عملیات صلاح الدین خسارت‌ سنگینی متحمل شد

محمد الغبان وزیر کشور عراق اعلام کرد که نیروهای امنیتی در ساعت‌های اولیه عملیات آزاد سازی صلاح الدین خسارت‌های سنگینی به داعش وارد کردند.

عامل حمله موشکی به حرمین عسکریین(ع) در دام افتاد

منابع عراقی از بازداشت علی قدری الرحمانی از سرکرده‌های داعش در داخل سامراء خبر داد و افزودند: وی عامل حمله موشکی به حرمین عسکریین(ع) بود. الرحمانی دستگاه جی پی اس و ادوات تصویر برداری به همراه داشت.

آزاد سازی 97 ناحیه و منطقه در مرحله اول عملیات آزاد سازی صلاح الدین

وزارت کشور عراق با صدور بیانیه ای به نقل از سرگرد شاکر جوده رئیس پلیس عراق اعلام کرد: مرحله اول عملیات نظامی با موفقیت کامل همراه بوده است و استحکامات دشمن در هم شکسته است و از 97 منطقه بیرون رانده شده است. در مرحله اول ده ها تروریست و عوامل انتحاری به هلاکت رسیده اند و تعدادی کارگاه های بمب و ایستگاه های شنود منهدم شده است.

پاکسازی جاده طوز خرماتو-العلم

یک منبع امنیتی وابسته به عملیات دجله از پاکسازی جاده «طوزخرماتو- العلم» تا منطقه تل حصیبه از سوی نیروهای امنیتی وابسته به عملیات دجله خبر داد.

اعمال مقررات منع آمد و شد در سامراء از شب گذشته

یک منبع امنیتی در استان صلاح الدین اعلام کرد که فرماندهی عملیات سامراء شب گذشته، مقررات منع آمد و شد را در این شهر تا اطلاع ثانونی اعمال کرده است.

ورود وزیر کشور عراق به سامراء برای نظارت بر عملیات صلاح الدین

«محمد الغبان» وزیر کشور عراق امروزر چهارشنبه به سامراء وارد شد تا بر عملیات نظامی جاری علیه داعش نظارت داشته باشد. وی به محض ورود با فرماندهان عملیات سامراء دیدار کرد.

قطع جاده ارتباطی تکریت به کرکوک

یک منبع امنیتی به پایگاه خبری المسله، گفت که واحدهای نظامی عملیات دجله و دسته «امیه الجباره» زیر مجموعه نیروهای داوطلب مردمی عصر روز گذشته روستای «المعیبدی» در شرق تکریت را بازپس گرفتند و پرچم عراق را بر فراز مرکز پلیس منطقه «الخلیفه» برافراشتند و همچنین راه ارتباطی تکریت و کرکوک را قطع کردند.

استفاده داعش از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی

فرماندهی عملیات آزادسازی صلاح الدین با ابراز نگرانی در مورد شهروندان غیر نظامی در مناطق عملیاتی و استفاده عناصر داعش از آنها به عنوان سپر انسانی ابراز نگرانی کرد.

از سوی دیگر بخش اطلاعات نیروهای داوطلب مردمی اعلام کرد که شنود مکالمات عناصر داعش نشان می‌دهد که آنها کشته‌های خود را در گورهای دسته جمعی دفن می‌کنند.

همچنین پلیس فدرالی عراق اعلام کرد که نیروهای امنیتی در مناطق «البوفیاض» بین شهرستان‌های الدور و العلم مرکز ارتباطی داعش را شناسایی کردند.

خنثی سازی 41 بمب و خودروی بمب‌گذاری شده در نزدیکی تکریت

یک مبنع به پایگاه السومریه نیوز، عراق گفت که نیروهای امنیتی دسته پنجم از پلیس اتحادیه موفق شدند 41 بمب و خودروی بمبگذاری شده، 16 بشکه انفجاری را در منطقه الجلالم واقع در شرق سامراء و واقع در 40 کیلومتری تکریت خنثی کنند.

هلاکت سرکرده داعشی در شهرستان الدور

تحسین ابراهیم سخنگوی وزارت دفاع عراق گفت: نیروهای مستقر در دانشگاه تکریت به نیروهای عملیات کننده ملحق شده‌اند و داعش متحمل تلفات و خسارات فراوان شده است.
از سوی دیگر منابع امنیتی از هلاکت «حامد سبع شکر» از سرکرده های داعش در منطقه الدور خبر دادند و اعلام کردند: در درگیری‌های ناحیه العلم والی داعش به هلاکت رسیده است.
همزمان عبدالامیر الزیدی فرمانده عملیات دجله گفت: نیروهای امنیتی و مردمی بیش از بیست داعشی را به هلاکت رسانده‌اند.نیروهای امنیتی و مردمی در مرحله اول عملیات ناحیه حمرین و روستاهای اطراف آن و سلسله جبال حمرین مجاور با سد العظیم به سمت روستاهای البو عیسی و مبارک الفرحان در محور دیالی-صلاح الدین را آزاد کرده‌اند.

در همین حال سبهان ملا جیاد عضو شورای استان صلاح الدین خواستار بازگشایی گذرگاه های امن برای ساکنان شهرهای استان شد و افزود: خانواده‌ها در مناطق العلم، تکریت و البوعجیل خواهان خروج هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.