سخنگوی خانه‌ موسیقی گفت: ما خودمان یک نهاد صنفی هستیم و درباره‌ی لغو کنسرت‌های اخیر در کشور، تشکیل جلسه خواهیم داد. به دفتر موسیقی وزارت ارشاد هم کاری نداریم.

خانه‌موسیقی لغو کنسرت‌ها را بررسی می‌کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، داریوش پیرنیاکان  اظهار کرد: بیانیه‌ی خانه موسیقی در راستای لغو پی‌درپی کنسرت‌ها در کشور صادر شده و قرار است به‌زودی جلسه‌ای با شورای عالی «خانه موسیقی» داشته باشیم.

او ادامه داد: ما پیش از انتشار این بیانیه نیز جلساتی برگزار کرده بودیم و این بیانیه هم حاصل آن جلسات بود. حالا به‌دنبال آن هستیم که با توافق و بر مبنای خرد جمعی، یکشنبه‌ی هفته‌ی آینده، جلسه‌ای تشکیل دهیم تا در این زمینه تصمیم‌گیری کنیم و مجمع عمومی هم همان زمان تشکیل خواهد شد.

پیرنیاکان در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که آیا «خانه موسیقی» قصد دارد، در این‌باره با دفتر موسیقی هم جلسه داشته باشد؟ گفت: ما با دفتر موسیقی وزارت ارشاد کاری نداریم، زیرا خودمان یک نهاد صنفی هستیم و می‌توانیم در این زمینه تصمیم‌گیری کنیم. در بخشی از همان بیانیه هم ما دولت را بازخواست کرده بودیم.

 چندی است که برخی کنسرت‌ها بنا به دلایل مختلفی لغو می‌شوند و برخی افراد در مقابل برگزاری کنسرت‌هایی که مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را نیز دارند، با وجود حضور داشتن مسوولان و مأموران نیروی انتظامی، مقاومت می‌کنند.

خانه‌ موسیقی ایران درپی وقوع این رویدادها، 10 اسفندماه بیانیه‌ای صادر کرد و با بیان این‌که «هنر شریف و هنرمندان مظلوم و متعهد این دیار تحت فشار قرار گرفته و در هیاهویی مشکوک و در جنگ و جدال‌های سیاسی و تسویه‌حساب‌های جناحی محاصره و مسلوب‌الاختیار شده‌اند»، نسبت به این روند واکنش نشان داد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.