نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که سخنان شب گذشته رژیم صهیونیستی نشان دهنده انزوای تدریجی این رژیم در جامعه جهانی است ، اظهارداشت: نقد و محکوم شدن سخنان نتانیاهو توسط رجال سیاسی و دولتمردان آمریکا فصل جدیدی است.

نقد سخنان نتانیاهو توسط دولتمردان آمریکا فصل جدیدی است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل خبرگزاری ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که سخنان دیشب نخست وزیر رژیم صهیونیستی را چگونه ارزیابی می کنید گفت: این سخنان نشان دهنده انزوای تدریجی رژیم صهیونیستی در جامعه جهانی است. این که رسما سخنرانی نتانیاهو در کنگره از سوی بسیاری از رجال سیاسی و دولتمردان آمریکا مورد نقد و به نحوی محکوم می شود یک فصل جدیدی است.

وی ادامه داد: این که تعداد زیادی از نمایندگان کنگره جلسه را ترک می کنند علامت بسیار مثبتی است که نشان دهنده آگاهی تدریجی ملت آمریکا و نمایندگانشان از هزینه سنگینی که رژیم نامشروع و صهیونیستی بر مردم آمریکا تحمیل کرده می باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: اما زیاده گویی و گستاخی وی درباره جمهوری اسلامی به گمانم به دلیل عملیات هایی است که مقاومت اسلامی و حزب الله لبنان در سرزمین های اشغالی اجرا کرده اند و توانسته اند بدون هزینه خسارات سنگینی را به نیروهای مسلح رژیم صهیونیستی وارد کنند. در حالی که این رژیم از کمترین ظرفیت برای مقابله با خط مقاومت برخوردار است.

وی ادامه داد: موازنه قوا به نفع مقاومت اسلامی در منطقه تغییر کرده و رژیم صهیونیستی جایگاه قبلی خود را ندارد حتی مورد تهدید جدی نیز هست. به همین دلیل قدرت دفاع از منافع نامشروع خود را از دست داده لذا جامعه جهانی ظرفیت های رو به کاهش صهیونیست ها را دریافته اند. پس زیاده گویی ها از ارزش و وزنی برخودار نخواهد بود.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره این که بودجه سال 94 تا چه اندازه سیاست های اقتصاد مقاومتی را اجرایی می کند گفت: بودجه سال 94 چندان در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی نیست. ما نظام بودجه ریزی مان همچنان در راستای شرایط حاکم بر اقتصاد کشور بوده و نیازمند به تحول و تغییر جدی در این زمینه هستیم.

وی گفت: در نظام بودجه ریزی و هزینه اداره کشور باید هدایت منابعمان به سمت تولید باشد و به نظرم دولت و مجلس با عزمی جدی سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب درباره اقتصاد مقاومتی را باید مورد مطالعه قرار دهند و رفتارهای خود را اصلاح کنند تا در جهت کوچک کردن دولت به معنای واقعی و واگذاری بنگاه های اقتصادی دولتی به بخش غیردولتی و کاهش هزینه های جاری و هدایت منابع به سمت تولید و آن هم تولید با بالاترین ارزش افزوده و استفاده از منابع داخلی برای شکل گیری زنجیره تولید در صنعت نفت و جلوگیری از خام فروشی قدم بردارند و امیدوارم که در سال آینده به این سمت حرکت کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.