وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بانک سرمایه پیش از استقرار دولت یازدهم به بعضی از افراد سپرده‌هایی را پرداخت کرده بود، گفت: ما پیگیر این موضوع هستیم و انشاءالله حق بانک گرفته شود.

  انتصابات مدیران آموزش و پرورش با استعلام وزارت اطلاعات صورت گرفت

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری تسنیم، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از زمانی که دولت یازدهم مستقر شد، وزارت آموزش و پرورش بیش از 4 هزار میلیارد تومان کسری بودجه داشته است، گفت: در 15 دی‌ماه جلسه‌ای با آقای دکتر نوبخت به عنوان رئیس سازمان مدیریت برگزار کردیم و مطالبات همکاران فرهنگی را اعلام کردیم. در همان جلسه محدودیت‌ها مطرح و قول و قرارهایی گذاشتیم که بخشی از آن قول‌ها تامین شده و امیدواریم که بخش دیگری از مطالبات همکاران را پرداخت کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به لایحه رتبه‌بندی معلمان گفت: جلسه‌ای در شهریورماه امسال با حضور آقای نوبخت و آقای جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور برگزار کردیم و علی‌رغم همه مشکلات دولت لایحه مذکور را پذیرفت. قرار شده است تا آخر سال 93 این لایحه را تقدیم مجلس کنیم و تلاش می‌کنیم هفته آینده این لایحه مجلس برود و با توجه به جو مجلس و علاقه‌مندی نمایندگان پیش‌بینی می‌کنیم این لایحه به سرعت تصویب شود.

وی در خصوص بسته حمایتی وزارت آموزش و پرورش از فرهنگیان نیز اظهار داشت: این بسته مجموعه‌ای از 7 برنامه بود که سال گذشته ابلاغ شد و با اصلاحاتی که از بازخورد اجرای آن داشتیم آن را در سال آینده نیز دنبال خواهیم کرد. 

فانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اخیرا عنوان شده است که وزارت آموزش و پرورش در سطح مدیران از نیروهای سیاسی استفاده کرده است، گفت: تمام مدیرانی که در آموزش و پرورش منصوب شده‌اند همگی با تایید استعلام وزارت اطلاعات از طریق حراست وزارتخانه بوده است و من این ادعا را رد می‌کنم که آموزش و پرورش سیاسی شده است. ما براساس استعلام‌ها از وزارت اطلاعات کار انتصابات را انجام می‌دهیم. 

وزیر آموزش و پرورش در خصوص آخرین وضعیت دانش‌آموزان شین‌آباد نیز تصریح کرد: براساس مصوبه‌ای قرار بود کار آموزش این دانش‌آموزان برعهده وزارت آموزش و پرورش، درمان آنان توسط وزارت بهداشت و خدمات بیمه‌ای نیز توسط وزارت تعاون دنبال شود. آقای نوبخت نیز حمایت‌های ویژه‌ای داشته‌اند و کار آنها در حال انجام است.

وی در خصوص وضعیت بانک سرمایه و حمایت آن دانش‌آموزان نیز اظهار داشت: مدیرعامل بانک سرمایه بیش از یک هفته است که منصوب شده؛ سپرده‌هایی پیش از استقرار دولت یازدهم به بعضی افراد پرداخت شده بود که الان ما در حال پیگیری آن هستیم تا انشاءالله حق بانک‌ها گرفته شود.

فانی در پاسخ به این سوال که آیا شعار آموزش زبان مادری توسط وزارت آموزش و پرورش تنها یک کار نمایشی بوده است، یا خیر گفت: ما براساس اصل 15 قانون اساسی بحث زبان‌های بومی را پیگیریم و مطالعاتی در این زمینه انجام گرفته که در صورت استخراج نتایج مطالبات آن را به خدمت رئیس‌جمهور می‌بریم و طبق قانون آن را دنبال خواهیم کرد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.