رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه شایسته سالاری در این جمعیت قابل اهمیت است، تأکید کرد: با اتکا به منابع انسانی موجود در جمعیت هلال احمر و پیشرفت این افراد، کمک می‌کند که مجموعه از رشد و تعالی بالایی برخوردار شود.


لزوم ارایه آموزش‌های امدادی به پرسنل هلال احمر

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری ایسنا، دکتر سید امیر محسن ضیائی در همایش معاونان توسعه منابع انسانی جمعیت هلال احمر سراسر کشور، اظهار کرد: در آستانه سال نو قرار داریم و مأموریت‌های جمعیت هلال احمر در این ایام حالت عملیاتی پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه نیروی انسانی هر سازمان، بزرگترین سرمایه آن سازمان محسوب می شود، افزود: بر این اساس استفاده از افراد کارشناس در اداره جذب و نگهداری نیروی انسانی بسیار مهم است.

رئیس جمعیت هلال احمر به شایسته سالاری نیروهای شاغل در این جمعیت اشاره و تصریح کرد: استقرار نظام شایسته‌سالار در جمعیت هلال احمر قابل اهمیت است؛ چراکه جذب نیروی انسانی باید به گونه ای برنامه ریزی شود که افراد بر اساس شایستگی های خود جذب و مشغول به کار شوند.

وی ادامه داد: در این زمینه می‌توان از تجربیات افراد در داخل و خارج از کشور استفاده کرد.

اتکا به منابع انسانی موجود امری ضروری است

رئیس جمعیت هلال احمر با تأکید بر اینکه اتکا به منابع انسانی از درجه قابل توجهی برخوردار است گفت: با اتکا به منابع انسانی موجود در جمعیت هلال احمر و پیشرفت این افراد، کمک می کند که مجموعه از رشد و تعالی بالایی برخوردار شود.

وی تصریح کرد: باید ستادی کوچک و صفی بزرگ و پویا داشته باشیم تا در انجام ماموریت های محوله به جمعیت هلال احمر موفق عمل کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر با تأکید بر اینکه نظام پرداخت در حفظ انگیزه‌های پرسنل جمعیت هلال احمر برای فعالیت بیشتر در این جمعیت بسیار مؤثر است، یاداور شد: باید نیازهای ضروری پرسنل جمعیت هلال احمر تأمین شود و پرداخت ها مبتنی بر عملکرد واقعی پرسنل باشد.

وی به توانمندسازی پرسنل جمعیت هلال احمر اشاره کرد و افزود: کرامت انسانی پرسنل و خانواده آنها بایستی به گونه ای حفظ شود که این افراد به عنوان پرسنل جمعیت هلال احمر به شغل خود افتخار کنند.

فعالیت 9000 پرسنل در جمعیت هلال احمر

رئیس جمعیت هلال احمر به فعالیت حدود 9000 پرسنل در این جمعیت اشاره و بیان کرد: پرسنل جمعیت هلال احمر با آموزش های مناسب و هدفمند، توانمند می شوند و نباید از هزینه کردن در آموزش ترسید؛ چراکه سازمان های پیشرفته هزینه های بسیاری را در امر آموزش و پژوهش متحمل می شوند.

وی تأکید کرد: بایستی هر 9000 پرسنل جمعیت هلال احمر آموزش های امدادی را به صورت کامل فرا گیرند تا در صورت نیاز این افراد نیز در صف امدادرسانی و خدمت به مردم قرار بگیرند.

ضیائی با بیان اینکه تمامی پرسنل جمعیت هلال احمر بایستی آموزش های کد ۲را فرا بگیرند، ابراز کرد: تمامی پرسنل از بالاترین رده تا رده های محیطی باید آموزش های امدادی را فرا گرفته و در صورت در عملیات ها مورد استفاده قرار دهند.

استفاده بهینه و صحیح از منابع جمعیت هلال احمر از ابتدای سال 94

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه بایستی از اسراف جلوگیری شود، اذعان کرد: استفاده بهینه از منابع و جلوگیری از هدر رفت آن در سال آینده در دستور کار قرار می گیرد و صرفه جویی حاصل از آن برای رفاه پرسنل هزینه خواهد شد.

وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر باید به خانواده های شهیدان امدادگر و همینطور امدادگران و نجاتگرانی که در انجام مأموریت ها و عملیات های مربوط به این جمعیت دچار نقص عضو و معلولیت شده اند توجه کند چراکه؛ حمایت از این افراد وظیفه هلال احمر است.

ضیایی به نظام سریع و صریح بازخورد مناسب اشاره و خاطرنشان کرد: در این صورت افراد احساس می کنند که در سازمانی زنده و پویا مشغول به فعالیت هستند و نقطه نظرات آن ها م ی تواند در تصمیم گیری ها بسیار مؤثر باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.