قدس آنلاین - تبریز: استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که اصلاح نظام اداری از نان شب واجب‌تر است، افزود: برای تحقق این امر هم باید معتقد به آن باشیم و هم برنامه‌های علمی و عملیاتی داشته باشیم

اصلاح نظام اداری از نان شب واجب‌تر است/ هزینه‌های جاری دولت کاهش یابد

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، اسماعیل جبارزاده در نخستین جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان، اصلاح نظام اداری را وظیفه همه مسوولان دانست و با تاکید بر متناسب‌سازی حجم نیروی انسانی و چابک‌سازی دستگاه‌های اداری، گفت: عمل به برنامه‌های اصلاح نظام اداری موجب رضایت رهبری، تحقق وعده‌های دولت و اداره کشور بر اساس اصول علمی و منطقی می‌شود.

وی افزود: اصلاح نظام اداری نیازمند عزم و اراده ملی و اقدامات عملی است و وقتی اراده دولت و شخص رییس جمهور بر این کار قرار گرفته باید بدون فوت وقت از یک نطقه‌ای آن را شروع کنیم.

جبارزاده تصریح کرد: ارتقای بهره‌وری دولت و افزایش کیفیت نیروی انسانی همواره جزو احکام برنامه‌های توسعه بوده است، اما با گذشت سال‌ها هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی، یکی از دلایل این امر را بالا بودن هزینه‌های جاری کشور دانست و گفت: در حال حاضر نزدیک به 90 درصد از درآمدهای کشور صرف امور جاری می‌شود که با این وضعیت اداره کشور بسیار دشوار است.

جبارزاده با بیان این که کاهش هزینه‌های جاری وظیفه اداری و انسانی مسوولان است، افزود: هزینه‌های جاری دستگاه‌ها به یکی از دغدغه‌های مدیران تبدیل شده است، در حالی که شایسته نیست وقت و انرژی مدیران صرف چنین مسایلی شود.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به این که سنگین بودن بدنه دولت هزینه زیادی بر کشور تحمیل می‌کند، افزود: امروز وجود نیروهای مازاد در دستگاه‌های اجرایی مانعی برای جذب نیروهای متخصص شده است.

دکتر جبارزاده در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که آذربایجان شرقی برای آغاز اصلاح نظام اداری آمادگی کامل دارد، گفت: مدیران استان باید برای تحقق این امر برنامه‌های متناسب با دستگاه‌های تحت مدیریت خود را تهیه کنند و منتظر دستورالعمل‌های ابلاغی از مرکز نباشند.

وی بر تشکیل کمیته‌های تخصصی در دستگاه‌های اجرایی استان برای بررسی راهکارهای چابک‌سازی بدنه دستگاه‌ها تاکید کرد.

جبارزاده همچنین افزایش اختیارات دستگاه‌های استانی را ضروری دانست و گفت: عدم تفویض اختیار دستگاه‌های ملی یکی از موانع اصلاح نظام اداری است و اگر این اختیار به مسوولان استانی داده شود با توجه به توانمندی، تعهد و تجارب آنان نتایج خوبی خواهیم گرفت.

وی همچنین از تاخیر پاسخگویی به مکاتبات استانی از سوی دستگاه‌های ملی انتقاد کرد و همکاری بیشتر این دستگاه‌ها با استان‌ها را خواستار شد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اتصال یک‌هزار نقطه اداری استان به شبکه دولت الکترونیک در سال جاری، خاطرنشان کرد: این کار بزرگ به همراه اقدامات دیگری نظیر ایجاد شبکه ملی اطلاعات و دیتاسنتر استان، استانداردسازی دفاتر پیشخوان و ایجاد دفاتر تخصصی شهرداری تبریز بدون بودجه دولتی انجام شده که نشان‌دهنده توانمندی استان در این زمینه است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.