چین بار دیگر با تاکید بر دستیابی به توافق جامع هسته ای ابراز امیدواری کرد که ایران و گروه 1 + 5 فرصت تاریخی بدست آمده را از دست ندهند.

چین خواستار دستیابی به توافق جامع ایران و 1+5 شد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری ایرنا، هوا چون اینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: شرایط کنونی مذاکره بسیار ایده آل بوده و پکن امیدوار است طرفین مذاکره کننده با توجه به حساسیت موضوع و در فرصت باقیمانده به توافق نهایی دست یابند.

وی توضیح داد: دستیابی به توافقنامه برابر، متوازن، همه جانبه و مفید برای همه طرف ها، خواست چین است و دستیابی به آنها با اعتماد سازی نسبت به یکدیگر دست یافتنی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین همچنین یادآور شد که حل موضوع هسته ای ایران از طریق گفت و گو برای حفظ نظام منع گسترش سلاح های هسته ای کنونی و صلح و ثبات در منطقه خاورمیانه حائز اهمیت زیادی است و برای همه طرف های ذینفع، مفید خواهد بود.

وی با اشاره به آمادگی چین به ایفای نقش سازنده خود در این نشست ها گفت: مذاکرات هسته ای وارد مرحله کلیدی شده و کشورهای 1 + 5 و ایران نیز تمایل سیاسی شدید به حصول یک توافق همه جانبه را از خود نشان داده اند.

هوا تصریح کرد که ما امیدواریم طرف ها این فرصت تاریخی را از غنیمت شمرده و تصمیمات سیاسی درستی که در برگیرنده خواست طرفین باشد، اتخاذ کنند.

دور اخیر مذاکرات هسته ای ایران که از اوایل هفته جاری شروع شده، روز پنجشنبه (14 اسفند) با حضور نمایندگان سایر کشورهای 1+5 ادامه می یابد و روز جمعه (15 اسفند) پایان خواهد یافت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.