رئیس سازمان سینمایی کشور درباره جشنواره‌ فرهنگی هنری امام رضا(ع) گفت: در این جشنواره نباید تولید آثار را به شخصیت امام هشتم محدود کنیم، چون به فرموده رهبر معظم انقلاب، ائمه اطهار یک «انسان ۲۵۰ ساله» هستند.

جشنواره امام رضا(ع) آشتی اهالی هنر و معرفت است/ پیشنهاد تولید آثار سینمایی درباره «انسان ۲۵۰ ساله»

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری فارس، جلسه کارگروه سینمایی سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام‌رضا(ع) با حضور سیدجواد جعفری دبیر این جشنواره و حجت‌الله ایوبی رییس سازمان سینمایی کشور در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

* تأکید بر تولید آثار سینمایی با محوریت «انسان 250 ساله»

ایوبی در ابتدای این مراسم گفت: واقعاً دلم می‌خواهد این جشنواره یک رویداد خوب و اثرگذار باشد، البته یک تهدید هم این جشنواره دارد و وقتی دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف ارشاد درگیر جشنواره می‌شوند، ممکن است گمان کنند بقیه مشغول کارند و آن وقت با تمام قوا وارد این کار نشوند.

رییس سازمان سینمایی افزود: اکنون جشنواره امام رضا(ع) به یک مطالبه تبدیل شده است و اگر برگزار نشود تردید ندارم جامعه سینمایی منتشر برگزاری آن خواهد بود. به آقای بابک رضایی دبیر کارگروه سینمایی جشنواره هم گفتم می‌خواهیم جشنواره امام رضا(ع) یک جشنواره سینمایی درجه یک باشد.

ایوبی تولید اثر صرف در زمینه سیره امام رضا(ع) را دشوار دانست و گفت: نباید تولید فیلم را به شخصیت امام رضا(ع) محدود کنیم، به فرموده رهبر معظم انقلاب، ائمه اطهار یک «انسان 250 ساله» هستند، بنابراین تبلیغ سیره رضوی، تبلیغ فرهنگ شیعی است.

ایوبی ادامه داد: تلاش ما بر این است که همه آحاد جامعه جشنواره رضوی را رویداد اصلی و مهم خود ببینند. جشنواره امام رضا(ع) می‌تواند بین اهالی هنر و اصحاب معرفت و متدینین آشتی برقرار کند.

معاون وزیر ارشاد اذعان داشت: جشنواره امام رضا(ع) می‌تواند به فرهنگ و هنر کشور جهت دهد.

ایوبی در بخش دیگری از سخنان خود درباره جشنواره مستند و فیلم کوتاه رضوی که در یزد برگزار می‌شود، اظهار داشت: این جشنواره موفق بود و یکی از دلایل آن را می‌توان حضور بچه‌های انجمن سینمای جوان دانست. همچنین حضور داوران شناخته‌شده می‌تواند اعتبار این جشنواره را بالا ببرد. افزایش جوایز نیز یکی دیگر از راهکارهاست.

رییس سازمان سینمایی گفت: می‌توان هماهنگی‌های لازم را با آقای امیرحسین علم‌الهدی انجام داد تا فیلم برگزیده این جشنواره لااقل در لیست اکران بخش هنر و تجربه قرار گیرد.

این مقام سینمایی اظهار داشت: نگاه بنده به جشنواره‌های مرتبط با سیره رضوی، ملی است و علاقه دارم ملی هم دیده شوند، به همین دلیل باید آداب جشنواره‌های ملی را رعایت کنیم و تأکید دارم استان‌ها از تمام ظرفیت‌های خود استفاده کنند.

ایوبی درباره برپایی جشنواره فیلم‌های بلند دینی در مشهد مقدس گفت: جای یک جشنواره بین‌المللی به معنای واقعی در زمینه فیلم‌های دینی (اعم از اخلاق و در راستای کرامت انسانی) خالی است و فکر می‌کنم بهترین محل برگزاری آن مشهد مقدس باشد.

* تأکید بر خلق آثار کیفی در جشنواره امام رضا(ع)

سید جواد جعفری مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) نیز در این نشست اظهار داشت: سال گذشته که خدمت دکتر ایوبی رسیدیم، ایشان انگیزه بالایی در ما ایجاد کردند و به همین جهت تشکر می‌کنم.

وی سپس گفت: مسئولان و مردم به واسطه نام جشنواره امام رضا(ع)، نسبت به آن حساس هستند و کار کم‌کیفیت را درباره ائمه معصومین نمی‌پسندند، به همین دلیل مسئولیت ما در جشنواره سنگین‌تر می‌شود و باید کارهای کیفی ارائه دهیم.

دبیر جشنواره امام رضا(ع) افزود: وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز بر کیفیت آثار در بخش‌های مختلف تاکید داشتند، به همین دلیل کارگروه‌هایی تشکیل شد‌ه‌اند تا بر روند انجام کارها نظارت داشته باشند.

وی، همت و همکاری همه‌جانبه بخش‌های زیرمجموعه سازمان سینمایی با جشنواره امام رضا(ع) را خواستار شد و پیشنهاد کرد مستندسازی از برگزاری جشنواره در بخش‌های مختلف به انجمن سینمای جوانان واگذار شود.

از دیگر حاضران در این جلسه می‌توان به معاون ارزشیابی و نظارت بر آثار سینمایی، مشاور ارشد رییس سازمان سینمایی، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران و مدیران ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و خراسان رضوی اشاره کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.