قدس آنلاین- تبریز: عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر گفت: دانشجویان با جامه عمل پوشاندن به این فرضه دینی، وضعیت اسفناک فرهنگی دانشگاه‌ها را اصلاح کنند.

دانشجویان وضعیت اسفناک فرهنگی دانشگاه‌ها را اصلاح کنند/زاویه گرفتن از خط ولایت و رهبری بدبختی جمعی می آورد

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، حضرت آیت الله محسن مجتهد شبستری در اجتماع هیئت‌های مذهبی دانشجویان که در محل مسجد دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهار داشت: حضرت صدیقه کبری(س) از جهت نسب،کردار و گفتار جایگاه بسیار والایی دارند و الگویی برای تمام زنان عالم علی الخصوص مسلمانات هستند.

وی با اشاره به جایگاه بلند آن حضرت در کلام وحی و معصومین (ع)، افزود: خداوند در سوره کوثر پیامبر را به شکرانه اعطای حضرت زهرا (س) به نماز و قربانی کردن امر می‌کند.

آیت الله مجتهد شبستری گفت: ساده زیستی، تربیت اولاد، شوهرداری و گفتار حق از جمله شاخص‌ترین ویژگی‌های ممتاز رفتاری حضرت فاطمه(س) است.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با تاکید بر اینکه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری از ذریه حضرت زهرا (س) هستند، تصریح کردند: این دو بزرگوار در عصر حاضر دین خدا را احیا کردند در حالی که استکبار جهانی علیه دین خدا قیام کرده بودند.

وی با بیان اینکه دانشجویان مذهبی امید همه متدینین و رهبر انقلاب هستند، افزود: مقدرات آینده این کشور به دست دانشجویان رقم خواهد خورد از این رو باید در دوران جوانی خودسازی کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر گفت: دانشجویان با جامه عمل پوشاندن به این فرضه دینی، وضعیت اسفناک فرهنگی دانشگاه‌ها را اصلاح کنند.

آیت الله مجتهد شبستری ادامه داد: در شرایط تهاجم فرهنگی دشمن، تنها برگزاری مراسم‌های مذهبی و عزاداری در بهبود وضعیت فرهنگی دانشگاه‌ها کافی نبوده و باید تحول اساسی صورت گیرد.

رئیس حوزه‌های علمیه آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه در امر به معروف و نهی از منکر باید اراده مصمم داشت، تصریح کرد: دانشجویان مذهبی با بیان متین و اخلاق خوب برای  تاثیرگذاری امر به معروف و نهی از منکر قدم بردارند و از کم بودن تعداد خود هراس نداشته باشند.

وی با انتقاد از استقبال کم دانشجویان از فریضه نماز جماعت در دانشگاه‌ها، تاکید کرد: دانشجویان مذهبی باید فلسفه نماز را در بین دیگران تبییین کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی و تمدن نوین شیعی گفت: آذربایجان همانطور که در تمام عرصه‌های کشور پیشتاز بوده بوده، امید است در ایجاد تمدن نوین شیعی و جامه عمل پوشاندن به اقتصاد مقاومتی نیز پیشتاز باشد.

وی وحدت را عامل مهمی در پیشبرد اهداف انقلاب برشمرد و ادامه داد: رهبر معظم انقلاب منادی وحدت در کشور بوده و همه جریان‌های مختلف سیاسی را به وحدت و حرکت در خط انقلاب دعوت می‌کنند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: برخی سیاسیون برخی رفتارهای غلط سیاستمداران غربی را تقلید کرده و دست به حرکت‌هایی می‌زنند که وحدت کشور را تهدید می‌کند.

آیت الله مجتهد شبستری اظهار کرد: زاویه گرفتن از خط ولایت و رهبری بدبختی می آورد و جامعه را هم بدبخت می کند و همگی باید در مسیر مستقیم ولایت حرکت کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.