عظیمی: لوچانو ویه تو میلتی ایتالیایی  - آرژانتینی دارد و ویارئال 80 درصد حق مالکیت این بازیکن را با 5.5 میلیون یورو صاحب شده است. 

«ویه تو» ، ستاره لالیگا و وارث «روسی»

اینکه او به ویارئال رفته و هیچ تیم ایتالیایی نتوانسته او را در اختیار گیرد، نشان می‌دهد که در ایتالیا بحث بازاریابی، استعدادیابی و خیلی چیزهای دیگر طبق اصول بین المللی پیش نمی رود. برای اینکه این بازیکن آرژانتینی 21 ساله پدیده این فصل لالیگاست و ایتالیا هیچ سهمی از او ندارد و بازگشت او به این کشور دیگر تقریباً محال خواهد بود برای اینکه بارسلونا، رئال و لیورپول برای دراختیار گرفتن او کورس گذاشته‌اند.

 او در اولین فصل حضورش در لالیگا در نوکمپ گل زده ، در کالدرون و در سانچس پیسخوان هم دروازه حریفان را فرو ریخته و در برنابئو در نیمه دوم به زمین آمد و دو موقعیت خوب داشت، ولی کاسیاس مانع از گلزنی او شد. ویارئال در خرید او یک معامله واقعی انجام داد. در سال 2013 اتلتیکو مادرید به تیم راسینگ آویاندا پول بیشتری از پولی که ویارئال تابستان گذشته برای خرید او پیشنهاد داده بود. دلیل تعلل ویارئال این بود که آنها صبر وحوصله به خرج داده بودند. راسینگ سال 2013 قصد فروش نداشت و فصل بدی را در لیگ سپری کرد و خود ویه تو هم عملکرد خوبی نداشت. او در 35 بازی 5 گل زده بود. اما ویارئال به هرحال او را یک بازیکن خوب می‌دانست و منتظر پایین رفتن قیمت او شده و سپس دست به کار شد.حالا این تیم مشتریان مهم اروپایی برای ستاره یازده گله‌اش در لالیگا پیدا کرده و خود ویه تو در این مورد می‌گوید:” من در ویارئال راحتم. باشگاه روی من سرمایه گذاری کرده و باید اعتماد آنها را جوابگو باشم.” ویارئال هم گفته که قصد فروش او را ندارد و روی قرارداد 5 ساله این بازیکن حساب کرده است. اما حرف مسؤولان این تیم خیلی جدی نیست، بخصوص که اخیراً گابریل برزیلی را با 20 میلیون یورو به آرسنال فروختند  و پیشنهادهای مطرح شده برای ویه تو را هم رد نمی کنند. لیورپول، بارسلونا و رئال و اینتر مشتریان او هستند. در این شرایط معلوم نیست در ذهن ال چولو که در اکتبر 2011 برای اولین بار ویه تو را در بازی مقابل لانوس در لیگ آرژانتین به زمین فرستاد، چه می‌گذرد. آن موقع او 17 ساله بود و به جای اینکه راهی اتلتیکو مادرید شود، سر از ویارئال درآورد. سیمئونه 14 دسامبر گذشته بعد از گل ویه تو در کالدرون به او تبریک گفت. ویه تو بخوبی از هر دو پای خود استفاده می‌کند و مشکلی برای تنها بازی کردن در خط حمله یا مهاجم اول و دوم تیم بودن نداشته و 11 گل در لالیگا زده و 5گل هم در لیگ اروپا به ثمر رسانده است. این آمار با آمار گلزنی نیهات، فورلان و دیه گو روسی که همگی در گذشته در ویارئال بازی کرده‌اند، برابری می‌کند. ویارئال در لالیگا در مکان ششم جدول قرار گرفته و در مرحله یک هشم نهایی لیگ اروپا هم حاضر است. او در تیم ملی زیر 21 سال آرژانتین  هم خوش درخشیده و احتمالاً فصل آینده در لیگ برتر یا در یکی از دو غول فوتبال اسپانیا بازی می‌کند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.