۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۰
کد خبر: 269302

سرانجام با معرفی نامزدهای پست‌های کلیدی کنفدراسیون فوتبال آسیا، نائب‌رئیسی علی کفاشیان در این مهم‌ترین نهاد تصمیم‌گیر فوتبال آسیا مشخص شد و به این ترتیب گمانه‌زنی‌ها در خصوص رفتن علی کفاشیان از فدراسیون فوتبال به واقعیت نزدیک و نزدیکتر شد.

«آقای خنده‌رو» از فدراسیون فوتبال رفتنی شد

به گزارش تابناک، سرانجام کاندیداهای پست‌های کلیدی کنفدراسیون فوتبال آسیا مشخص شد و علی کفاشیان با حمایت کشورهای منطقه مرکزی به‌عنوان تنها کاندیدای این منطقه معرفی شد تا نایب‌رئیسی او در انتخابات پیش‌رو در اردیبهشت‌ماه مسجل شود و او در کنار پنج نایب‌رئیس دیگر در کنارشیخ سلمان بحرینی در بالاترین سطح تصمیم‌گیری AFC قرار بگیرند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا پیش از برای انتخابات پست نایب‌رئیسی به پنج منطقه تقسیم می‌شد اما در انتخابات پیش‌رو منطقه مرکزی به مناطق پنج‌گانه اضافه شد و ایران با توجه به نفوذ بالاتری که نسبت به سایر کشورهای این منطقه داشت با هماهنگی همه کشورهای عضو به‌عنوان کاندیدای پست نایب‌رئیسی منطقه مرکزی در انتخابات پیش‌رو معرفی شد و علی کفاشیان در یک انتخابات بدون رقیب در اردیبهشت‌ماه سرانجام به آرزوی‌اش می‎رسد و یکی از کرسی‌های مهم کنفدراسیون فوتبال آسیا را تصاحب خواهد کرد. این البته اتفاق مثبتی است و فوتبال کشورمان بعد از سال‌ها بار دیگر صاحب یک کرسی مهم و تاثیرگذار بین‌المللی خواهد شد. کرسی که چندی پیش با شاهکار کفاشیان و علی‌آبادی از دست رفته بود.

اما این مسئله علاوه بر این یک پیام دیگر هم دارد و آن اینکه به احتمال فراوان فوتبال ایران از اردیبهشت‌ماه به بعد یک رئیس دیگر را در راس خود خواهد دید و سرانجام علی‌کفاشیان ساختمان سئول را ترک خواهد کرد. علی کفاشیان در سال‌های حضورش در فدراسیون فوتبال منتقدان فراوانی داشت و افکار عمومی هم بعد از عملکرد ضعیف این فدراسیون در مقایسه با دو رئیس قبلی‌اش بارها خواستار برکناری او شده بودند. اما علی کفاشیان در همه این سال‌ها بی‌توجه به منتقدان، افکار عمومی و رسانه‌ها با دیپلماسی لبخند کارش را پیش برد. اما تغییر دولت و در ادامه آن وزارت ورزش موجب شد تا موقعیت علی کفاشیان در فدراسیون فوتبال متزلزل شود. 

محمود گودرزی برای اینکه بفهمد آبش با علی کفاشیان توی یک جوب می‌رود یا خیر تنها چند ماه وقت لازم داشت. شرکت در جام‌جهانی برزیل موجب شد تا علی کفاشیان و مدل مدیریتی‌اش کاملا از چشم گودرزی بیفتد و وزیر بعد از آن حتی تلفن‌های کفاشیان را هم جواب ندهد و او را به حضور نپذیرد. بالا بودن تیغ تعلیق اما مانع می‌شد تا آنچه مطلوب نظر همه بود در راس فدراسیون فوتبال اتفاق بیفتد. در این میان اما یک موضوع کفاشیان تیم‌اش را گرفتار کرد. بی‌انضباطی مالی فراوان که موجب شد اعضای مجمع در آستانه برگزاری مجمع سالیانه موضع‌گیری سفت و سختی در خصوص کفاشیان و گزارش مالی مخدوش‌اش بگیرند. همین مسئله موجب شد تا علی کفاشیان خطر حذف را احساس کند. چرا که فهمیده بود مجمع دیگر مجمع سابق نیست و اعضای آن فعالانه در حال اظهار نظر هستند.

این‌گونه بود که شرایط برای قرار دادن کفاشیان در تنگنا در حال فراهم شدن بود و خیلی‌ها فکر می‌کردند با اعمال نفوذ وزارت ورزش به‌عنوان تاثیرگذارترین عضو مجمع روز سختی در دی‌ماه در انتظار علی کفاشیان است. با این حال همه چیز در روز مجمع بی‌سروصدا و آرام سپری شد اما بعد از آن بود که کفاشیان روی یاران نزدیک‌اش خط کشید و نبی و آیت‌اللهی را از فدراسیون فوتبال کنار گذاشت. به این ترتیب این ظن قوت گرفت که کفاشیان برای باقیماندن در راس قدرت یاران پرانتقاد خود را قربانی کرده است. اما با ورود مجلس شورای اسلامی به ماجرای ابهامات مالی فدراسیون و پرونده هوشنگ مقدس معلوم شد که اوضاع برای کفاشیان همچنان متزلزل است. او که در 19 اسفند امسال یک مجمع فوق‌العاده را در پیش‌رو دارد با تاکتیک خرید زمان و به تعویق انداختن مجمع قصد داشت خودش را به انتخابات نایب‌رئیسی فدراسیون فوتبال برساند تا با کسب کرسی در AFC خیلی آرام و بی‌سروصدا از فدراسیون کنار بکشد تا هم فشارهای موجود از سوی نهادهای بالا دستی روی او کم شود و هم اینکه همچنان در فوتبال ایران نقش پرنگ و تاثیر گذاری داشته باشد. 

حالا که ترکیب نامزدهای انتخابات کنفدراسیون فوتبال آسیا مشخص شده و نایب‌رئیسی کفاشیان هم محرز شده است به نظر می‌رسد که در روزهای خیلی نزدیک شاهد خداحافظی یکی از سرسخت‌ترین و عجیب‌ترین مدیران ورزشی کشور با صندلی‌ ریاست‌اش باشیم. به نظر دوستی سفت و سخت کفاشیان با شیخ بحرینی رئیس‌کنفدراسیون آسیا چندان برای او برای فوتبال ایران هم بد نشده است. البته این نکته را نباید فراموش کرد هنوز وضعیت کفاشیان و پرونده مالی فدراسیون مشخص نیست.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هوادار IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
    18 5
    کاشکی زودتر ازاین میرفت که مردم راحت شوند
  • hamid.mo IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
    0 0
    فوتبال ایران رو به گند کشید