قدس آنلاین: رئیس حوزه علمیه اصفهان گفت: دنیای غرب با وجود انواع حربه‌های مختلف برای براندازی جمهوری اسلامی هنوز نتوانسته و نمی‌توانند هیچ غلطی بکنند و نه‌تنها این نظام براندازی نشد، بلکه شجره طیبه قرآن شد چون مردم خواستند .

نظام جمهوری اسلامی شجرهٔ طیبهٔ قرآن شده است

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله حسین مظاهری، رئیس حوزه علمیه اصفهان در ادامه سلسله بحث‌های گذشته اظهار کرد: از بحث‌های گذشته فهمیدیم که هدف از خلقت انسان این است که به مقام خلیفة‌اللهی برسد و وقتی می‌تواند این صفت را کسب کند که با ارادهٔ خود درخت رذالت را از دل بکند و درخت فضیلت به‌جای آن بکارد، مواظبت کند که ریشه‌دار و شاخه‌دار و میوه‌دار شود و از میوهٔ آن‌ هم خود استفاده کند و هم دیگران و به قول قرآن مصداق شجرهٔ طیبه شود و فهمیدیم که رسیدن به این مقام خیلی مشکل است، بلکه اگر فضل خدا و کرم خدا نباشد، محال است. لذا باید فضل و رحمت خدا را به دست بیاوریموَ لَوْ لا فَضْلُ اللَّهِ عَلَیکمْ وَ رَحْمَتُهُ ما زَکی مِنْکمْ مِنْ أَحَدٍ أَبَداً وَ لکنَّ اللَّهَ یزَکی مَنْ یشاءُ»

آیت‌الله مظاهری در ادامه گفت: حال چه کنیم که خدا معلم اخلاق ما شود، گفتم در سورهٔ معارج دستورالعملی داده شده است. هرچه تهذیب نفس مشکل است، این دستورالعمل آسان است و خدا وعده داده است که اگر کسی به این دستورالعمل عمل کند، خدا معلم اخلاق او می‌شود و این با تلاش و کوشش خود می‌تواند آدم شود.

وی اذعان کرد: دستورالعمل پنج‌گانه است که راجع به اول آن مقداری صحبت کردم و آن مواظبت از نماز است، نمازهای واجب در اول وقت و با جماعت و با حضور قلب و با تعقیب، و بالاخره اهمیت دادن به نماز، نظیر امیرالمؤمنین شود. لیلة‌الحریر در جنگ صفین، سخت‌ترینِ شب‌ها بود، تیر مثل باران می‌بارید، اما موقع نماز شب مولا امیرالمؤمنین «سلام‌الله‌علیه»، سجاده را در میان دو لشگر انداختند و امیرالمؤمنین نماز شبشان را خواندند. پس باید نماز اول وقت باشد و موقع نماز همهٔ کار تعطیل باشد جز نماز و اگر العیاذ بالله تسامح و تساهل در نماز شود، ولو اینکه نماز می‌خواند، اما تسامح و تساهل دارد، قرآن می‌گوید: وای به تو. معلم اخلاقت نمی‌شود. «فَوَیلٌ لِّلْمُصَلِّینَ، الَّذِینَ هُمْ عَن صَلَاتهِمْ سَاهُونَ»

این مرجع تقلید ادامه داد: دوم چیزی که در این دستورالعمل هست، رابطه با مردم است، رابطه باخدا نماز است و رابطه با مردم، اینکه خیلی جدی خدمت‌گزار خلق خدا باشیم. آنگاه قطعاً موفق می‌شود و به ‌جاهای بالایی می‌رسد.

به‌عنوان ‌مثال بعد از پیروزی نظام، دنیا تصمیم گرفت این نظام را خنثی کند و براندازی کند، لذا صدام زنجیری را روی کار کرد و به او گفتند: صد درصد کمکت می‌کنیم. به‌اندازه‌ای که به او وعده دادند که شش‌روزه تهران هستی، این زنجیری شروع به جنگ کرد و گفت شش‌روزه در تهران هستم.

وی ادامه داد: بالاخره دنیا هشت سال با شما جنگید و هیچ غلطی نتوانست بکند، یعنی نتوانست براندازی کند، بلکه انقلاب ما محکم‌تر و مستحکم‌تر در دنیا صدا کرد، در حالی‌ که جمهوری اسلامی اصلاً امکانات نداشت و صدام امکانات دنیا را داشت.

آیت‌الله مظاهری افزود: شوروی بمب‌هایش را روی سر ما ریخت و دنیای غرب و حتی متأسفانه دنیای اسلام و خلیج‌فارس چندین هزار میلیارد دلار برای براندازی جمهوری اسلامی به صدام داد، اما هیچ غلطی نتوانستند بکنند و نه‌تنها براندازی نشد، بلکه شجرهٔ طیبهٔ قرآن شد چون مردم خواستند و شد.

رئیس حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه این رابطه‌ها انسان را عاقبت‌ به‌ خیر می‌کند و رفع گرفتاری‌ها از خودش و دیگران می‌شود، گفت: همهٔ مردم قانون به قانون مواسات عمل کنند مثل همان هشت سال دفاع مقدس که به‌راستی مردم در صحنه بودند و زن‌های متشخص در پشت جبهه نان و مربا برای بسیجی‌ها می‌پختند و بسیجی‌ها با چه شوقی ایثار می‌کردند.

وی ادامه داد: در همین اصفهان وقتی 360 شهید آوردند همان شب اصفهان بیش از 360 نفر را به جبهه اعزام کرد.

آیت‌الله مظاهری با نقل داستانی از پیامبر مکرم اسلام افزود: در زمان پیغمبر اکرم «صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم» نیز همین‌طور شد، وقتی پیغمبر اکرم به مدینه آمدند، دنیای روز برای براندازی قد علم کرد. در 10 سال، 84 جنگ برای مسلمان‌ها جلو آوردند. دنیا و مخصوصاً صهیونیسم آن زمان کمک می‌کردند و همه از نظر عده زیاد بودند و مسلمان‌ها از هر نظر صفر بودند. آن‌ها 10 هزار نفر و مسلمان‌ها 300 نفر بودند، اما پیروزی از مسلمان‌ها بود.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور گفت: اقتصاد ما در حال حاضر مریض است و باید سالم شود، این اقتصادی که الان داریم، به این زودی‌ها و مخصوصاً با این تحریم‌ها و حیف‌ومیل‌هایی که پیدا شده و با این افراد بدی که رسوخ در اقتصاد ما کرده‌اند، درست نمی‌شود، پس باید با ایثار و گذشت و فداکاری، جداً قانون مواسات پیاده شود، آنگاه رفع فقر می‌شود و همهٔ کارها درست می‌شود.

رئیس حوزه علمیه اصفهان خاطر نشان کرد: ما راجع به زکات اصطلاحی که فقها در رساله‌ها می‌نویسند، بیش از یک آیه نداریم و راجع به خمس که خیلی در اسلام اهمیت دارد، بیش از یک آیه نداریم، اما راجع به قانون مواسات بیش از هزار آیه داریم. بالاترین ثواب‌ها را دارد و موجب عاقبت‌به‌خیری است و نظم اجتماعی است و موجب این است که اقتصاد ما اقتصاد سالم شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.