دکتر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل روز چهارشنبه 13 اسفندماه با رئیس هیئت یمنی که به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده دیدار و گفتگو کرد .

تلاش ایران به عنوان کشوری مستقل و مقتدر با تمام توان در جهت حفظ صلح ، ثبات و امنیت منطقه

در ابتدای این دیدار رئیس هیئت یمنی ضمن ابراز خرسندی از ملاقات انجام شده ،  گزارشی از اخرین تحولات یمن ارائه و بر دوستی دیرینه دو کشور تاکید کرد و با اشاره  بر حمایت بی دریغ و همه جانبه مردم یمن از انقلاب این کشور گفت : اهداف انصار الله ایجاد ثبات ، امنیت و توسعه اقتصادی و رفاه برای مردم این کشور بوده و همکاری های منطقه ای جهت تامین امنیت و ثبات در این منطقه انکارناپذیر می باشد.

وی با تجلیل از ارمان های انقلاب اسلامی ایران و پایداری در برابر تمامی توطئه های دشمنان تاکید کرد : بدون شک انقلاب  مردم یمن علیرغم همه توطئه ها ، تمامی مشکلات و موانع را پشت سر خواهد گذاشت و با اتکای به خداوند اهداف خیزش مردم یمن را محقق خواهد ساخت .

در ادامه این دیدار دکتر ولایتی ضمن تاکید بر اشتراکات تاریخی و تمدنی دو ملت ایران و یمن و مشابهت های موجود میان انقلاب مردم یمن با انقلاب مردم ایران بر علیه ظلم و استبداد اظهار امیدواری کرد که مردم یمن بتوانند در مسیری که گام برداشته اند به خواسته ها و آرمان های خود در تحقق کشوری آزاد ،  مستقل و پیشرفته  دست یابند .

مشاور مقام معظم رهبری با تاکید بر حمایت بی دریغ جمهوری اسلامی ایران از خواست مردم یمن تصریح کرد : جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مستقل و مقتدر با تمام توان در جهت صلح ، ثبات و امنیت منطقه کوشش می نماید .

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نطام با تاکید بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران به گسترش همکاریهای دو جانبه افزود : هرگونه دخالت خارجی در مسایل داخلی یمن توسط هر کشوری به افزایش نا امنی ، تنش و افزایش بی ثباتی در یمن و منطقه خواهد انجامید و امیدواریم کشورهای منطقه و جامعه جهانی در این مقطع حساس با درایت و تعهد به حقوق مردم یمن و صلح و ثبات جهانی ، از ایجاد هرگونه حساسیت و اقدامات غیر مسئولانه و ناقض حاکمیت کشور یمن اجتناب نمایند

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.