مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی از غرس 200 هزار اصله نهال به مناسبت هفته منابع‌طبیعی در سطح استان خبرداد.

غرس 200 هزار نهال به مناسبت هفته منابع طبیعی

به گزارش ایسنا، رحمان وهاب‌زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: گونه‌های کاشته شده در استان به مناسبت هفته منابع طبیعی از نوع اقاقیا، افرا، سرو و فندق هستند و دوستداران طبیعت می‌توانند در کاشت نهال‌ها مشارکت کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی گفت: 13میلیون هکتار از عرصه منابع طبیعی شامل جنگل، مراتع، بیابان و سایر اراضی ملی است.

وهاب‌زاده با بیان اینکه 50 درصد دام‌های تولیدی استان از مراتع و منابع طبیعی تعذیه می‌کنند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر پنج میلیون واحد دامی از مراتع استفاده می‌کنند که این میزان دو برابر ظرفیت مراتع استان است.

وهاب‌زاده با اشاره به اینکه طی 11 ماهه امسال 4346 فقره پرونده به محاکم قضایی استان ارسال شده است اظهارکرد: احکام صادره له دولت 3465 فقره، احکام اراضی علیه دولت 846 فقره، مساحت اراضی خلع ید شده 1370 فقره است.

وی با بیان اینکه اغلب پرونده‌های ارسالی به محاکم قضایی مربوط به تخریب و تصرف، چرای بی‌رویه قطع درختان است گفت: پرونده‌های تخریبی 1790 فقره، چرای بی‌رویه 1655 فقره، قطع درختان 194فقره و بوته‌کنی 50 فقره بوده که در این راستا 230 نفر دستگیر شدند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی حفاظت و صیانت از منابع طبیعی کار سختی است اظهارکرد: منابع طبیعی کشور سرمایه ملی و کشوری است که باید در این راستا از پتانسیل و ظرفیت‌های این منابع صیانت کنیم.

وهاب‌زاده با اشاره به منویات مقام معظم رهبری افزود: فرهنگ منابع طبیعی باید به یک فرهنگ عمومی تبدل شود.

وی با اشاره به اینکه لازمه حفاظت و صیانت از عرصه‌های طبیعی بهره‌برداری، مدیریت و برنامه‌ریزی اصولی است تصریح‌کرد: باید در این راستا باید فرهنگ‌سازی‌های لازم برای رسیدن به این مهم در اولویت امور قرار گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی گفت: متاسفانه شرایط اکوسیستمی استان بسیار نامطلوب است و باید همه آحاد مردم و مسئولان در راستای صیانت، حفاظت منابع طبیعی و توسعه مراتع و جنگل‌ها تلاش کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.