وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به رشد صادرات کالاهای غیرنفتی، هدف دولت کاهش صادرات محصول خام معدنی به خارج از کشور است.

 هدف دولت کاهش صادرات مواد خام معدنی است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری ایرنا، محمد رضا نعمت زاده روز پنجشنبه درحاشیه نشست با صنعتگران شهرستان شاهرود به خبرنگاران افزود: به همین دلیل رشد چندانی برای صادرات مواد معدنی خام پیش بینی نشده است.

وی تاکید کرد: این وزارتخانه در صدد تکمیل زنجیره صنعتی با هدف کاهش میزان صادرات مواد خام به خارج است.

وی افزود: در حال حاضر در بخش فولاد ، سنگ به صورت خام صادر می شود، اما با سرعت کمتر از گذشته که دلیل آن کافی نبودن ظرفیت صنایع جنبی است.

نعمت زاده ابراز امیدواری کرد که با راه اندازی چند طرح صنایع جنبی فولاد و مس و... از صادرات سنگ خام جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: بدون افزایش ظرفیت صنایع جنبی نمی توان گفت که صادرات صورت نگیرد.

وی در ادامه سیاست دولت را تکمیل طرح های نیمه تمام خواند و بر افزایش فعالیت ها در بخش معدن تاکید کرد.

به گفته وزیرصنعت ، معدن و تجارت طبق مقررات سرمایه گذاری دولت محدود شده است، دولت در صدد افزایش فعالیت ها در کارهای زیربنایی مانند اکتشاف و فراهم کردن زیربنا در بخش های مختلف است.

وی با تاکید بر همکاری بانکها در راه اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی، مردم را به سرمایه گذاری در فعالیت های متعدد اقتصادی دعوت کرد و افزود: ظرف یکسال آینده کارهای خوبی در کشور انجام خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت روز پنجشنبه پس از ورود به شاهرود، از خط تولید مجتمع تولیدی و صنعتی سیم و کابل مغان در شهرک صنعتی شاهرود بازدید کرد و در نشستی مشکل صنعتگران را بررسی کرد

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.