رئیس شورای عالی استانهای کشور خواستار برخورد جدی با متخلفان بازار و نظام بانکی شد و گفت: عدم برخورد با این متخلفان همه ما را زیر سئوال می برد.

اقتصاد مقاومتی یعنی افزایش حجم تولید ولی دلالان نمی گذارند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری مهر، غلامرضا بصیری پور رئیس شورای عالی استانهای کشور در چهاردهمین اجلاس شورای عالی استانها که صبح امروز در محل ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد با تسلیت ایام فاطمیه، گفت: روز گذشته انتخابات هیات رئیسه شورای عالی استانها برگزار شد و انتظار داریم کمیسیونها به طور ویژه فعالیت خود را آغاز کنند.

وی با ارائه گزارشی از اجلاس روسای شوراهای اسلامی استان های کشور که در مشهد مقدس برگزار شده بود خواستار کمک اعضای شورای عالی به روسای شورای استانها شد.

رئیس شورای عالی استانها با اشاره به سفر استانی که به استانهای یزد و گلستان انجام شده بود از اعضای شورای عالی استانها که مقدمات این سفر را هماهنگ کرده بودند تشکر کرد و افزود: در این سفر با دو استاندار یزد و گلستان دیدار داشتیم و بنده احساس کردم بسیاری از حرفهایی که ما درباره جایگاه نظام شورایی مطرح می کنیم مورد تایید این عزیزان است.

بصیری پور در ادامه افزود: در جلسه دیروز که با وزیر کشور برگزار شد ایشان از شورائیان انتظاراتی داشت که این انتظارات نشان از جایگاه ویژه شورای عالی استانها دارد و ما سعی می کنیم از این ظرفیت قانونی و نظارتی شوراها بهترین استفاده را برده و از آن فاصله نگیریم.

رئیس شورای عالی استانها در ادامه به بحث آموزش شورایی پرداخت و گفت: با اشاره به دیدارهای دوجانبه رئیس شورای عالی استانها با وزرا از اعضایی که علاقه مندند با وزیران دیدار داشته باشند دعوت می کنم که خواسته های خود را مطرح و علت دیدار به صورت شفاف اعلام نمایند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص خدمت به مردم، گفت: انتظار داریم که برخوردی جدی با متخلفان بازار و نظام بانکی صورت گیرد زیرا بروز این مسائل مردم را رنج می دهد و مدیران برجسته کشور باید در این حوزه نظارت ویژه داشته باشند.

بصیری پور با اعلام اینکه بی توجهی به برخورد با متخلفان همه ما را زیر سئوال می برد، افزود: شورای عالی استانها تعیین تکلیف ۱۱۷ هزار عضو شورایی را برعهده دارد و روسای شورای استان و روسای شورای شهرستان باید قوی باشند.

وی با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی یعنی افزایش حجم تولید در کشور ولی دلالان نمی گذارند این اتفاق رخ بدهد.

بصیری پور در ادامه افزود: در حالی که گرفتن وام ازدواج برای یک زوج جوان با مشکل روبروست، وام های کلان به برخی افراد پرداخت می شود که این جای تامل دارد.

وی در پایان اظهار داشت: روز یکشنبه دفتر مقام معظم رهبری از ما دعوت کرده است که خدمت معظم له برسیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.