رییس دانشگاه آزاد اسلامی کشور گفت: بهترین راه غلبه بر تحریم، تکیه بر دانش دانشمندان و فرهنگ ایران اسلامی است.

 بهترین راه غلبه بر تحریم، تکیه بر دانشمندان و فرهنگ ایران است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری ایرنا، حمید میرزاده پنج شنبه در آیین پایانی دوازدهمین گردهمایی معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در سرسرای آیت الله خامنه ای مجتمع فرهنگی فجر اهواز اظهار کرد: کشوری که متکی به منابع و تولیدات داخلی خود باشد تحریم برایش هیچ گونه معنایی ندارد.

وی افزود: پژوهش زمینه ساز خودکفایی و از راههای دور زدن تحریم ها است و این مهم باید در همه بخشها خصوصا در بخش خدمات و صنعت به کار گرفته شود.

میر زاده ادامه داد: اگر پژوهش در بخشی از خدمات و صنعت انجام نشود برای هیچ بخش حقوقی و یا موسسه تحقیقاتی امکان تداوم کار پژوهشی وجود نخواهد داشت زیرا پژوهش وابسته به خدمات و تولید است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی کشور اظهار کرد: اگر ما زمینه به صرفه بودن پژوهش را فراهم کنیم تحقیقات رشد و توسعه می یابند.

وی با توصیه به دست اندرکاران برنامه ریزی امر پژوهش مبنی بر تلاش کردن در جهت به صرفه کردن پژوهش گفت: در این صورت دانشمندان ایرانی می توانند مراکز پژوهشی حوزه تخصصی را با سرمایه های خود و کمکهای بانکی هدایت کنند.

میر زاده افزود: باید در سال آینده برای احداث پارک علم و فناوری در هر استانی برنامه ریزی خاصی را انجام دهیم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی کشور ادامه داد: یکی از مهمترین قراردادهای علمی و اقتصادی دانشگاه آزاد در سال جاری با حمایت و مشارکت وزیر نفت منعقد شد که نشان دهنده توجه وزارت نفت به دانشگاهها و همچنین علاقه همکاران دانشگاه آزاد به ماموریت گرایی است.

میر زاده اظهار کرد: از زمان انعقاد این قرارداد، مسوولان ما در دانشگاه آزاد با علاقه و جدیت در جهت ایجاد یک ساختار جدید و برنامه ریزی و پشتیبانی، تلاش های زیادی را آغاز کرده اند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی کشور اضافه کرد: برنامه ریزی های لازم با توجه به موضوع قرارداد افزایش امکان برداشت از مخازن دو میدان نفتی از جمله کارهای انجام شده است.

وی ادامه داد: درآمد زایی از پروژه مورد قرار داد ما با وزارت نفت یک مساله ثانویه است چرا که برای دانشگاه آزاد این، یک قرارداد حیثیتی محسوب می شود.

میر زاده گفت: این قرارداد می تواند اثبات کند که دانشگاه نه تنها در عرصه آموزش باعث خیزش علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی می شود بلکه می تواند در عرصه های بزرگ پژوهش و فناوری تاثیر زیادی داشته باشد.

وی اظهار کرد: هم اکنون در خوزستان شش هزار نفر عضو هیات علمی هستند و به ازای هر استاد یک مقاله وجود دارد و زمینه استعداد توسعه پژوهش و فناوری در استان وجود دارد.

این گردهمایی دوروزه با هدف تعیین خط مشی ها و سیاست های راهبردی پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد برای سال آینده برگزار شد.

سیاست های کلان پژوهشی دانشگاه آزاد در پنج کمیسیون تخصصی شامل امور پژوهشی، فناوری و ارتباط با صنعت، گسترش شبکه های آزمایشگاهی، علم سنجی و تولید علم و مقابله با ریزگردها، در روز چهارشنبه مورد بررسی قرار گرفت و به عنوان مصوبه تصویب و به عنوان نقشه راه پژوهشی برای سال آینده به واحدهای دانشگاهی ابلاغ می شود.

دوازدهمین گردهمایی معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، 13 و 14 اسفند در اهواز برگزار شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.