رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس از حرکت‌های قرآنی در بودجه‌های سالانه حمایت می‌کند، گفت: بهترین پشتوانه برای انسان‌ها قرآن است پس کسانی که در راه قرآن قرار گرفته‌اند بهترین کار را انجام داده‌اند.

مجلس از طرح‌های قرآنی حمایت می‌کند/ بهترین پشتوانه برای انسان‌ها قرآن است
 
 
 
 
 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، دکتر علی لاریجانی امروز جمعه (15 اسفندماه) در محل برگزاری آزمون سراسری طرح تربیت حافظان قرآن کریم که در شبستان نجمه خاتون (س) حرم حضرت معصومه (س) برگزار می‌شد، شرکت کرد و در آغاز این آزمون با آرزوی موفقیت برای شرکت کنندگان گفت: ابتدا به تمامی برگزارکنندگان و شرکت کنندگان این مسابقه سلام می‌کنم و امیدوام تمامی شما موفق به کسب نمره لازم برای موفقیت در آزمون شوید و به سفر حج عمره مشرف شوید.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از حجت الاسلام والمسلمین محمدی رئیس سازمان اوقاف کشور و همکارانش به دلیل تلاش‌هایی که در زمینه ترویج معارف قرآنی داشته‌اند تشکر می‌کنم و اینکه پشتیبان این حرکت خوب هستند جای تقدیر دارد، سیمای حرکت ترویج معارف قرآنی جذاب و برای نظام جمهوری اسلامی ارزشمند است.

دکتر لاریجانی افزود: اینکه در طول 30 سال بیش از 800 هزار نفر در موج قرآنی و تعلیم معارف قرآنی مشارکت داشته‌اند ارزشمند و یک کار پایه‌ای است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کارهای فرهنگی مراتبی دارد که بالاترین مرتبه، مرتبه قرآنی است.

وی با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: در یکی از روایات آمده است که 3 امر محبوب خانم حضرت فاطمه زهرا (س) است که شامل رویت سیمای حضرت رسول الله (ص)، نفقه و صدقه دادن و تلاوت قرآن کریم است بنابراین شما شرکت کنندگان در این آزمون قرآنی وارد مسیری شده‌اید که محبوب بانوی دو عالم فاطمه زهرا (س) است و پشتوانه‌ای برای انسان مهم‌تر از قرآن نیست.

دکتر لاریجانی با اشاره به روایتی که در اصول کافی آمده است، گفت: در قیامت 3 دفترچه به انسان می‌دهند که شامل دفترچه نعمات خداوند بزرگ، دفترچه اعمال شایسته و دفترچه اعمال ناشایست است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وقتی که نعمات خداوند با اعمال صالح که انسان‌ها انجام داده‌اند مقایسه می‌شود طبعا نعمات برتری دارند چون هیچ انسانی با اعمال صالح نمی تواند پاسخگوی نعمات الهی باشد. در زمان بررسی دفترچه اعمال ناشایست انسان‌ها، انسان مضطرب می‌شود که چه کند، در اینجاست که قرآن به داد او می‌شود.

وی ادامه داد: در روایت آمده است که قرآن با سیمایی دلپذیر در این زمان ظاهر و به ساحت خداوند بزرگ می‌گوید این بنده شما شب‌ها قرآن تلاوت می‌کرد و از خداوند یکتا می‌خواهد او را مورد رحمت خود قرار دهد. در اینجاست که بهشت برین به او داده می‌شود و در روایت آمده است که به او اظهار می‌شود تلاوت کن و سرود کن و در ازای هر یک آیه، یک مرتبه از بهشت به او عطا می‌شود.

دکتر لاریجانی گفت: بهترین پشتوانه برای انسان‌ها قرآن است پس شما که در راه قرآن قرار گرفته‌اید بهترین کار را انجام داده‌اید، شرافت اعظم در انجام کارهای فرهنگی معارف قرآنی است و اینکه می‌بینم شما جوانان در این آزمون حضور دارید مطلوب است و برای شما آرزوی موفقیت دارم.

رئیس نهاد قانونگذاری کشور ادامه داد: از استاندار و سازمان اوقاف برای تمهیدات و تربیت مربیان قرآنی تشکر می‌کنم.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد:‌ مجلس پشتیبان حرکت قرآنی در برنامه پنج ساله و بودجه‌های سالانه است و از موسسات قرآنی حمایت می‌کند./

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.