پرتابگر پارالمپیکی خوزستان با بیان این‌که هدفم کسب مدال در پارالمپیک ریو است، گفت: مردم از من انتظار دارند و فقط مدال طلا را می‌​شناسند و برایشان مهم نیست که من ماده‌​ام را تغییر داده‌ام.

حردانی: شاید بعد از پارالمپیک ریو خداحافظی کنم

جواد حردانی در گفت​‌وگو باایسنا،در ابتدا درباره مدال​‌آوری‌​اش در مسابقات بین​‌المللی جایزه بزرگ امارات، اظهار کرد: خدا را شکر می‌​کنم که پس از دو سال به میادین برگشتم و توانستم در مسابقات بین‌​المللی خوش بدرخشم و برای کشورم سه مدال به دست آورم. در این مسابقات 58 کشور شرکت داشتند و تمام رقبا به جز حریف چینی‌​ام حضور داشتند. رقابت سنگینی بود که خوشبختانه من هم توانستم مدال کسب کنم.

وی گفت: من پس از این‌که از پارالمپیک لندن برگشتم، دچار مصدومیت شدم و تحت عمل جراحی دیسک کمر قرار گرفتم. به واسطه همین موضوع، یک سال و نیم دوره نقاهت را گذراندم و پس از بازگشت مجدد به میادین، توانستم در مسابقات بین​‌المللی قطر که کسب سهمیه مسابقات جهانی هم بود، شرکت و در پرتاب وزنه به مدال نقره و در پرتاب‌های نیزه و دیسک به نشان برنز دست پیدا کنم. در این مسابقات اگرچه رکوردم در پارالمپیک لندن را ارتقا ندادم ولی به آن رکورد نزدیک شدم که از این بابت خدا را شکر می​‌کنم.

دارنده نشان طلای پارالمپیک بیان‌کرد: ماده تخصصی من پرتاب دیسک است و باتوجه به تغییر قانون فدراسیون جهانی و حذف این ماده از مسابقات جهانی و پارالمپیک ریو، من نزدیک به یک سال است که در ماده پرتاب نیزه مشغول به فعالیت هستم.

وی افزود: من برای مسابقات آسیایی که چند ماه گذشته برگزار شد نیز آماده شده بودم ولی رکورد لازم را به دست نیاوردم و نتوانستم به این رقابت​ها اعزام شوم. اکنون به دنبال برنامه‌​ای دو ساله برای پارالمپیک برزیل هستم تا ان‌شاالله در آن​جا بتوانم موفق باشم. تمام هدفم در این مسابقات کسب مدال است و این انتظار هم از من می‌​رود.

حردانی ادامه‌داد: من حضور در سه پارالمپیک را در کارنامه‌​ام دارم و نزدیک به 14 سال است که ملی‌​پوش هستم و به همین دلیل پارالمپیک برزیل دیگر برای من جای کسب تجربه نیست و برای کسب مدال می​‌روم و ان‌شاالله که بتوانم خوب کار کنم و باز هم مدال خوشرنگ که همان طلا است را به دست آورم. امیدوارم در مسابقات قهرمانی کشور سال آینده نیز که می‌​تواند به عملکردم در مسابقات جهانی بسیار کمک کند، موفق باشم و امیدوارم رکوردهای خوبی به ثبت برسانم. مردم واقعا از من انتظار دارند و فقط مدال طلا را می​‌شناسند و برایشان مهم نیست که من ماده​‌ام را تغییر داده‌ام و البته من هم تمام تلاشم را می​‌کنم تا دل مردم کشور و خوزستان را شاد کنم.

وی با بیان این‌که در حال حاضر مربی ندارم، خاطرنشان‌کرد: من به تنهایی تمرین می​‌کنم و هر چقدر هم که خودمان هم تجربه داشته باشیم ولی باز هم می‌طلبد که مربی​ کنارمان باشد؛ چرا که ریزهی​کاری​هایی است که باید به شاگرد آموزش داده شود. صحبت​هایی شده است که من بتوانم یک مربی بسیار خوب استانی یا کشوری استخدام کنم و ا‌ن‌شاالله برنامه خوبی برای پارالمپیک برزیل داشته باشم تا هم آخرین پارالمپیکم باشد و هم بتوانم مدال کسب کنم.

این ورزشکار خوزستانی افزود: البته باید به آن‌جا بروم و اوضاع و شرایط را ببینم و اگر سخت بود که ورزش را می‌بوسم و کنار می‌گذارم و اگر دیدم که در توانم هست، ادامه می‌​دهم. در هر صورت اگر نشد ورزش قهرمانی را دنبال کنم، حتما برای سلامتی‌​ام ورزش همگانی را انجام خواهم داد.

وی در ادامه استان خوزستان را قطب دو و میدانی کشور دانست و گفت: خوزستان استانی است که طی 25 دوره قبلی مسابقات قهرمانی کشور، حداقل در 20 دوره قهرمان کشور شده​ است و من دوست دارم مسوولان همانطور که در گذشته از ورزشکاران حمایت کرده​‌اند، باز هم از آن‌ها حمایت کنند. اگر مسوولان اکنون هزینه نکنند و وقت نگذارند، ما نمی​‌توانیم در مسابقات آینده موفق شویم. شرکت​ها و سایر ارگان​ها نیز باید اسپانسر شوند و اگر بخواهند دو ماه پیش از مسابقات اسپانسر شوند، آن موقع دیگر نیاز ما نیست.

حردانی در پایان گفت: از حاجتی، مدیرعامل باشگاه ملی‌حفاری که مدیر من است، تشکر می​‌کنم؛ او همیشه از من حمایت کرده است و حمایت‌کننده اصلی من نیز خود او بود و حمایت‌های او باعث شد که بتوانم در مسابقات اخیر بدرخشم. من بسیار خوشحالم که چنین مدیری دارم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.