۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۷
کد خبر: 269526

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه الیگودرز گفت: قدمت وقف‌نامه منابع قیر ززوماهرو به ۷۰۰ سال قبل می‌رسد.

‌وقف‌نامه‌ای با ۷۰۰ سال قدمت در لرستان

به گزارش ایسنا،حجت‌الاسلام علی ارکبان در جمع خبرنگاران، افزود: املاک و معادن موقوفه در منطقه ززوماهرو و منحصریه گوشه چال حضرت امامزاده داوود بن‌موسی‌ کاظم(ع) برادر امام رضا(ع) است که طبق وقف‌نامه ۷۰۰ ساله و استشهاد شورای اسلامی، معتمدان و معمران و بزرگان و تایید مرکز اسناد ملی کشور و ثبت اسناد و املاک وقف امامزاده است.

وی اظهار کرد: تاکنون سرمایه‌گذارانی از داخل و خارج از کشور جهت ایجاد کارخانه‌ای عظیم در معادن موقوفه اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه معادن موقوفه قیر در چال امامزاده داوود(ع) و در 150 کیلومتری الیگودرز واقع شده است، تصریح کرد: املاک و معادن موقوفه در منطقه ززوماهرو و منحصریه گوشه چال حضرت امامزاده داوود بن موسی کاظم(ع) برادر امام رضا(ع) است که طبق وقف‌نامه 700 ساله و استشهاد شورای اسلامی، معتمدان و معمران و بزرگان و تایید مرکز اسناد ملی کشور و ثبت اسناد و املاک وقف به امامزاده است.

رئیس اداره اوقاف الیگودرز اضافه کرد: شهرستان الیگودرز با دارا بودن اماکن زیارتی، جاذبه‌های طبیعی، آبشارها و چشم‌اندازهای زیبا این ظرفیت را دارد که به‌عنوان یک قطب زیارتی و سیاحتی مورد توجه قرار بگیرد.

حجت الاسلام ارکبان با اشاره به محرومیت‌های این شهرستان، گفت: یکی از مواردی که می‌تواند به رونق اشتغال در الیگودرز کمک کند، ایجاد کارخانه در معادن این شهرستان است.

وی افزود: اتصال جاده حرمین که از احمد ابن فداله استان خوزستان و داوود بن‌موسی کاظم(ع) و سه فرزندان پیر امام و آستان مقدس امامزاده محمد بن‌حسن(ع) که در زمان قدیم طبق اشارات وقف‌نامه‌ها و آثار باستانی راهی بوده که در جلسات متعدد استانی، شهرستانی، رسانه‌های شنیداری و دیداری و مکتوب اطلاع‌رسانی شده می‌تواند گام مؤثری در راستای معرفی منطقه ززوماهرو به کشور باشد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.