۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۶
کد خبر: 269539

بیماران مزمن و صعب العلاج که عدم دسترسی آنها به دارو سلامتشان را به مخاطره می‌اندازد می‌توانند با استناد به نسخ قبلی خود و تایید داروساز نسبت به دریافت داروی مورد نظر خود از داروخانه اقدام کنند.

شرایط ویژه دریافت دارو بدون نسخه

به گزارش  تسنیم، محمد رضا دری عضو هیات مدیره انجمن داروسازان تهران با بیان اینکه ارائه داروی نسخه ای، بدون نسخه به بیماران تخلف است، اظهار داشت: این قانون سالیان متمادی در حوزه دارویی وجود داشته است اما داروساز در شرایط خاص می‌تواند بدون نسخه دارو را در اختیار بیمار قرار دهد.

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان تهران افزود: ارائه دارو بدون نسخه برای بیماران صعب العلاج و مزمن فقط با سنجش شرایط عمومی بیمار و همچنین اعتماد دو طرفه ممکن می‌شود.

این دکترای داروسازی با اشاره به اینکه اگر داروساز به زمینه بیماری مراجعه کنندگان آشنایی داشته باشد راحت تر می‌تواند به ارائه خدمات دارویی بپردازد، ادامه داد: داروساز در موارد خاص که بیمار دسترسی به نسخه خود ندارد و سلامتش در شرف تهدید است می‌تواند فقط برای مدت 48 ساعت داروی مورد نیاز را دراختیار او قرار دهد.

دری خاطرنشان کرد:‌ البته اگر مسئول فنی داروخانه ای بدون نسخه دارو را در اختیار بیماران قرار دهد خلاف ضوابط و مقررات عمل کرده است که باید در چارچوب قوانین با او برخورد شود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.