رسانه‌های ترکیه گزارش دادند یکی از چهره های سرشناس مخالف دولت تاجیکستان و از تاجران مطرح این کشور که در تبعید به سر می برده، روز پنجشنبه با شلیک گلوله فردی ناشناس در شهر استانبول ترکیه ترور شد.

ترور مخالف سرشناس دولت تاجیکستان در شهر استانبول
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، رسانه های ترکیه و روسیه گزارش دادند، "عمر علی قوتوف"،‌ چهره سرشناس مخالف دولت تاجیکستان و از سرمایه داران بزرگ این کشور در یکی از خیابانهای شهر استانبول با شلیک گلوله به سرش کشته شد. یک مقام وزارت امور خارجه تاجیکستان گفت که تا زمان به دست آوردن اطلاعات بیشتر درباره این خبر اظهارنظر نمی کند.

قوتوف به عنوان سرمایه‌دار زمانی روابطی نزدیک با امام علی رحمان، رئیس جمهور تاجیکستان داشت، اما به جبهه مخالفان او پیوست و از سوی دولت دوشنبه به اتهام فساد مالی تحت تعقیب قرار گرفت هر چند که خودش طرح این اتهامات را با انگیزه سیاسی دانست.

گروه منصوب به او به نام گروه 24 در ماه اکتبر گذشته غیر قانونی اعلام شد و دولت تاجیکستان این گروه را یک گروه افراطی خواند. پس از آن که گروه 24 رو به شبکه های اجتماعی و فضای مجازی آورد تا برای اعتراضات ضد دولتی در دوشنبه فراخوان دهد، مقامات تاجیکستان صدها وبسایت حامی این گروه را مسدود کردند.

قوتوف سال 2012 از تاجیکستان به ترکیه فرار کرد و ماه ژانویه گذشته دولت تاجیکستان رسما از ترکیه درخواست کرد تا قوتوف را استرداد کند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.