مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی گفت: صدای خراسان رضوی برنامه گامی به سوی نور را تولید کرد و این برنامه مورد استقبال قرآنیان واقع شده است.

برنامه گامی به سوی نور با رضایت قرآن دوستان همراه بوده است

به گزارش قدس آنلاین حجت‌الاسلام علی نهاوندی در حاشیه برگزاری آزمون طرح تربیت حافظان قرآن کریم، در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: از 2 سال پیش و پس از فرمایش مقام معظم رهبری در موضوع تربیت افظان قرآن گام‌هایی را در استان برداشتیم و صدا و سیمای خراسان رضوی نخستین استانی بود این فرمان معظم له را اجرا کرد.

وی افزود: صدای خراسان رضوی برنامه گامی به سوی نور را تولید کرد و این برنامه روزانه در دو نوبت پخش و بازپخش می‌شود و خوشبختانه مورد استقبال برادران و خواهران قرآنی واقع شده است.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی بیان کرد: این استقبال پرشور تکلیف عوامل اجرایی را مضاعف کرد، هرچند که در برنامه‌ریزی ستادی سازمان این برنامه تکلیف نبود.

نهاوندی تصریح کرد: در حوزه رادیو طرح حفظ قرآن کریم را فعال کردیم و تنها استانی هستیم که چنین برنامه‌ای را پخش می‌کنیم، همچنین ویژه برنامه‌های تفسیر و تلاوت قرآن کریم هم همه روزه از سیمای خراسان رضوی پخش می‌شود.

وی تأکید کرد: تولید و پخش برنامه‌های حفظ قرآن کریم از سیمای خراسان رضوی در دستور کار نیست، زیرا عملکرد برنامه‌های رادیویی در این خصوص موفق‌تر است و رادیو برای علاقه‌مندان به حفظ کلام وحی تمرکز بیشتری را در موضوع حفظ قرآن کریم دارد و اساتید و کارشناسان قرآنی و رسانه‌ای هم این موضوع را تأیید کردند.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در نظر داریم تا بخش قرآن را در کنار بخش عترت و تحت عنوان بخش‌های زیارت تقویت کنیم و در حال حاضر برنامه‌های بخش زیارت سیمای استان 3 ساعت و از ساعت 10:30 تا 13:30 بوده، اما از 25 اسفند ماه یک ساعت به زمان برنامه‌های این بخش اضافه می‌شود و برنامه‌های بخش زیارت سیمای استان از ساعت 10:30 تا 14:30 پخش می‌شوند.

نهاوندی گفت: به زودی و در آستانه فصل بهار و اوج حضور زائران رضوی در بهار فاطمی در مشهد الرضا(ع) بخش رادیو زائر را در صدای خراسان رضوی فعال می‌کنیم و این برنامه همه روزه از ساعت 10:30 تا 13 پخش می‌شود.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.