قدس آنلاین- تبریز: امام جمعه تبریز از برنامه مبتذل در برخی دانشگاه‌ها اظهار تأسف کرد و گفت: ساز زدن خانم‌ها با ادوات موسیقی در مقابل جوانان در دانشگاه‌ چه معنایی دارد.

ساز زدن خانم‌ها با ادوات موسیقی در مقابل جوانان در دانشگاه‌ چه معنایی دارد/آذربایجان شرقی جای این لاابالی‌گری نیست

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری  در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر با اشاره به اعزام کاروان راهیان نور اظهار داشت: اعزام به مناطق جنگی یادآور حماسه‌ها و فداکاری‌های هشت سال دفاع مقدس است و برکات ویژه و فراوانی دارد.

وی افزود: راهیان نور بحمدالله تبدیل به یک سنت حسنه شده است و جزو سفرهای معنوی و پربار است و برای جوانان عزیزی که آن زمان را درک نکرده‌اند بسیار مفید و تأثیرگذار بوده و محل درس‌های فضیلت، ایثار، فداکاری و شجاعت است.

خطیب جمعه تبریز با بیان اینکه مسئولان به کاروان راهیان نور کمک کنند، خاطرنشان کرد: جوانان عزیز باید بدانند که امنیت و آرامش حاکم در کشور مرهون ولایت مطلقه فقیه، خون شهدا و زحمات و فداکاری‌های انسان‌های انقلابی و مؤمن است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی از برنامه مبتذل در برخی دانشگاه‌ها اظهار تأسف کرد و عنوان داشت: ساز زدن خانم‌ها با ادوات موسیقی در مقابل جوانان در دانشگاه‌ها چه معنایی دارد.

وی با طرح این سئوال که هدف از این لاابالی‌گری چیست؟ متذکر شد: آیا رفتن به طرف لاابالی‌گری در جمهوری اسلامی به ویژه آذربایجان‌شرقی که به عنوان غیرت مذهبی مطرح است، صلاح است.

امام جمعه تبریز با انتقاد از کم‌توجهی مسئولان به اردوهای راهیان نور، بیان کرد: مسئولان به جای صرف بودجه برای نوازندگی خانم‌ها در دانشگاه‌ها، به اردوهای راهیان نور توجه کنند.

آیت‌الله شبستری عنوان کرد: جوانان بدانند استقلال کشور مفت و مجانی به دست نیامده است و چه شخصیت‌های فداکاری از جان خود گذشتند تا انقلاب به ثمر رسیده و اقتدار امروز ما پس از 36 از انقلاب به برکت خون شهدا است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 1+5 متذکر شد: اگر مذاکرات به نتیجه برسد اشکالی ندارد و فتح‌الفتوحی نشده و موفقیت در مذاکرات سیاسی است و اگر هم خدای ناکرده موفقیتی به دست نیامد از عظمت و عزت ملت ایران کاسته نشده است.

وی با اشاره به سفر نتانیاهو نخست وزیر دلقک رژیم صهیونیستی به آمریکا، یادآور شد: این سفر به دعوت کنگره آمریکا بوده و کاخ سفید از این نخست وزیر کودک‌کش دعوت نکرده و حتی در زمان سخنرانی در کنگره 60 نماینده محل سخنرانی را ترک کرده‌اند که مورد شکاف بین کنگره و کاخ سفید را نمایان کرد.

آیت‌الله مجتهدشبستری ادامه داد: شاید این شکاف در سیاست آمریکا با رژیم صهیونیستی اثر نگذاشته و نمایشی است، اما آمریکا هم از کارهای رژیم صهیونیستی به ستوه آمده است.

خطیب جمعه تبریز با بیان اینکه حرف‌‌های نخست وزیر دلقک رژیم صهیونیستی مورد تمسخر رسانه‌های دنیا حتی غرب قرار گرفت، توضیح داد: نتانیاهو در سخنان خود در کنگره آمریکا اعلام کرد با توافق 1+5 با ایران به شرط حمایت نکردن ایران از تروریست‌ها و تهدید نکردن اسرائیل موافق است.

آیت‌الله مجتهدشبستری خطاب به این مرد خبیث و کودک‌کش رژیم صهیونیستی، گفت: اگر منظورشان حمایت ایران از حزب‌الله لبنان، حماس فلسطین، نیروهای مردمی در سوریه و عراق است، باید بداند ما مسلمان هستیم و اسلام گفته دشمن ظالم، غاصب و جنایتکار باشید و رژیم فاسد صهیونیستی در رده جنایتکاران و غاصبان قرار دارد.

وی ادامه داد: به کوری چشم رژیم صهیونیستی، ایران تا آخر از حزب‌الله لبنان، مردم مسلمان سوریه، عراق و یمن و هرکسی که موافق ایران است، حمایت کرده و می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: تا زمانی که رژیم جعلی و فاسد صهیونیستی ریشه‌کن و منقرض نشود، شعار «مرگ بر اسرائیل» از زبان ملت‌های مسلمان نخواهد افتاد.

امام جمعه تبریز همچنین به ایام فاطمیه و همزمانی آن با ایام نوروز اشاره کرد و گفت: نباید این ایام تحت‌الشعاع عید نوروز واقع شود و مردم در کنار صله ارحام و دید و بازدید حرمت این ایام را حفظ کنند.

آیت‌الله مجتهدشبستری در ادامه با اشاره به اهمیت حفاظت از منابع طبیعی و جنگل‌ها، درختکاری را یکی از زیباترین و پرثمرترین نعمت‌های الهی بیان کرد و افزود: دست‌اندرکاران امر باید با برنامه‌ریزی مناسب در افزایش فضای سبز و درختکاری بیشتر از آلودگی هوا بکاهند.

وی در ادامه خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به برگزاری آیین جشن نیکوکاری، تبیین کرد: فلسفه زندگی انسان، عبادت است و کمک به همنوع یکی از عبادت‌های مهم محسوب می‌شود و رفع نیازمندی‌ها و گرفتاری‌های مسلمانان، توفیقات الهی را به ارمغان می‌آورد.

وی اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی (ره) یادگار بی‌بدیل معمار بزرگ انقلاب است که امید نیازمندان و افراد بی‌سرپرست و فقیر شناخته می‌شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اضافه کرد: باید با شرکت در مراسم نیکوکاری فرهنگ نوع‌دوستی و کمک به یکدیگر را که ریشه در فرهنگ غنی اسلام دارد در جامعه حفظ کرده و بیش از پیش آن را تقویت کنیم.

آیت‌الله مجتهدشبستری در پایان مردم استان آذربایجان شرقی را به شرکت پرشور در جشن احسان و نیکوکاری دعوت کرد و افزود: شایسته است کسانی که توانایی مالی دارند در کمک به اقشار نیازمند جامعه بکوشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.