رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور امامان جمعه را محور وحدت در جامعه اسلامی توصیف و تاکید کرد: یکی از اهداف نماز جمعه تقویت وحدت برای تشکیل امت واحده است.

 امامان جمعه محور وحدت در جامعه اسلامی هستند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه شهر قزوین با حضور حجج اسلام احمد مروی معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری و سیدمحمد طباطبایی نسب مدیر حوزه ریاست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه افزود: علاوه بر جنبه های عبادی نماز جمعه باید حضور مردم در صحنه های مختلف اجتماعی را تقویت و مردم را بسوی خدا سوق دهد.

وی گفت: دلیل عبادی و سیاسی بودن نماز جمعه به این مفهوم است که با تحقق بخشی از کارکردهای آن برخی از اهداف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و تربیتی جامعه محقق می شود.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه نماز را ستون دین، قبولی آن را معیار قبولی بقیه عبادات و ایمن بخش از زشتیها ذکر و بیان کرد: نماز قله عبادت بنده و فرصتی برای سخن گفتن بنده با خالق خود است.

وی افزود: نماز جمعه باید با حکم ولی فقیه و به جماعت اقامه شود و خطبه های دوگانه آن نیز حکم دو رکعت نماز را دارد که بر وجه اجتماعی و سیاسی بودن آن می افزاید.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین تقوی با قرائت حکم رهبر معظم انقلاب ضمن قدردانی از خدمات ارزشمند انقلابی و جهادی آیت الله هادی باریک بین، حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی را به عنوان نماینده جدید ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین معرفی نمود.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.