وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برخی تسویه حساب های سیاسی خود را روی دوش کارگران فولاد می گذارند، که ما آنها را از این کار برحذر می داریم.

برخی تسویه حساب های سیاسی خود را روی دوش کارگران فولاد می گذارند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری ایرنا، علی ربیعی روز جمعه در جریان بازدید از مجتمع صنعتی فولاد اسفراین در جمع خبرنگاران از پرداخت عیدی و حقوق بازنشستگان فولاد تا پایان ماه جاری خبر داد.

وی با تاکید بر درک کارگران و دغدغه های آنان، اظهار کرد: ما گرفتار یک ساختار معیوب و ناقص بودیم و چون مشکلات کارگری را درک می کردم زیر بار مسوولیت صندوق فولاد رفتم و هم اکنون حقوق 5 ماه عقب افتاده کارگران را جلو آورده ایم.

ربیعی افزود: باید برای خدشه دار نشدن زندگی باکرامت بازنشستگان این بخش برنامه ریزی کنیم تا عده ای هوس نکنند تسویه حساب های سیاسی خود را روی دوش کارگران فولاد بگذارند.

وی هدف و اولویت برنامه های دولت را کاستن از نابرابری های منطقه ای خواند و گفت: نابرابری های مشهود بین این استان و دیگر استانها، برای دولت قابل قبول نیست و باید برای رفع آن برنامه ریزی کرد.

وی افزود: یکی از موضوعات بسیار مهم مورد تاکید ریاست جمهوری که در هیات وزیران نیز به تصویب رسیده، کاستن از نابرابری های منطقه ای به صورت عملیاتی و زمانبندی شده است.

ربیعی رسیدن به این مقصود را از اهداف راهبردی و اولویت های برنامه ششم خواند و گفت: مطالعات آمایش سرزمین باید به طوری برنامه ریزی شود که بتوان در مدت زمان معلومی، مناطق کم برخوردارتر را به نواحی برخودار نزدیک کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از اهداف سفر خود به شهرستان اسفراین را مطالعه و پیگیری طرح گسترش مجتمع فولاد این خطه عنوان کرد و گفت: با گسترش این مجتمع، تولیدات این واحد به میزان یک سوم افزوده شده و کارخانه لوله گستر نیز که در مجاورت آن قرار دارد از مزایای آن بهره مند شده و قیمت نهایی تولیدات نیز کاهش می یابد.

ربیعی افزود: اجرای طرح گسترش مجتمع صنعتی فولاد اسفراین، می تواند 300 فرصت شغلی جدید در این منطقه ایجاد کند.

وی تحریم های چند سال گذشته را علت اصلی عدم اجرای طرح گسترش فولاد ذکر کرد و گفت: امید است با تغییر فضای بین المللی، بتوانیم در سال 94 برای این طرح گشایش اعتبار کرده و آنرا وارد مرحله اجرایی کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین بر احیای تعاونی ها تاکید کرد و گفت: ما به دنبال احیای تعاونی های بزرگ هستیم و بانک توسعه تعاون در استان خراسان شمالی و نیز وزارتخانه کمک های لازم را برای رونق بخش تعاون خواهند داشت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در مجتمع فولاد اسفراین خبر داد و گفت: به دنبال نوسازی طرح طبقه بندی مشاغل با کارانه و افزایش کارایی و نیز افزایش بهره وری هستیم.

شهرستان اسفراین با داشتن مجتمع های بزرگ صنعتی فولاد و لوله گستر، که در زمینه ریخته گری و تولید لوله های بدون درز مورد استفاده در صنعت نفت و گاز فعالیت می کنند، قطب صنعتی استان خراسان شمالی شناخته می شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که امروز وارد خراسان شمالی در سفر دو روزه خود علاوه بر افتتاح و یا آغاز عملیات اجرایی چند طرح، از چند واحد تولیدی این استان در شهرستان های بجنورد، اسفراین و شیروان بازدید خواهد کرد.

مرکز شهرستان 127 هزار نفری اسفراین در 60 کیلومتری جنوب شرقی بجنورد واقع است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.