۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۱
کد خبر: 269617

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در سال جاری حدود 400 هزار شغل در واحدهای تولیدی و صنعتی ایجاد شده است.

امسال 400 هزار اشتغال در کشور ایجاد شد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری ایرنا، علی ربیعی عصر جمعه در حاشیه سفر خود به استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: امسال حدود 600 هزار نفر به بیمه شدگان اجباری کشور اضافه شده و در این بین حدود 200 هزار ریزش اشتغال در واحدهای صنعتی نیز داشتیم.

وی اضافه کرد: محاسبه این بیمه شدگان و ریزش اشتغال در سطح کشور در این مدت نشان می دهد که ما در سال 93 حدود 400 هزار اشتغال ایجاد کرده ایم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دلیل دیگر اشتغال ایجاد شده با رقم ابلاغی را نرخ رشد اقتصادی بیش از سه درصدی کشور در سال جاری عنوان کرد.

ربیعی افزود: طبق محاسبات اقتصادی به ازای هر یک درصد نرخ رشد اقتصادی حدود 110 هزار اشتغال ایجاد می شود و با نرخ رشد حدود چهار درصد اقتصادی همین میزان اشتغال در کشور ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: همچنین امسال مجلس شورای اسلامی 40 هزار میلیارد ریال اعتبار اشتغالزایی صرفا برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مصوب کرده و بانک های دولتی در سطح کشور سه هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی پرداخت کرده اند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: علاوه بر آن اعتباراتی نیز در اختیار وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی قرار گرفته که تمام این اعتبارات، با وجود رکود اقتصادی، برای اشتغال هزینه شده است.

به گفته وی عمده اشتغال بخش وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال جاری در واحدهای بزرگ صنعتی ایجاد شده است.

ربیعی گفت: اکنون در سطح کشور حدود 23 میلیون نفر در بخش های مختلف اقتصادی، خدماتی و سایر زیربخش ها اشتغال دارند که هفت میلیون نفر از این افراد دارای اشتغال غیررسمی (کاذب) هستند.

وی با اشاره به نوسان قیمت نفت در بازار جهانی افزود: برای سال آینده در راستای تثبیت اشتغال در کشور برنامه ریزی مدونی با پیش بینی قیمت نفت 40 تا 60 دلاری انجام شده تا خللی در برنامه اشتغالزایی دولت ایجاد نشود.

* اختصاص اعتبار 120 هزار میلیارد ریالی تامین اجتماعی برای بیمه شدگان در سال 93

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در سال جاری سازمان تامین اجتماعی 120 هزار میلیارد ریال در حوزه درمانی برای بیمه شدگان خود هزینه کرده که نیمی از این رقم برای خرید خدمات درمانی غیرمستقیم صرف شده است.

ربیعی اضافه کرد: برنامه دولت تدبیر و امید ارتقای دفترچه های تامین اجتماعی است و در این بخش بیمه ها نسبت به گذشته کارکردهای بهتری را ارایه می دهند و سازمان تامین اجتماعی نیز به دنبال ارتقای عرضه خدمات درمانی در مراکز درمانی ملکی است.

* چانه زنی برای دستمزد کارگران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هنوز دستمزد کارگران برای سال 94 قطعی نشده و رایزنی با دو وزارتخانه درگیر در این حوزه در حال انجام است.

ربیعی افزود: برنامه ما این است که بتوانیم با چانه زنی دستمزد کارگران را تا سطح خوبی افزایش دهیم و این روند ادامه دارد.

وی اضافه کرد: برای سال جاری عیدی بازنشستگان و مستمری بگیران پرداخت شده و مشکلی نیز در این زمینه وجود ندارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صبح امروز برای انجام سفری دو روزه وارد استان خراسان شمالی شد.

افتتاح چهار طرح عمرانی، کلنگ زنی پالایشگاه تولید بنزین یورو چهار با سرمایه گذاری شرکت شستا وابسته به تامین اجتماعی، کلنگ زنی درمانگاه تخصصی تامین اجتماعی به استان خراسان شمالی از برنامه های این سفر اعلام شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.