قدس انلاین – سعید کوشافر: باز شنبه شد و این هفته با دستی پراز خبرهای خواندنی از گوشه گوشه دنیا خدمت شما رسیدیم ،

از پذیرش محدودیتهای 10ساله هسته ای و ضرب وشتم پیرمرد منتقد درجلسه اصلاح طلبان تا سود 9هزارتومانی هرکیلو نارنگی و  دیدگاه مداح مشهور درباره برنامه 90

در این بسته خبرهایی داریم  از دنیای سیاست ؛ از عرصه اقتصاد ، فرهنگ و جامعه ودانستنی های جالب از ورزشکاران و هنرمندان ، اگرچه همچنان مذاکرات ایران وغرب درصدر اخبار مربوط به کشورمان قرار دارد اما عقب راندن داعش از بخشهایی از عراق و سوریه نیز درمنطقه خبرساز شده است. باهم مرور میکنیم این اخبار را...

***سفیران سوئدی نامه رهبری با چفیه و سربند

جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه لند از کشور سوئد، با توجه به نامه اخیر رهبر انقلاب به جوانان اروپایی بر اساس هماهنگی صورت گرفته، در گلستان شهدای اصفهان حضور پیدا کردند و از فرهنگسرای پایداری واقع در گلستان شهدا بازدید نمودند.

فرهنگسرای پایداری گلستان شهدای شهر اصفهان دارای نمایشگاه‌ها و بخش‌های متفاوت شبیه ساز جنگ است و دانشجویان و اساتید کشور سوئد در جریان بازدید از این فرهنگسرا به عکاسی پرداختند.

در این بازدید بهرامی، استاد دانشگاه و از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس به بیان خاطرات دفاع مقدس پرداخت و از رشادت‌های فرماندهان در جنگ تحمیلی سخن گفت.

در بخش دیگری از برنامه افضلی، از اساتید دانشگاه مقاله‌ای در مورد ترجمه‌های نامناسب متون دفاع مقدس به زبان انگلیسی ارائه نمود و در این‌باره گفت: متاسفانه شاهد ترجمه‌های بد متون دفاع مقدس به زبان انگلیسی هستیم و در این ترجمه‌ها حتی عکس و نام کتاب‌ها هم عوض می‌شود و در برخی از موارد بخش‌هایی به کتب اضافه و یا حذف شده که این علاوه بر ترجمه‌ی نامناسب متون و کتاب‌هاست که متاسفانه معنا و مفهوم آنها به کلی دچار تحریف می‌شود.

در پایان این بخش یکی از دانشجویان بوسنیایی در تایید صحبت‌های افضلی گفت: متاسفانه این تحریفات را در ترجمه‌ی متون مربوط به جنگ بوسنی هم مشاهده می‌کنیم که مترجمان آمریکایی بر اساس برداشت‌های شخصی خود اقدام به ترجمه می‌کنند و علت آن معلوم نیست!

 

***بلایی که کوموله ها بر سر یک دختر آوردند

یازده ماه اسیر بود بعد هم زنده به گورش کرده بودن. وقتی پیداش کردیم موهای سرش رو تراشیده بودن و همه ناخناش رو کشیده بودن. همه جای بدنش کبود بود و سرش هم شکسته.

خانم های مسن نمی ذاشتن جوونا برن توی غسال خونه، وقتی هم که اومدن بیرون، قدرت تعریف کردن نداشتن.

خدا رحمتش کنه؛ دختر کم حرف و آرومی بود، ولی وقتی می خواست حدیث و روایت یا داستان بگه، حسابی تلافی می کرد و از گفتن خسته نمی شد.

شهیده ناهید فاتحی کرجو،تولد: 1344،شهادت: 1361،علت شهادت: زنده به گور شدن توسط کوموله ها

 

***اقدام جدید اسرائیل علیه ایران

رژیم صهیونیستی در یک جریان‌سازی ناشیانه برای مانع‌ تراشی در توافق هسته‌ای احتمالی بین ایران و گروه ۱+۵ مدعی توقف یک فروند کشتی حامل راکت‌های ایرانی شد.

 «پیتر لرنر» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در جمع خبرنگاران ادعا کرد این کشتی حامل راکت‌های «ام ـ ۳۰۲»، ساخت سوریه بوده و قصد داشته این راکت‌ها را از ایران به غزه بفرستد.

 رژیم صهیونیستی مدعی شد نیروهای دریایی این رژیم این کشتی را در آبهای بین‌المللی سودان و اریتره توقیف کرده‌اند.

 موشه یعلون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در واکنش به این خبر گفت توقیف این کشتی نشانه بیشتری برای اثبات این ادعا است که ایران در حال آموزش و تأمین منابع مالی گروه‌های تروریستی در منطقه است.

 رژیم صهیونیستی در گذشته هم در مواقعی که احساس کرده احتمال توافق هسته‌ای بین ایران و گروه ۱+۵ وجود دارد اقدام به انتشار گزارش‌هایی مشابه با هدف اثر گذاشتن بر روند مذاکرات کرده است.

 

***احتمال توافق نهایی براساس درخواست آمریکا

برخی رسانه‌ها و مطبوعات انگلیسی‌ زبان، عناوین زیر را پوشش خبری داده اند:

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال :

طبق گفته افراد آشنا با روند مذاکرات، ایران و 1+5 در حال نزدیک شدن به یک تفاهم و درک متقابل هستند مبنی بر این که توافق نهایی هسته ای باید –همانگونه که آمریکایی ها درخواست کرده اند- به گونه ای باشد که تهران حداقل یک سال با ذخیره سازی سوخت کافی برای سلاح هسته ای فاصله پیدا کند.

دیپلمات ها می گویند، اگر این تفاهم درمورد "زمان گریز" ایران به عنوان بخشی از بسته گسترده تر شکل بگیرد، می تواند راه را برای رسیدن به توافق هسته ای نهایی طی هفته های آینده هموار سازد. آن ها در عین حال بار دیگر هشدار دادند که موانع سختی بر سر راه توافق باقی مانده است.

پایگاه اطلاع رسانی شبکه ان بی سی نیوز آمریکا :

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، روز چهارشنبه و در مصاحبه با "ان کوری" مجری ان بی سی نیوز مدعی شد که کشورش هیچ تمایلی به ساخت بمب هسته ای ندارد. وی افزود: ایران به رسیدن به توافق هسته ای با قدرت های جهانی بسیار نزدیک شده است. وزیر خارجه ایران در عین حال گفته که هنوز مسائل سیاسی و فنی زیادی وجود دارند که باید حل شوند.

ظریف در ادامه افزود: ما اعتقاد نداریم که سلاح های هسته ای برای هیچ کس امنیت ایجاد کند و قعطا برای ما نیز اینگونه خواهد بود.

خبرگزاری رویترز :

یک روحانی شیعه در حالی که لباس نظامی به تن کرده و عمامه به سر دارد، قبل از شروع نبرد، مبارزین تحت حمایت ایران را که برای جنگ با ستیزه جویان داعش در تکریت آماده می شوند مخاطب قرار داده و به خاطر دفاع از ایمانشان آن ها را ستایش می کند و از آن ها می خواهد که شرافتمندانه بجنگند. حمله چند جانبه این هفته تکریت، بزرگترین هجوم هماهنگ به این شهر بوده است.

این روشن ترین مثال است که نشان می دهد در حال حاضر، چگونه تهران به جای واشنگتن، نقش مهمتری را در میدان جنگ علیه داعش بازی می کند؛ میدانی که در آن، ایران و ایالات متحده برای جنگ علیه دشمنی مشترک، از نیروهای عراقی حمایت می کنند.

پایگاه اطلاع رسانی شبکه یورونیوز :

مذاکرات دو جانبه مقامات آمریکایی و ایرانی بر سر برنامه های هسته ای ایران روز چهارشنبه در سوئیس پایان یافت و از سرگیری آن به ۱۵ مارس، ۲۴ اسفند، موکول شد. جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا که پس از مذاکره با همتای ایرانی خود راهی عربستان سعودی شد گفت عوامل و سیاست های بیرونی باعث خارج شدن مذاکرات از مسیر دستیابی به توافق نخواهد شد.

محمد جواد ظریف هم همچون همتای آمریکایی اش در خصوص نتیجه مذاکرات جمله تکراری چند ماه اخیر دیپلمات های هر دو طرف را تکرار کرد و گفت پیشرفت هایی حاصل شد اما اختلافات و اتخاذ تصمیمات مهم و سخت باقی است.

 

 

*** هواپيماي شخصی بازيگر معروف سقوط کرد

هواپيماي شخصي «هريسون فورد» - بازيگر معروف مجموعه فيلم‌هاي «جنگ ستارگان» و «اينديانا جونز» - در يک زمين گلف سقوط کرد.

هواپيماي دو سرنشينه هريسون فورد، هنرپيشه پيشکسوت هاليوودي در زمين گلفي در نزديکي لس‌آنجلس سقوط کرد. حال او که اکنون در بيماستان تحت مداواست، مساعد گزارش شده است. هريسون فورد که به تنهايي سوار اين هواپيماي کوچک شده بود، به دليل نقص فني مجبور به فرود اضطراري شد و به خوبي از پس آن برآمد. وي سپس به بيمارستان منتقل شد اما گزارش شده پس از رفع شدن شوک اوليه، کاملا هشيار است و از کوفتگي روي صورت و شکستگي احتمالي رنج مي‌برد.

 موتور هواپيماي فورد لحظاتي پس از شروع پرواز از فرودگاه «سانتا مونيکا»، دچار نقص فني شد و او درخواست بازگشت به فرودگاه داد اما با وجود خالي شدن باند فرود، او موفق به اين کار نشد. او در پايان مجبور شد در زمين گلفي در نزديکي لس‌آنجلس فرود اضطراري داشته باشد. بازيگر فيلم‌هاي ماجراجويانه «اينديانا جونز» خلباني حرفه‌اي است که در زمان جنگ جهاني دوم با همين هواپيماي تک‌موتوره پرواز مي‌کرده است. او پيش از اين نيز يک‌بار دچار سانحه هوايي شده بود. هريسون فورد از چهره‌هاي قديمي سينماي هاليوود است که بيشتر با نقش «هان سولو» در فيلم «جنگ ستارگان» او را مي‌شناسند و نقش «دکتر اينديانا جونز»، باستان‌شناس و ماجراجوي سري فيلم‌هاي «اينديانا جونز» نيز بر شهرت او افزوده است.

 

***موثرترین سلاح برای مبارزه با جنگ نرم دشمن

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت : فرهنگ و هنر موثرترین سلاح برای مبارزه با جنگ نرم دشمن است.

سید سعید سرابی افزود: استکبار همواره از ترفندهای مختلف برای تهاجم فرهنگی و اغفال جوانان استفاده می کند.

وی با بیان اینکه تقویت حوزه های فرهنگی و هنری نقش مهمی در خنثی کردن این توطئه ها دارد، تصریح کرد: باید با توسعه فعالیتهای فرهنگی و هنری در شهرها، روستاها و به خصوص حاشیه شهرها در مقابل تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن ایستادگی کرد.

سرابی با تاکید بر تعامل نهادهای متولی فرهنگ با مساجد، گفت: حضور پرشور جوانان در مساجد و شرکت در برنامه های مختلف اعتقادی و فرهنگی دشمنان نظام را در رسیدن به اهدافشان ناکام می کند.

 

***تمجید مشروط ژنرال امریکایی از ژنرال سلیمانی!

"ژنرال مارتین دمپسی" فرمانده ستاد مشترک ارتش امریکا گفته است که «کمک‌های ایران به ارتش عراق در جریان عملیات بازپس گرفتن شهر تکریت، اگر به اختلافات فرقه‌ای دامن نزند، می‌تواند امر مثبتی تلقی شود.»

 به نوشته وبسایت بی بی سی (BBC)، ژنرال دمپسی به اعضای کمیته نیروهای مسلح سنای امریکا گفت: «کمک ایران به شبه نظامیان شیعه امر تازه‌ای نیست، اما این اولین بار است که این کمک به صورت علنی و شفاف ارائه می‌شود.»

رسانه دولتی انگلیس در همین رابطه گزارش داد: «ارتش عراق با همراهی شبه نظامیان شیعه و اعضای تعدادی از قبایل سنی از سه روز پیش عملیاتی را برای پس گرفتن شهر تکریت از گروه داعش آغاز کرده‌اند. گزارش‌ها حاکی است که سرلشکر "قاسم سلیمانی" فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران برای کمک به هدایت عملیات بازپسگیری تکریت به عراق رفته است.»

ژنرال مارتین دمپسی در ادامه گفت: «این آشکارترین مورد از حمایت ایرانی‌ها است که با توپخانه و سایر تجهیزات انجام می‌شود. صادقانه بگویم، مسئله زمانی است که این کار به قومی‌گرایی منتهی شود. اگر عملیات آنها بهصورت درست و قابل اعتمادی انجام شود، آنوقت در چارچوب مبارزه با داعشی‌ها کار مثبتی انجام شده است. اما ما مواظب هستیم.»

رسانه دولتی امریکا در گزارش خود مدعی شد: «پیشتر، تهران تلاش می‌کرد تا دخالت نظامی ایران در عراق را پنهان کند. اما این بار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس، کمی پیش از شروع عملیات تکریت با "حیدر العبادی" نخست وزیر عراق دیدار و گفتگو کرد.»

 

***علت لغو سخنراني وزير‌ ارشاد

تداخل در اجراي مراسم اختتاميه هفتمين جشنواره هنرهاي تجسمي فجر با اجراي نمايش آييني «غبار» منجر به اعتراض مخاطبان نمايش شد.

در ساعات پاياني مراسم اختتاميه جشنواره هنرهاي تجسمي فجر که به معرفي مفاخر هنرهاي تجسمي کشور اختصاص داشت، علي جنتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در تالار وحدت حضور يافت و جوايز اين مفاخر با حضور وزير در حال اهدا شدن بود که ناگهان صداي همهمه و فرياد مردم معترض از پشت درهاي سالن اصلي تالار وحدت شنيده شد و به دنبال آن مخاطبان عصباني نمايش آييني «غبار» که از ساعت ۱۸ در انتظار خالي شدن تالار وحدت و اجراي اين نمايش بودند، با فرياد و اعتراض درهاي سالن را مي کوبيدند و خواستار توضيح مسئولان براي ساعت ها انتظار و اين ناهماهنگي بودند.

عده‌اي با مشت به در سالن مي‌کوبيدند. تمام حضار از بروز اين مسئله متعجب شده بودند و هنوز کسي نمي‌دانست که آن بيرون چه اتفاقي افتاده است. دراين ميان، دختري حدود ده‌يازده ساله در بالکن طبقه دوم تالار، با فرياد خطاب به وزير ارشاد و ساير مدعوين گفت: «بس کنيد. اين برنامه بايد زودتر تمام شود. ما چهار ساعت است که منتظريم!»

اين سخنان درحالي بود که هنوز عده زيادي از مدعوين نمي دانستند قرار است تالار وحدت بعد از مراسم اختتاميه، ميزبان چه برنامه اي شود. اين اتفاق باعث شد پچ‌پچه‌هايي در ميان مسئولان فرهنگ‌وهنر کشورکه روي سن ايستاده بودند، ايجاد شود. فرهاد آئيش چندين بار با آرامش گفت: «الان برنامه تمام مي‌شود اگرچه هنوز چند قسمت کوتاه از آن باقي مانده است». به دنبال آن به سرعت اين مراسم بدون سخنراني وزير ارشاد خاتمه يافت تا سالن در اختيار مخاطبان عصباني نمايش آييني «غبار» قرار بگيرد. قفل شدن درهاي سالن به مدت چند دقيقه تا حدودي بر ترس حضار افزوده بود تا اين که اين مسئله با دخالت حراست سالن مرتفع شد و مردم توانستند از سالن بيرون بروند.

 

***بعد از این فیلم هر پیشنهادی را نپذیرفتم

«ایران‌برگر» ساخته مسعود جعفری جوزانی به عنوان یکی از فیلم‌های نوروزی در ابتدای سال 94 به روی پرده سینماها می‌رود و همزمان با آن فیلم «گاو» ساخته داریوش مهرجویی نیز در گروه «هنر و تجربه» اکران خواهد شد که در هر دو فیلم علی نصیریان ایفاگر یکی از نقش‌های اصلی است.

 نصیریان بازیگری‌اش را در سینما با فیلم «گاو» در سال 1348 آغاز کرد و طی 45 سال حضورش در سینما در بیش از 35 فیلم به ایفای نقش پرداخت که از جمله آن‌ها می‌توان به «آقای هالو»، «ستارخان»، «پستچی»، «دایره مینا»، «آفتاب‌نشین‌ها»، «کمال‌الملک»، «کفش‌های میرزا نوروز»، «جاده‌های سرد»، «ناخدا خورشید»، «شیرسنگی»، «دزد و نویسنده»، «روز باشکوه»، «بوی پیراهن یوسف»، «برج مینو»، «دیوانه‌ای از قفس پرید»، «جزیره آهنین»، «پستچی سه بار در می‌زند» و «شکارچی شنبه» اشاره کرد.

 این بازیگر سال جاری در سومین همکاری‌اش با مسعود جعفری جوزانی در فیلم «ایران‌برگر» به ایفای نقش پرداخت و پس از سه سال با این فیلم به جشنواره فیلم فجر آمد.

 نصیریان درباره حضورش در فیلم «گاو» گفته بود: سال 42 نمایشی را به نام «گاو» در تلویزیون بصورت زنده اجرا کرده بودیم که در سال 48 غلامحسین ساعدی نویسنده این کار داریوش مهرجویی را به ما معرفی کرد و گفت در حال نوشتن فیلمنامه‌ای با همین نام و موضوع هستیم و قصدشان این بود تا کاری تازه و سوای سینمای رایج بسازند، خواستن گروه ما در این فیلم بازی کند که در نهایت فیلم ساخته شد و من در نقش «مش اسلام» بازی کردم. زمانی که در فیلم «گاو» بازی می‌کردم 34 سال داشتم. بعد از این فیلم که موفق بود و من را به سینما علاقه‌مند کرد، مراقب بودم هر پیشنهادی را قبول نکنم.

 

***سوگواری شبکههای وهابی برای قاتلان یک عالم اهلسنت

شبکههای وهابی بهصورت هماهنگ در واکنش به اعدام قاتلان و عاملان ترور مرحوم ماموستا «برهان عالي» امام جمعه سنندج در سال 88، جنجال رسانهای بهپا کردند.

این تروریستهای تکفیری صبح روز چهارشنبه 13 اسفند 93 به جزای عمل ننگین خود رسیدند.

تلویزیونهای وهابی فارسی‌زبان «نور»، «کلمه» و «وصال حق» در اقدامی بیشرمانه، این تروریستهای معدوم را "مدافعان مظلوم اسلام"[!] قلمداد کردند و مدعی شدند که آنان به جرم دفاع از اعتقادات مجازات شدهاند!

شبکههای یادشده با تبلیغات پرشدت خود، اعدام این تیم ترور را به جامعه اهل سنت ایران تسلیت میگویند، ولی بههیچوجه به این موضوع که «آنها عامل شهادت یک عالم اهل سنت بودهاند» اشاره نمیکنند.

این رفتار شنیع ثابت میکند که تلویزیونهای مروج وهابیت تکفیری -بر خلاف آنچه ادعا میکنند- هرگز حامی اهل سنت ایران نیستند و فقط در راستای سیاستهای استعماری فعالیت میکنند.

 

***علت نا مشخص بودن تاريخ شهادت حضرت فاطمه سلام الله عليها

اختلاف وعدم ضبط تاريخ دقيق ولادت، وفات و يا شهادت شخصيت‌هاي صدر اسلام به ويژه خاندان عصمت و طهارت ـ عليهم السّلام ـ ناشي از چند دلايل است كه به برخي اشاره مي شود.

1. جلوگيري از نوشتن ومنع تدوين و نقل احاديث پيامبر ـ صلّي الله عليه و آله ـ به دستور خلفا خلفاي اول و دوّم.اين مسئله، دراصل نوشتن تاثير منفي گذاشت وسبب گرديد كه اصل نوشتن وتدوين سيره ي نبوي وثبت ساير رويدادها وحوادث كاملا مغفول وبي توجه بماند. تاسالها(حدود يك قرن واندي...) هيچ توجهي درجهان اسلام به رويدادها نبوده وبا سردي كامل رويدادها ووقايع مهم وسرنوشت ساز درتاريخ اسلام به فراموشي سپرده شده وتا زمان ايجاد رويكرد جدي به ضبط وقايع قرنها فاصله افتاد.

اين منع تا قرن دوّم هجري ادامه داشت تا اين كه عمر بن عبدالعزيز دستور نوشتن احاديث را صادر كرد.

2. قرار گرفتن بني اميه در هرم قدرت و خصومت آنان با بني هاشم و اهل بيت ـ عليهم السّلام ـ و نيز با بسياري از انصار كه حامي و داعي پيامبر و اهل بيت بودند، اين عامل سبب مي شد كه اهل بيت پيامبرسلام الله علیهم اجمعین بعنوان رهبران واقعي براي مردم ناشناخته باشند. ازطرفي آنان دست به تحريف و جعل احاديث و فضيلت تراشي براي خلفا و مدح آنان و مذمت اهل بيت زدند.

3. زبيريان در حكومت كوتاه خود و عباسيان نيز براي مشروعيت سلطنت خويش و سركوب علويان راه بني اميه را ادامه دادند.

4. ازطرفي درفرهنگ عرب نيز به ثبت مواليد و حيات زنان و دختران اهميتي وجود نداشت.

5. سلطه طولاني حكومت مخالفان اهل بيت ـ عليهم السّلام ـ و امیرالمومنین ـ عليه السّلام ـ و مخالفان شيعه و اتهام رفض و الحاد به شيعيان در ترويج اباطيل و جعليات و تثبيت آنها بي‌تأثير نبود و قدرت نفوذ تفكر مكتب خلفا در معرفي منابعي كه در مسير افكار آنان بود و تضعيف منابع خلاف آنان اثر به سزايي داشت.

6. تخريب و نابودي آثار تشيع حتي كتاب‌سوزي و آتش زدن كتاب‌هاي غني شيعه و طرفداران اهل بيت در قرون نخستين مثل كتابخانه‌هاي شيخ طوسي، صاحب بن عباد و... ابهام و ترديد و اختلاف اقوال را بيشتر و پيچيده‌تر كرده است.

بنابراين طبيعي است كه مواليد، وفيات، و شهادت معصومين از جمله فاطمه ـ سلام الله عليها ـ مورد اختلاف باشد.(1)

تاريخ شهادت حضرت زهرا ـ سلام الله عليها ـ همانند ولادت آن بزرگوار به علل مذكور در هاله ابهام مانده و اقوال مختلفي ذكر شده است و اين اختلاف به ويژه در مورد فاصلة زماني رحلت پيامبر اسلام تا شهادت حضرت زهرا ـ سلام الله عليها ـ است.

عده‌اي از علماي شعيه و سني شهادت آن حضرت را 75 روز و عده‌اي 95 روز بعد از وفات پيامبر ـ صلّي الله عليه و آله ـ مي‌دانند.

علاوه بر مواردي كه ذكر شد يكي از علل مهم كه موجب ايجاد اختلاف، در تاريخ شهادت دخترگرامي پيامبر اسلام دانست، اين است كه احتمال تصحيف(جابجايي نقطه) در رقم تاريخ شهادت آن حضرت وجود دارد.

يعني نقطه رقم در پايان قرار بگيرد، مثل خمس و سبعون (75روز) يا در بالاي كلمه قرار بگيرد، مثل خمس و تسعون (95روز) كه اين موجب اشتباه خواهد گرديد.

 

***چاق کننده ترین آجیل شب

محمدتقی انوشه متخصص تغذیه، گفت: میزان کالری آجیل‌ها تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. همه‌ی آنها کالری بالایی دارند و اختلاف کالری‌شان در هر 100 گرم حدود 60-70 کالری است. انوشه، در ادامه افزود: پسته در 100گرم، 580 کالری که در رده‌ی کم کالری‌ترین آجیل‌ها قرار دارد و فندق در 100 گرم آن حدود 620 کالری دارد که جزء پر کالری‌ترین آجیل‌هاست و چاق کننده است. بادام نیز مانند فندق کالری بالایی دارد.

وی اضافه کرد: آجیل‌ها از جمله مغزی‌ها و میوه‌های خشک از غذاهای سالم به شمار می‌آیند ولی در روز باید با اعتدال مصرف شود. به طور میانگین در روز 50 گرم مغزی که معادل 20 الی 25 عدد آن است می‌تواند مفید باشد. همچنین در مورد میوه‌های خشک مانند کشمش، توت و انجیر خشک می‌توان گفت هر قاشق از آنها معادل یک واحد میوه یعنی 60 کالری محسوب می‌شوند.

انوشه، تصریح کرد: در صورت رعایت اعتدال در مصرف آجیل‌ها، این مواد می‌توانند منبع غنی‌ از پروتئین‌ها، اسیدهای چرب مفید، ویتامین‌های محلول در چربی و کلسیم برای افراد باشند. وی در ادامه تصریح کرد: ورزشهای هوازی بهترین راه برای سوزاندن چربی هاست، ورزش هایی از جمله پیاده روی‌های با سرعت، بازی‌های دسته جمعی در فضای باز و ایروبیک ورزش های مفیدی به شمار می‌آیند.

 

*** قرص خانگی برای رسیدن به وزن مطلوب

یکی از شیوه های خیلی طبیعی برای پایین آوردن وزن، مصرف ادویه ها است. این ادویه ها اگر به شیوه درست و به اندازه مناسب استفاده شوند، برای سلامتی آنها آسیبی نمی رساند، و به وزن دلخواه خود هم می رسند.

تعجب نکنید، شما خودتان می توانید قرص لاغری بسازید. برای اینکار، کافی است یک قاشق زردچوبه، یک قاشق زنجبیل، یک قاشق زیره که نوع آن فرقی نمی کند سیاه یا سبز باشد و یک قاشق دارچین را با هم در ظرفی کوچک مخلوط کنید.

در صورتیکه یبوست دارید یک قاشق پودر سنا هم به این مواد خشک اضافه کنید. حالا این مخلوط را با یک قاشق عسل به صورت یک خمیر آماده کنید و از آن به اندازه یک نخود برداشته، در دست گرد کنید و به شکل قرص درست کرده و کنار بگذارید تا خشک شود.

حالا یک یا دو قرص را در روز مصرف کرده و تا رسیدن به وزن مطلوب ادامه دهید. این قرص طبیعی، سوخت و ساز و متابولیسم بدن را افزایش داده و موجب کاهش وزن شما می شود.

 

***به هیچ عنوان پسته‌ خندان نخرید!

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی در خصوص خرید پسته‌خندان هشدار داد و از مردم خواست تا از خرید این نوع پسته خودداری کنند.

سید‌محمود میرمعینی اظهار کرد: به جهت اینکه پوسته خارجی این پسته‌ها از هم فاصله دارد انواع میکروب و گرد و غبار به راحتی درون آنها نفوذ کند. به همین علت بارمیکروبی این نوع پسته‌ها بالاست و بهتر است افراد پسته‌هایی که پوسته خارجی آنها اندکی از هم فاصله دارد را خریداری کنند.

مدیر نظارت بر موادغذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه افزود: مشکل دیگر در زمینه پسته‌های خندان نوع فرآوری این پسته‌هاست که آنها را غیرقابل مصرف می‌کند. بیشتر این پسته‌ها اینگونه تهیه می‌شوند که پسته‌های دربسته را داخل آب‌گرم قرار داده و پس از انبساط و گرم‌شدن آنها را داخل آب سرد قرار می‌دهند و بدین ترتیب پوسته خارجی پسته‌ها از هم باز می‌شوند.

این فرآیند موجب می‌شود تا عمده ویتامین‌های پسته از بین‌رفته و کم شود و پسته کیفیت خود را از دست دهد و ویتامین‌هایی که با مصرف پسته مورد نیاز است به بدن نرسد.

وی همچنین با بیان اینکه مغزپسته قرمزرنگ وجود ندارد، اظهار کرد: اصل مغز پسته، سبزرنگ است و مغز پسته قرمز وجود نداشته و این مغزها رنگ شده و غیربهداشتی هستند.

 

***راز پرپشتی موی هندی ها در این درخت است

یک متخصص داروسازی سنتی، استرس و وراثت را از جمله عوامل دخیل در ریزش‌ مو عنوان کرد و گفت: در دو طب سنتی ایران و هند استفاده از برخی گیاهان دارویی موجب تقویت و پیشگیری از ریزش‌ مو می‌شود.

دکتر محمدحسین فرزایی عوامل زمینه‌ای متعددی از جمله استرس، تنش‌های عصبی، وراثت، تغییرات هورمونی بدن، استفاده از ترکیبات شیمیایی آرایشی و بهداشتی و سوء تغذیه را در ریزش مو دخیل دانست.

وی اظهار کرد: در جوامع امروزی به دلیل افزایش تنش‌ها و فشارهای شغلی و اجتماعی و همچنین استفاده بی‌رویه از مواد شیمیایی در غالب فرآورده‌های بهداشتی و آرایشی و همچنین عدم مصرف ترکیبات طبیعی (میوه و سبزیجات) مسئله ریزش‌ مو و ضعیف‌ شدن فولیکول مو به امری شایع تبدیل شده است.

فرزایی اظهار کرد: در طب سنتی سرزمین‌های مختلف جهان به منظور تقویت رویش‌ مو و جلوگیری از ریزش موها گیاهان متعددی طی سالیان طولانی مورد مصرف قرار گرفته که اثرات دارویی بسیاری از این گیاهان و ترکیبات موثره آنها در مطالعات علمی‌ حال حاضر مورد ارزیابی قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: در طب سنتی هند (آیورودا) رژیم‌غذایی و سبک‌زندگی دو عامل اساسی ریزش مو عنوان شده و در همین طب استفاده از روغن حاصل از برگ‌های گیاه بهیرنگراج (Bhringraj) برای بهبود سیکل رویش موی سر و جلوگیری از ریزش مو توصیه شده است.

فرزایی افزود: همچنین در این طب گیاه "سس" یا "افتیمون" از جمله دیگر گیاهانی است که جهت تقویت رشد مو و بخصوص جلوگیری ریزش موها با الگوی مردانه اثربخشی دارد.

وی تصریح کرد: در طب سنتی کشور هند همچنین روغن حاصل از میوه‌های هندوانه ابوجهل (حنظل) نیز باعث بهبود سیکل رشد مو شده و در ایجاد فولیکول‌های جدید در قسمت‌های دچار ریزش‌ مو اثر مثبت دارد.

فرزایی اظهار کرد: عصاره دانه درخت "ساج" نیز در طب سنتی هند به منظور تسریع رویش مو و همچنین تقویت فولیکول‌های مو اثرات بسیار چشمگیری دارد و میوه‌های گیاه شیکاکی (Shikakai) هم از جمله داروهای طبیعی است که عصاره آن در کشور هند به منظور تقویت رشد مو و جلوگیری از ریزش‌ مو مصرف طولانی داشته است.

 

***اسباب بازی سخنگو برای درمان آلزایمر

پژوهشگران دانشگاهی در کشور سوئد یک روبات اسباب بازی به شکل یک گربه برای کمک به درمان بیماران مبتلا به آلزایمر تولید کرده‌اند که در نوع خود بی‌نظیر است. گفتنی است، این روبات صداهای گربه مانند خرخر و یا میو میو تولید می‌کند و بویژه می‌تواند برای ایجاد حس آرامش و بازی افراد سالمند مبتلا به آلزایمر در خانه‌های سالمند مورد استفاده قرار گیرد.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، از جمله مزایای این روبات قابل شستشو بودن آن در ماشین ظرفشویی است. کارشناسان سازنده آن اعتقاد دارند، این گربه روبوتیک بیشتر یک دستگاه پزشکی است تا یک اسباب بازی و قیمت آن را بر این اساس هزار پوند تعیین کرده‌اند.

این روبات JUS4O CAT نام دارد و سازندگان آن امیدوار هستند در آینده نزدیک در سراسر دنیا این وسیله درمانی توسط پزشکان تجویز شود.این گربه حتی حالتی شبیه به نفس کشیدن دارد و می‌تواند سبب برطرف کردن استرس و اضطراب و تنهایی سالمندان شود.

 

***تأثیر طلاق والدین بر ذائقه کودکان

«ادریا بنی‌هاشمی» و همکارانش دریافتند که حفظ عادات روزمره خانواده می‌تواند از کودکان طلاق در برابر کسب عادات غذا خوردن ناسالم محفاظت کند. در پی طلاق والدین، یکی از چیزهایی که بیشترین تأثیر را بر روی کودکان می‌گذارد، تغییر در عادات روزمره‌شان است؛ عادات روزمره مشترک مانند ایجاد زمانی با گفتگو با یکدیگر در هر روز یا غذا خوردن جمعی می‌تواند از کودکان پس از طلاق محافظت کند. این نخستین‌بار است که یک پژوهش بجای تکیه بر خاطرات اعضای خانواده از وعده‌های غذایی و یا رفتارهای گذشته، به بررسی بلادرنگ عادات غذایی خانواده‌های عادی و خانواده‌های طلاق گرفته پرداخته است.

محققان با شرکت‌کنندگان که شامل والدین و کودکان در خانواده‌های عادی و همچنین از هم فروپاشیده بودند، مصاحبه کرده و از آن‌ها خواستند تا خاطرات پنج روز عادات غذا خوردن خود را یادداشت کنند. آن‌ها با بررسی داده‌ها دریافتند که کودکان دارای والدین طلاق گرفته بیشتر از کودکان دارای خانواده سالم در معرض مصرف نوشیدنی‌های شیرین و قندی بودند. اگرچه طلاق تاثیر مهمی بر سایر عادات ناسالم مانند نخوردن صبحانه یا صرف شام در بیرون از خانه نداشت.

به گفته محققان، دلیل این امر احتمالا سهولت و دسترسی به این مواد است. طلاق می‌تواند تنش زیادی را به خانواده و از جمله به کودکان وارد کند و نوشیدن نوشابه‌های قندی می‌تواند راه‌حلی سریع برای مقابله با این تنش باشد. همچنین محققان در نهایت تعجب دریافتند که هر میزان یک خانواده از هم پاشیده، بیشتر عادات روزمره خود مانند شام خوردن جمعی یا زمان گذاشتن برای فعالیت‌های خانوادگی را حفظ می‌کردند، احتمال تمایل کودکان آن‌ها به نوشیدنی‌های قندی کمتر می‌شد.

 

***پرواز عجیب راسو بر فراز جنگل

باورنکردنی به نظر می‌رسد اما آنچه می‌بینید واقعیت محض است که در کسری از ثانیه‌ها به دام لنز دوربین یک عکاس آماتور افتاده است!

عکاسی در پـارک طبـیعت هورن‌چرچ‌کانتری (Hornchurch Country Park) لندن از بچه راسویی که پشت یک دارکوب سوار شده و در حال پرواز است عکسی بی‌مانند گرفته است.

لي‌مي 52ساله كه براي سرگرمي عكاسي مي‌كند در اين‌باره مي‌گويد: با همسرم مشغول قدم زدن در پارك بوديم كه اين صحنه را ديدم. گفتني است پرنده با راسو به پرواز آنقدر ادامه داده تا از ديد عكاس ناپديد شده است.

 

*** گران‌ترین خودروی کوپه در ایران

پورشه 911 کاررا با قیمت یک میلیارد و 480 میلیون تومان، از گران‌ترین و محبوب‌ترین خودروهای کوپه در ایران است.

دانستن رده و کلاس یک خودرو و مناسب بودن آن جهت استفاده‌های مختلف، می‌تواند در انتخاب و خرید یک خودروی ایده‌آل کمک بسزایی کند. در اینجا به معرفی خودروهایی با کلاس بدنه کوپه پرداخته شده است که  طرفدارن زیادی دارند و اغلب جذاب‌تر از خودروهای سدان (خودروی چهار نفره معمولی) هستند. 

این خودروها، خودروهایی دو در با ظرفیت دو یا چهار سرنشین هستند که تفاوت اصلی آن با خودروهای سدان در طول در جلو، ارتفاع سقف و مقدار فضای سرنشینان عقب است که در آنها طول در بیشتر و ارتفاع سقف و فضای سرنشینان عقب کمتر است. البته نوعی از کوپه به نام ۲+۲ وجود دارد که فضای سرنشینان عقب آن از کوپه عادی نیز، کمتر است.

 

***فروش سکه‌های تقلبی در بازار

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی گفت: در روزهای پایانی سال تقاضا برای مصنوعات طلا و سکه افزایش پیدا می‌کند و همین موضوع باعث شده عده‌ای سودجو از این فرصت سوء استفاده کرده و به فروش سکه‌های تقلبی اقدام کنند.

محمدولی اظهار کرد: در چند ماه اخیر گزارشی مبنی بر فعالیت عده‌ای سودجو که مبادرت به فروش سکه‌های با عیار پایین می‌کردند به ما رسید که به سرعت شناسایی شده و اقدامات قانونی لازم در این زمینه در حال انجام است.

وی افزود: فروش سکه‌ و طلا با عیار پایین به بازار لطمات زیادی وارد می‌کند که باید این بازار توسط بانک مرکزی اشباع شود تا عده‌ای سودجو از این فرصت سوء استفاده نکرده و به فروش سکه‌های تقلبی مبادرت نکنند.

محمدولی در ادامه گفت: اتحادیه ما، بازرسان اصناف و تعزیرات ماموریت دارند تا کنترل و نظارتهای لازم را در این بازار انجام دهند .

 

*** قیمت پرتقال و سیب بازار شب عید

براساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار قیمت، قیمت عرضه هر کیلوگرم پرتقال تامسون درجه یک شمال ۲۹۰۰ تومان و هر کیلوگرم سیب درختی درجه یک ۲۷۰۰ تومان تعیین شده است.

سازمان مرکزی تعاون روستایی اعلام کرد: توزیع این محصولات از هفته آخر اسفند آغاز می شود.

 

***سود 9هزار تومانی درفروش هرکیلو نارنگی

رییس یکی از شعب سازمان تعزیرات تهران اعلام کرد در حین نظارت بازار مرغ، متوجه گران فروشی نارنگی با سود کیلویی 9 هزار تومان شده است.

امید شهرآبادی سرپرست گشت مشترک تعزیرات تهران و رییس شعبه ۴۱تعزیرات گفت: دو اکیپ گشت مشترک امروز اداره کل تعزیرات تهران به بررسی وضعیت عرضه مرغ اختصاص داشت اما در حاشیه بازدید از یکی از واحدهای فروش مرغ، گزارشی از فروش نارنگی کیلویی ۱۶ هزار تومان دریافت کردیم.

او گفت:با حضور در این واحد صنفی مشخص شد که میوه ها دارای چندین اتیکت قیمت هستند و یک نوع نارنگی هم کشف شد که مشابه آن در دید عموم نبود و خود فروشنده مدعی فروش ۱۲ هزارتومانی آن شد.

رییس شعبه ۴۱در ادامه گفت: با توجه به اینکه فاکتور خرید معتبر ارائه نشد و کارشناس سازمان صنعت قیمت خرید را هفت هزار تومان اعلام کرد٬ تخلف این واحد محرز شد و با تشکیل پرونده متخلف برای روز شنبه به شعبه تعزیرات تهران احضار شد

 

***بازیکن استقلال مادام العمر محروم شد؟!

علی اکبری محمدزاده درباره شایعه محرومیت مادام العمر جاسم کرار اظهار داشت: باید بگویم که هنوز درباره مسئله کرار جلسه‌ای تشکیل نشده است که بخواهیم رای صادر کنیم این بازیکن هنوز به کمیته اخلاق نیامده و به همین خاطر فعلا نمی‌توانم در این مورد صحبت کنم اما هر زمان که آمده ما هم می‌توانیم در مورد آن نظر قطعی بدهیم.

وی بیان کرد: تمام صحبت‌هایی که در خصوص محرومیت مادام العمر کرار از حضور در لیگ ایران عنوان می‌شود از جانب ما نیست و ما به هیچ عنوان چنین تصمیمی در مورد او نگرفته‌ایم. این صحبت‌ها گمانه زنی بیش نیست و اینگونه اخبار را تکذیب می‌کنم.

 

***اقدام عجیب ستاره فوتبال و خواننده زن سرشناس!

کریستیانو رونالدو یکی از آن آدم‌هایی است که خیلی روی ظاهرش وسواس دارد و همیشه برای انتخاب لباس و مدل موهایش خیلی وقت می‌گذارد.

اين ‌طور كه پيداست، اين وسواس او حالا به مجسمه مومي‌‌اش هم كشيده شده است.

«گونسالو پرسا» مدير روابط عمومي موزه مجسمه‌هاي مومي مادريد به شبكه راديويي «كادناسر» اسپانيا در مورد وسواس كريس روي ظاهر مجسمه‌‌اش حرف‌هاي جالبي زده است: «كريستيانو از ما خواست كه مجسمه‌‌اش بي‌عيب و نقص باشد. او ماهي يك بار آرايشگر خودش را به موزه مي‌فرستد. درست مثل سارا مونتيل (‌خواننده و هنرپيشه قديمي اسپانيايي) كه گريمورش را مي‌فرستاد.»

او همچنين گفته است كه جنس موهاي ستاره پرتغالي، مصنوعي نيست: «موي مجسمه كريستيانو، موي طبيعي است و كلاه گيس نيست. موهايش از هند به اينجا آمده است.»

 

***مداح مشهور پرسپولیسی: اجازه نمی دهم که توی خانه ما بساط برنامه 90 راه بیفتد!

مداح معروف کشورمان گفت: «کاری ندارم که این برنامه اسمش 90 است، صد یا هشتاد! حرف من این است که وقتی علی دایی را می بریم توی این برنامه تا از ناراحتی رگ گردنش بزند بیرون و حرص بخورد چه فایده ای دارد؟»

حاج سعید حدادیان در حالی از علاقه اش به رنگ قرمز و آبی صحبت نمی کند که با لطیفه جالبی اعلام می کند که پرسپولیسی است: «به زنبور عسل گفتند چرا عسل نداری؟ گفت هر چی گل بوده استقلال خورده؟»

وی که در نوجوانی اهل فوتبال بوده، هر هفته هم سری به سالن های ورزشی می زند درارتباط با برنامه 90 میگوید:  بدون رو در بایستی من اجازه نمی دهم که توی خانه ما بساط برنامه 90 راه بیفتد!

وی میافزاید:  اول اینکه من به شما بگویم مجری 90، خیلی قوی و کاربلد است ولی من معتقدم که می بایستی از قهرمانان ما صیانت شود. باید شخصیت آنها حفظ شود. اینکه توی عرصه فوتبال یک نفر با یک نفر دعوایش می شود و بعد هم آشتی می کند و همه چیز حل می شود، نباید تا این حد بزرگ شود و به آن پرداخته شود. شاید یکسری اتفاق ها که توی ورزشگاه ها می افتد همان جا تمام شود و داستان اینقدر بزرگ نشود ولی در این برنامه ماجرا عوض می شود و به شدت به آن پرداخته می شود. حمید استیلی که بچه محل ما هم  هست می رود و آن گل را به آمریکا می زند. مقام معظم رهبری جوری پیشانی ایشان را می بوسد که خود من رشک بردم. حالا اینکه ما بخواهیم بگردیم و ببینیم که استیلی کی و کجا و چه ضعفی داشته و توی مربی گری اش چه کار کرده که بخواهیم آن را بزرگ کنیم و نشان دهیم کار درستی نیست. در مورد خداداد عزیزی هم همینطور. نه اینکه او دوست من باشد، بحث این است که او گلی زده که دو قاره را خوشحال کرده. حالا اگر یک روز خداداد با یکی دعوایش شد، ما باید رویش زوم کنیم و او را خراب کنیم؟ دوست دارم بدانم بررسی این دعوا چقدر فایده دارد؟ من کارشناس ورزشی نیستم و اگر این حرف ها را می زنم فقط نظر شخصی است و حرف دل خودم است.

 

***حرکت مدیر عامل استقلال لو رفت

برخورد فیزیکی مدیر عامل استقلال با یک خبرنگار حتی در رسانه های خارجی نیز بازتاب یافته است.

 فیلمی که در آن بهرام افشار زاده، مدیر عامل باشگاه استقلال با تکذیب یک خبر، به صورت فیزیکی با خبرنگار نزدیکش، برخورد می کند، ابعاد تازه ای پیدا کرده است. چند ساعت پس از انتشار این فیلم توسط باشگاه خبرنگاران جوان، حالا رسانه های خارجی هم به پخش آن، روی خوشی نشان داده اند.

در جدیدترین موج این بازخوردهای خارجی، فیلم برخورد فیزیکی مدیرعامل استقلال با این خبرنگار در وب سایت بلیچر ریپورت که یکی از مشهورترین وب سایت های ورزشی در سطح جهان است، منتشر شده و مخاطبان خارجی در صفحات بلیچر در فیسبوک، از تماشای چنین حرکتی، اظهار تعجب کرده اند.

 

***سه بازیکن پرسپولیس در لیست جدید کی‌روش

مسئولان فدراسیون فوتبال برای دریافت ویزای بازیکنان جهت سفر به اتریش برای برگزاری دیدار برابر شیلی و پس از آن سوئد از سه بازیکن تیم پرسپولس نیز خواستند تا پاسپورت خود را در اختیار آنها قرار دهند.

محمد نوری کاپیتان تیم پرسپولیس در این باره گفت: از سوشا مکانی، محمد خانزاده و مهدی طارمی خواسته شد پاسپورت‌های خود را تحویل بدهند و آنها در لیست تیم ملی قرار گرفته‌اند.

این در حالی است که با درخششی که محمد نوری در نیم فصل دوم رقابتهای لیگ برتر فوتبال و نیز بازی‌های پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا از خود به نمایش گذاشته است این انتظار را ایجاد کرده بود که وی به اردوی تیم ملی دعوت شود اما کارلوس کی‌روش برای دو بازی تدارکاتی اخیر مقابل شیلی و سوئد نام وی را در فهرست خود قرار نداد تا مثل جام ملت‌ها غایب بزرگ تیم ملی فوتبال لقب گیرد.

نوری در این باره گفت: از من برای سفر به اتریش دعوت نشده و پاسپورت مرا برای این سفر نخواسته‌اند با این حال مثل همیشه برای تیم ملی آرزوی موفقیت دارم و به تصمیم کادر فنی تیم ملی احترام می‌گذارم.

 

***درخواست دادگاهی شدن علاء عبدالزهراء در ایران

یکی از مسئولان فدراسیون فوتبال عراق که نخواست نامش فاش شود تاکید کرد که از فدارسیون فوتبال ایران نامه ای دریافت شده است که در آن خواسته شده است که علاء عبدالزهراء به ایران برگردد تا در آنجا دادگاهی شود.

علاء عبدالزهرا بازیکن تیم ملی فوتبال عراق از بازیکنانی است که این روزها در فوتبال ایران نام او را بسیار شنیده ایم و جنجال او کمتر از کرار جاسم نبوده است.

این بازیکن عراقی بازیکن تراکتور سازی تبریز بود و قرار بود برای این تیم تبریزی بازی کند اما پس از شکایت ایران به کنفدارسیون فوتبال ایران درباره دوپینگی بودن این بازیکن دیگر حاضر نشد به فوتبال ایران برگردد و برای تراکتور سازی بازی کند.

چندی پیش فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرد که با ارسال نامه ای به همتای عراقی خود از آنها خواسته است که به علاء عبدالزهراء را به ایران بازگردانند تا به پرونده او رسیدگی شود.

یکی از مسئولان فدراسیون فوتبال عراق در گفت و گویی که با سایت اخبار العراق داشت تاکید کرد که از فدارسیون فوتبال ایران نامه ای دریافت شده است که در آن خواسته شده است که علاء عبدالزهراء به ایران برگردد تا در آنجا دادگاهی شود. او که نخواست نامش فاش شود، گفت: نامه ای را از فدراسیون فوتبال ایران دریافت کرده ایم که در آن از ما خواسته شده است که علاء عبدالزهراء را به ایران برگردانیم تا در آنجا دادگاهی شود چرا که آنها معتقدند او بازیکن تراکتور سازی بوده است اما به فوتبال عراق بازگشته است.

او ادامه داد: عبدالزهراء بارها اعلام کرده است که باشگاه تراکتور سازی نامه ای به او داده است که در آن تاکید شده می تواند برای تیم الشرطه عراق در فصل جابجایی زمستانی بازی کند. وزیر ورزش و جوانان شخصا قول داده است که این موضوع را بررسی و حل کند و به زودی هیئتی را به ایران خواهد فرستاد تا درباره این موضوع بحث و تبادل نظر شود.

***مورد عجیب مهاجم پرسپولیس؛ محروم تا اطلاع ثانوی

کمیته انضباطی رای به محرومیت مهاجم پرسپولیس تا زمان پرداخت حق انتقال او به نساجی داد.

با توجه به اینکه پرسپولیس باید بابت انتقال محمد عباس زاده و صدور رضایت نامه او مبلغ 250 میلیون تومان به نساجی می پرداخت و این پول پرداخت نشده با شکایت باشگاه شمالی مقرر گردید تا زمان وصول این وجه، مهاجم سرخپوشان حق فعالیت نداشته باشد.

گفته می شود با توجه به مشکلات مالی سرخپوشان و عدم اعتقاد حمید درخشان به سبک بازی این مهاجم، فعلا پرسپولیس تمایلی به پرداخت این بدهی ندارد.

 

***کلاهبرداری 10 میلیارد تومانی فقط با ارسال پیامک‌

مردی که با ارسال پیامک‌های دروغین، بیش از ۱۰ میلیارد تومان از خریداران خودروهای مدل بالا کلاهبرداری کرده بود در دام پلیس گرفتار شد.

چندی پیش مرد جوانی با مراجعه به دادسرای دو تهران با تنظیم شکایتی عنوان داشت: چند وقت پیش پیامکی به دستم رسید مبنی بر فروش اقساطی خودروهای مدل بالا، من هم با این پیامک وسوسه شدم و تصمیم گرفتم که یک خودروی مدل بالا به صورت اقساطی بخرم.

شاکی ادامه داد: با این تصمیم به آدرس اعلام شده در پیامک رفتم. شرکت بزرگی بود و افراد زیادی برای خرید به آن شرکت مراجعه کرده بودند. برای همین مطمئن شدم و پیش قسط یک خودروی مدل بالا را پرداخت کردم.

وی افزود: قرار شد چند روز بعد خودرو را تحویل بگیرم. ولی وقتی چند روز تبدیل به چند ماه شد و هربار مدیر شرکت یک بهانه‌ای آورد، متوجه کلاهبرداری شدم و تصمیم به شکایت گرفتم.

در ادامه تجسس‌ها ماموران متوجه شدند که این شرکت کاغذی با ارسال پیامک‌های دروغین از بیش از ۱۰۰ نفر کلاهبرداری کرده‌ و میلیارد‌ها تومان پول به جیب زده‌اند.

***معلمی که سر کلاس درس خودش را حلق آویز کرد

معلم مدرسه ای در کالفرنیا خودش را در کلاس مدرسه دار زد.هنگامی که دانش اموزان شیفت صبح به کلاس درس مراجعه نمودن با جسد حلق اویز شده معلم خود روبرو شدند.

دانش اموزان دبیرستان الدرادو واقع در پلاسنتیا کالفرنیا چند روز قبل هنگامی که ساعت 8 صبح وارد کلاس درس شدند با صحنه وحشتناکی روبرو شدند.خانم جیلیان جکوبسون خودش را دار زده بود.دانش اموزان با دیدن این صحنه سریعا جسد خانم معلم خود را پایین اوردند.تلاش نیروهای امدادی برای نجات جان خانم معلم 31 ساله به جایی نرسید

استیو کانسیالدی افسر پلیس اورنج کانتی مرگ خانم را در کلاس درس تایید نمود.به گفته برخی دانش اموزان خانم جیلیان همیشه توصیه می نموده که از اقدامات مثل خودکشی دوری نمایند

 

***کاری شیطانی هنگام قرائت قرآن

در کتاب داستانهایی از اصول کافی آمده است:جابر مىگويد به امام صادق(ع ) عرض كردم: «بعضى از مردم وقتى آيات قرآن را مى‌خوانند و يا از ديگرى مى‌شنوند، بى‌هوش مى‌شوند به‌طورى كه اگر دست و پايشان را قطع كنند، نمى‌فهمند.»

امام(ع) فرمودند: «سبحان الله! اين كار، كار شيطان است. كسى به چنين چيزى توصيف نشده (كه بىهوشى كار ستودهاى باشد) تحت تأثير قرار گرفتن ستوده از قرآن به اين است كه دل نرم شود و رقت قلب همراه ريختن اشك چشم و ترس از خدا به وجود آيد.»

 

***بیماری لاعلاج رجب طیب اردوغان

رئیس جمهور ترکیه در وضعیت پیچیده و مبهمی اعم از سرخوشی قدرت تا تصور دستیابی به جایگاه سلطان مقدس به سر می برد، و تلاش می کند تا خودش را به عنوان "پدر ملت" ترکیه نشان دهد. منابع رسانه ای تأکید کردند "رجب طیب اردوغان" اظهاراتی دارد که باعث شده است تا مخالفانش از وی به عنوان "سلطان مبتلا به بیماری جنون خود بزرگ پنداری" یاد کنند.

سایت خبری "شاشه نیوز" تأکید کرد؛ پنج رویداد،  نشان دهنده ابتلای اردوغان به این بیماری روانی است. اولین موضع در زمان برگزاری جشن سالگرد برپایی جمهوری ترکیه بود که اردوغان، کاخ جدید ریاست جمهوری اش در آنکارا را که مساحت آن به 200 هزار متر می رسد، و هزینه ساخت آن به بیش از  600 میلیون دلار رسیده است، افتتاح کرد. دومین مورد از نشانه های مذکور، اقدام "سلطان جدید" به ایجاد یک آزمایشگاه در "قصر سفید" برای آزمایش غذایش از بیم مسموم شدن بود. پزشک شخصی اردوغان در این باره گفت: «اردوغان با تأسیس این آزمایشگاه از هر گونه خطری از نظر ابتلا به مسمومیت در امان خواهد. این اقدام نیز مشابه اقدامات سلاطین عثمانی می باشد.»

سومین صحنه ای که نشان دهنده ابتلای رئیس جمهور ترکیه به جنون خود بزرگ انگاری است رژه رفتن سربازان با لباس های جنگی دوره عثمانی در مراسم استقبال از "محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بود؛ لباس هایی که سربازان به تن داشتند به دوره امپراتوری عثمانی بازمی گردد. همچنین درباره تعاملات اردوغان با مخالفان باید گفت که این امر تغییر چندانی نکرده است. به طوری که نامبرده "دولت بهشلی" رئیس حزب جنبش ملی به عنوان دومین حزب بزرگ مخالف دولت را به علت انتقاد از رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح ترکیه مورد توهین و بی احترامی قرار داد. بهشلی از "نجدت اوزل" رئیس ستاد مشترک ترکیه به علت عملیات نظامی برای انتقال پیکر "سلیمان شاه" در شمال سوریه و خارج کردن سربازان ترک از منطقه وجود این قبر انتقاد کرده بود.

 

***ضرب‌و‌شتم پیرمرد معترض در جلسه سخنرانی موسوی لاری

گردهمایی اصلاح‌طلبان استان کرمان با عنوان از اسفند تا اسفند در حالی در خانه شهر کرمان برگزار شد که با حاشیه‌های قابل توجهی همراه بود.

در این نشست زمانی که سید عبدالواحد موسوی‌لاری وزیر کشور دولت اصلاحات درباره ویژگی‌های اصلاح‌طلبان گفت: اگر عنوان اصلاح‌طلبی را پذیرا شدیم به‌ معنای شکستن ساختارهای نظام نیست و اصلاح‌طلب ساختارشکن نیست، یک پیرمرد در جواب این سخنان گفت، «پس چه کسانی بودند که فتنه را ایجاد کردند».

در این هنگام یکی از جوانان اصلاح‌طلب که پشت سر این پیرمرد نشسته بود از جای برخاست و از پشت سر به وی حمله کرد و او را مورد ضرب و شتم قرار داد. همچنین چند نفر دیگر از اصلاح‌طلبان این فرد را مورد ضرب و شتم قرار دادند و سپس وی را در حالی که شعار مرگ بر فتنه‌گر سر می‌داد، کشان‌کشان به خارج از تالار خانه شهر کرمان بردند.

در حالی که پیرمرد معترض به فتنه شعار مرگ بر فتنه‌گر سر می‌داد، تعدادی از حاضران در جلسه هم شعار درورد بر خاتمی سردادند با این وجود موسوی‌لاری از حاضران خواست که شعار ندهند و همگان را به سکوت دعوت کرد.

همچنین دو نفر از روزنامه‌نگاران اصلاح‌طلب کرمان در زمان ضرب و شتم پیرمرد معترض به فتنه با بالا و پایین پریدن در جلوی دوربین عکاسان قصد داشتند مانع عکسبرداری از این صحنه‌های زشت و زننده شوند.

 

***حکم شرعی بازی بیلیارد از نظر داعش

گروه تروریستی داعش جدیدترین فتاوای خود را منتشر کرد.

بر پایه این گزارش، "هیئت بحوث و فتاوای" داعش به تازگی جزوه ای 32 برگی را در فضای مجازی منتشر کرده است که حاوی جدیدترین فتاوای این هیئت به اصطلاح شرعی است. این جزوه  شامل احکام مفصلی در فروع مختلف است که برخی از آنها در هیچ کتاب شرعی و اسلامی تاکنون ذکر نشده است.

قسمتی از این جزوه به احکام زنان اختصاص دارد. برای نمونه، زنان نباید با دست بر ران هایشان بکوبند چرا که اینکار به شدت مردان را تحریک می کند. همچنین آنها تحت هیچ شرایطی حق مراجعه به پزشک مرد را ندارند در عین حال آنها می توانند با خود کلاشینکف حمل کنند.

در این جزوه تاکید بسیار بر پوشش کامل زنان شده است و "هیئت فقهی" داعش، چشمان زنان را جزو محرکات برای مردان به شمار آورده که زنان می بایست آنها را بپوشانند.

از جمله مسائل دیگری که در این جزوه مطرح شده، بازی بیلیارد است. بر این اساس، در صورت رعایت شرایطی از جمله فحش ندادن در حین بازی، بیلیارد و فوتبال دستی برای اعضای داعش مجاز شمرده شده است. لازم به ذکر است که پیش از این تصاویر بیلیارد بازی اعضای داعش در فضای مجازی منتشر شده بود.

در این جزوه همچنین به آتش کشیدن دشمنان و کفار با "دلائل شرعی" توجیه شده است.

 

***انتقاد از افراط و تفریط در دعوت از هنرپیشه‌های معروف

اسماعیل عفیفه از نحوه‌ی ستاره‌سازی در تلویزیون و همچنین محتوای برنامه‌های تحویل سال با حضور چهره‌های مطرح عالم هنر و ورزش انتقاد کرد.

عفیفه تهیه‌کننده باسابقه و قدیمی، در پاسخ به اینکه آیا با حضور چهره‌های مطرح در برنامه‌های تحویل سال تلویزیون موافق است؟ تصریح کرد: حدود 8 - 9 سال است که تلویزیون لحظه تحویل سال، به سمت آوردن هنرپیشه‌های معروف گرایش پیدا کرده است. از آنجا که ما همیشه اهل افراط و تفریط هستیم، زمانی بود که تلویزیون از حضور چهره‌ها در برنامه‌های تلویزیونی ممانعت می‌کرد ولی حالا دیگر کاملا به سمت گفت‌وگو با هنرپیشه‌های معروف در برنامه‌های ترکیبی ویژه سوق پیدا کرده است که نتیجه‌اش هم می‌شود یکسری گفت‌وگوهای بی‌مزه‌ که ترتیب داده می‌شود؛ گفت‌وگوهایی که نه مجری برنامه سوادش را دارد و نه هنرمند می‌داند که نباید راجع به هر چیزی اظهارنظر کند. به نظرم گفت‌وگو در برنامه‌های تحویل سال تلویزیون، بیشتر شبیه گفت‌وگوهای نشریات زرد است.

وی سپس خاطرنشان کرد: برنامه‌های گفت‌وگو محور تلویزیون اولا یک مجری توانا و باسواد می‌خواهد که باید بگردیم تا در تلویزیون پیدا کنیم؛ چراکه به راحتی پیدا نمی‌شود. همچنین در کنار آن، افرادی که به عنوان مهمان در برنامه حضور پیدا می‌کنند، باید حتما تعریف شوند. معمولا تلویزیون به این مدل از گفت‌وگوها عادت کرده که سال تحویل، هنرمندی را به تلویزیون بیاورد و چهار سوال کلیشه‌ای پرسیده شود. به نظرم چنین برنامه‌هایی شأنی در تلویزیون ندارند و من خودم شخصا اصلا اینگونه برنامه‌ها را دنبال نمی‌کنم.

این تهیه‌کننده در بخشی دیگر از صحبت‌هایش به ضعف سوژه برنامه‌سازی در تلویزیون اشاره کرد و گفت: متأسفانه ما در تلویزیون ضعف سوژه داریم و نمی‌توانیم یک برنامه جذاب برای تحویل سالمان آماده کنیم؛ بنابراین مجبور می‌شویم به سراغ هنرپیشه‌های مطرح کشورمان برویم که نتیجه‌اش یکسری گفت‌وگوهای بی‌مزه کلیشه‌ای می‌شود؛ در حالی که باید ابتدا برای برنامه‌هایمان سوژه‌سازی کنیم؛ به عنوان مثال وقتی در قالب یک برنامه‌ تلویزیونی هنرپیشه‌ای را به برنامه دعوت می‌کنیم، خوب است مثل برنامه «کلاه قرمزی» که برنامه‌ی بامزه‌ای است و همیشه یک چهره را مهمان خود می‌کند، این اتفاق بیفتد و اینگونه نباشد که بخواهیم کل برنامه را با چهره‌ها پیش ببریم. ما ابتدا باید برنامه خوب طراحی کنیم و سپس به فکر مهمان باشیم.

 

***«سبک زندگی» قربانی «درآمدزایی» در صداوسیما!

شاید بتوان گفت که پربیننده‌ترین بخش در برنامه‌های صداوسیما پیام‌های بازرگانی است؛ چراکه برنامه‌ریزان صداوسیما همیشه زمانی در میان پربیننده‌ترین برنامه‌های سیما را برای پخش پیام‌های بازرگانی انتخاب می‌کنند.

بنابراین این پیام‌ها از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردارند؛ هم برای مدیران اقتصادی صداوسیما به‌دلیل درآمدهای فراوان و هم برای مدیران محتوایی صداوسیما به‌دلیل فراوانی مخاطبان.

براساس همین طبقه‌بندی، می‌توان پیام‌های بازرگانی را از دو منظر مورد بررسی قرار داد؛ جنبۀ اقتصادی و جنبۀ فرهنگی.

جنبۀ اقتصادی پیام‌های بازرگانی صدالبته فقط به مدیران صداوسیما مربوط می‌شود که در پی تأمین هزینه‌های برنامه‌سازی خود هستند و در این میان از قربانی‌کردن پربیننده‌ترین سریال‌ها نیز نمی‌گذرند. همۀ مخاطبان شبکۀ یک سیما به‌یاد دارند که چگونه فصل سوم سریال محبوب پایتخت که با نام «پایتخت۳» نوروز امسال میهمان خانه‌های مردم بود، به غیرهنری‌ترین شکل قربانی تبلیغات اسپانسر این سریال شد.

کسی نمی‌گوید و نباید بگوید که صداوسیما در فکر درآمدزایی نباشد، اما این درآمدزایی نباید به‌قیمت قربانی‌کردن برخی موضوعات بسیار مهم باشد.

روشن است که این‌گونه درآمدزایی برای مدیران صداوسیما چقدر اهمیت دارد و احتمالا می‌توانند پاسخ‌گوی نهادهای پرسشگر باشند، اما آنجا که این درآمدزایی به قیمت لطمه‌زدن و هجمه به فرهنگ ایرانی تمام شود، گناهی نابخشودنی خواهد بود؛ اتفاقی که در بسیاری از پیام‌های بازرگانی این شب و روزهای سیما به‌وفور می‌افتد.

 مدت‌هاست که تبلیغات وسایل منزل، بخش وسیعی از پیام‌های بازرگانی سیما را به خود اختصاص داده است. در این پیام‌ها معمولاً خانه‌هایی لوکس، وسایلی گران‌قیمت، لباس‌هایی مارک‌دار و چهره‌ای از یک زندگی فوق‌العاده تجملاتی نمایش داده می‌شود.

کافی است به یکی از این پیام‌ها به‌دقت نگاه کنید و ببینید که با یک حساب سرانگشتی، قیمت لباس‌ها و متعلقات افراد در این پیام‌ها از قبیل مرد، زن و بچه، هر کدام شاید به چندین‌میلیون تومان برسد. از سوی دیگر وسایل بسیارگران نمایش‌داده‌شده در این پیام‌ها به‌شکلی چیده شده‌اند که یک متخصص معماری داخلی چند‌ده‌میلیون تومان از شما خواهد گرفت تا وسایلتان را شبیه به آن بچیند. در چنین وضعیتی که می‌دانیم اکثریت قشر متوسط جامعۀ ما شامل کارمندان و کارگران و… که درآمد ماهیانۀ آن‌ها به یک‌میلیون تومان نمی‌رسد، مخاطبان صداوسیما هستند، نمایش چنین پیام‌هایی می‌تواند جفایی بزرگ در حق آن‌ها باشد.

گذشته از این، آنچه در این پیام‌ها مغفول مانده و حتی مورد هجمه قرار گرفته «سبک زندگی ایرانی» است و آنچه تمام و کمال تبلیغ می‌شود «شیوۀ زندگی غربی» است. در اکثر این پیام‌ها شیوۀ زندگی، غذاها، پوشش، رفتار مردها و زن‌ها، شیوۀ بازی بچه‌ها، دکوراسیون خانه و… همه و همه به‌شکلی است که ذره‌ای از هویت و فرهنگ و رفتار یک ایرانی در آن‌ها دیده نمی‌شود.

 

***رپ جزء هنر موسیقی ایران نیست

خواننده موسیقی پاپ با اشاره به سطح پائین محتوای رپ گفت: این سبک جزء هنر موسیقی ایرانی نیست.

مجید اخشابی خواننده موسیقی پاپ، در خصوص همخوانی سبک رپ فارسی با فرهنگی ایرانی گفت: من به شخصه این ژانر را جزء کارهای موسیقایی یا ترانه و آهنگ نمی‌دانم و فکر می‌کنم که این سبک با فرهنگ ما تناسب زیادی ندارد. هر فردی می‌تواند با صرف زمان یک ساعته، متن موسیقی را آماده کند و با خواندن زیر صدا، به راحتی یک آهنگ تولید کند.

وی عنوان کرد: این سبک، از سبک‌های غربی تأثیر گرفته و خواستگاه آن به موسیقی استوا بر می‌گردد. جنس این موسیقی از جنس اعتراضش است یعنی با دست خالی و بدون داشتن ارکستر، ساز  و فقط با استفاده از یک ساز کوبه‌ای، حرف خود را به گوش مردم برساند.

اخشابی با بیان اینکه چنین موسیقی‌هایی را باید موسیقی تظاهراتی دانست، تصریح کرد: این سبک؛ تنها به درد فضاهایی مثل تظاهرات می‌خورد و با ساختن لحظه‌ای، یک طومار را به صورت ریتمیک می‌خواند و این را دیگر نمی‌توان آهنگ نامید.

این خواننده ادامه داد: این جنس موسیقی نا خود‌آگاه از یک اعوجاج و هرج و مرج سخن می‌گوید اگر یک مخاطب جوان بخواهد شب و روز این جنس موسیقی را پشت سر هم گوش کند، باید بیشتر مراقب سلامتی گوش و روانش باشد.

 

***بیماری رایج بین کاربران شبکه‌های اجتماعی!

بر اساس نتایج پژوهشی جدید، 56 درصد از کاربران شبکه های اجتماعی به بیماری‌های روانی مانند اضطراب و نداشتن تعادل مبتلا هستند.

 بر اساس این پژوهش که در سایت اینترنتی "مای لایف دات کام" انجام شده، 56 درصد کاربران شبکه های اجتماعی به بیماری هایی مانند "فومو" یا دغدغه از دست دادن اشیا و فشار عصبی مزمن مواجه هستند، و 50 درصد به خاطر ناتوانی از تحمل فشارهای روانی در اندیشه استراحت به دور از "فیسبوک" و "تویتر" هستند. 

این پژوهش می افزاید: 27 درصد از کاربران شبکه های اجتماعی به محض بیدار شدن از خواب دغدغه چک کردن صفحه شخصی خود را دارند، 51 درصد صفحه خود را به طور مستمر مورد بازبینی قرار می دهند و 35 درصد روزانه بیش از 31 دقیقه را به قرائت پیام های ارسالی و پاسخ به آن می گذرانند.

این پژوهش حاکی است، 42 درصد کاربران بیش از یک صفحه در شبکه های اجتماعی دارند.

 

***اذعان معارضان سوریه به توان نظامی سپاه قدس

روزنامه رای الیوم نوشت: «"عصام الریس" سخنگوی رسمی نیروهای معارض سوریه موسوم به ارتش آزاد، تاکتیک های سپاه پاسداران ایران در درگیری های مناطق جنوب سوریه را عامل اساسی عقب نشینی و شکست ارتش آزاد اعلام کرد.»

این روزنامه در ادامه نوشت: «سخنگوی نیروهای معارض سوریه در گفتگو با خبرگزاری"الاناضول" ترکیه گفته است حمله های دقیق در جبهه های جنوب سوریه تاکتیک ایرانی است که از طریق آن حزب الله و ارتش سوریه با بکارگیری آن مانع پیشروی نیروهای ما شده است.»

عصانم الریس در ادامه گفت: «در ماه های اخیر بر خلاف جبهه شمالی، نیروهای ما در جبهه جنوبی شاهد شبیخون های بی سابقه ای هستند که از سوی نیروهای سپاه قدس ایران متوجه پایگاه های ما شده است.»

او در ادامه به خبر گزاری الاناضول گفت: «فرماندهان ارتش آزاد، تاکتیک ها و عکس العمل های سریعی را مشاهده کرده اند که به نوع خود بی سابقه است و تا قبل از آن هیچگاه از سوی نیروهای ارتش بشار اسد مشاهده نشده است.»

لازم به ذکر است در ماه گذشته پیشروی نیروهای سپاه قدس با فرماندهی سردار حاج قاسم سلیمانی در جنوب سوریه نگرانی های جدی برای اسرائیل و متحدان این رژیم به وجود آورده است.

 

***بررسی طرح بازبينی توافق هسته ای به تعویق افتاد

ميچ مک کانل، رهبر اکثريت جمهوريخواه سنای آمريکا روز پنجشنبه پنجم مارس گفت، تصميم گرفته است که بررسی طرح تازه ارائه شده به سنا که به کنگره اجازه می دهد در هرگونه توافق‌ احتمالی هسته‌ای با ايران اعمال نظر کند، را به تعويق بياندازد.

به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس،‌ پيشتر شماری از سناتورهای دمکرات از تصميم ميچ مک کانل برای در دستور قرار دادن اين طرح برای رای گيری در روز سه شنبه آينده انتقاد کرده بودند. آنها رييس سنا را متهم کرده بودند که در اقدامی سياسی کميته روابط خارجی سنا را دور زده و اين طرح را در دستور کار قرار داده است.

باب منندز، سناتور دمکرات و از ارائه کنندگان طرح بازبينی توافق هسته ای ايران، به اقدام ميچ مک کانل در جهت تسريع در رای گیری برای اين طرح اعتراض کرده است.

اين سناتور دمکرات تصريح کرده است، برای اين که طرح کنونی از حمايت دو حزب حاضر در سنای برخوردار باشد، بهتر است اين طرح به بدون شتاب در دستور کار قرار گيرد.

به گزارش رادیو فردا، اتحاد و وحدت دمکرات ها در خصوص زمانبندی ارائه اين طرح باعث عقب نشينی رييس سنا شده است.

دانلد استوآرت، سخنگوی ميچ مک کانل در اين زمينه گفته است: «واضح است که دمکرات ها با آبستراکسيون (از اکثريت انداختن سنا) مانع تصويب طرح خواهند شد.»

طرح بازبينی توافق هسته‌ای با ايران از دولت باراک اوباما می‌خواهد که در صورت دستيابی به هر توافق با ايران، متن اين توافق‌نامه را ظرف پنج روز در اختيار کنگره قرار دهد.

 

***احتمال قبول محدودیت ۱۰ ساله در برخی از جوانب برنامه هسته‌ای

وزیر امور خارجه ایران می‌گوید که ایران احتمالا پیشنهاد اعمال محدودیت ۱۰ ساله در برخی از جوانب برنامه هسته‌ای خود را بپذیرد.

محمد جواد ظریف در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی "سی‌ان‌ان" اظهار داشت که ایران احتمالا پیشنهاد اعمال محدودیت ۱۰ ساله در برخی از جوانب برنامه هسته‌ای خود را بپذیرد. وی از دادن جزئیات بیشتر در این مورد خودداری کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کریستین امانپور خبرنگار سی‌ان‌ان در رابطه با اظهارات چند روز گذشته باراک اوباما مبنی بر لزوم توقف ۱۰ ساله برخی از فعالیت‌های حساس هسته‌ای ایران از آقای ظریف سوال کرد که وزیر خارجه ایران در پاسخ گفت: «بستگی دارد که این موضوع را چگونه تعریف کنید، اگر توافقی صورت بگیرد، ما (ایران) آماده‌ایم که برخی محدودیت‌های مشخص برای یک بازه زمانی معین را قبول کنیم، اما من نمی‌خواهم جزئیات مذاکرات را در رسانه‌ها مطرح کنم.»

رییس جمهور آمریکا روز ۱۲ اسفند در مصاحبه با خبرگزاری رویترز گفته بود که حصول توافق نهایی اتمی با ایران مستلزم این است که جمهوری اسلامی دستکم به مدت ۱۰ سال فعالیت‌های هسته‌ای حساس خود را کنار بگذارد و غرب هم بتواند از توقف این فعالیت‌ها مطمئن شود.

 

***جان کری: با توافق هسته ای، هیچ چیز عوض نمی شود

وزیر امور خارجه آمریکا، روز پنجشنبه ۱۴ اسفند در عربستان سعودی گفت: «روز بعد از دستيابی به اين توافق احتمالی و اگر به آن برسيم، هيچ چيز عوض نمی‌شود و ما نسبت به چالش‌هايی که در منطقه با آن روبرو هستيم، آگاهی داريم.»

جان کری پس از دیدارهای جداگانه با پادشاه عربستان و وزیران امور خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، به خبرنگاران گفت: «مذاکرات هسته‌ای با ایران موجب نمی‌شود که آمریکا چشم خود را بر اقدامات بی‌ثبات کننده ایران در نقاطی مانند سوریه، لبنان، عراق، شبه جزیره عربستان و بخصوص یمن ببندد.»

سعود الفيصل، وزير امور خارجه عربستان سعودی نیز پس از ديدار با همتای آمريکایی‌اش گفت به او اطمينان داده شده که مذاکرات اتمی فعلی با ايران، به معنای چشم‌پوشی از ديگر فعاليت‌های ايران در منطقه نيست.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وی اظهار داشت: «ايران از راه مبارزه با داعش، مشغول افزايش حضور خود در عراق است.»

سعود الفيصل گفت: «برای مثال الان تکريت مثال خوبی است که نشان دهيم از چه نگران هستيم. ايران مشغول در دست گرفتن زمام امور است.»

کری گفت: «ما به دنبال معامله بزرگ (و جامع) با ايران نيستيم.»

وزير خارجه آمريکا گفت: «روز بعد از دستيابی به اين توافق احتمالی و اگر به آن برسيم، هيچ چيز عوض نمی‌شود و ما نسبت به چالش‌هايی که در منطقه با آن روبرو هستيم، آگاهی داريم. تنها چيزی که عوض می‌شود اين است که اطمينان حاصل خواهيم کرد ايران به بمب اتمی دسترسی نخواهد داشت.»

 

***نتانیاهو: من مانع توافق با ایران نیستم!

دور از ذهن نیست که مصاحبه بخش فارسی رسانه دولتی انگلیس (بی‌بی‌سی) با نخست وزیر رژیم صهیونیستی و تاکید وی بر "مانع نبودن بر سر توافق با ایران" به منظور ترمیم خسارت‌های ناشی از سخنان بی‌پروای نتانیاهو در کنگره امریکا بوده است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پنجشنبه 14 اسفند در گفتگو با "بی بی سی فارسی" (BBCPersian) گفت: «راهکار مورد نظر من، دستیابی ایران به سلاح اتمی را برای سال‌ها به تعویق می‌اندازد.»

وی در این مصاحبه گفت: «سخنرانی‌ام در کنگره آمریکا به نتیجه موردنظر خود رسیده و پاسخ مثبتی از نمایندگان جمهوریخواه و دموکرات گرفته ام.»

بر اساس این گزارش، نتانیاهو همچنین به بی بی سی فارسی گفت: «من مانعی بر سر توافق هسته‌ای میان ایران و کشورهای پنج بعلاوه یک نیستم؛ بلکه مانع، رفتار ستیزه‌جویانه حکومت ایران است.»[!]

نخست‌وزیر رژیم اسرائیل افزود: «فکر می کنم منافع هیچ کسی به اندازه اسرائیل به حل و فصل این مسأله وابستگی نداشته باشد.»

نتانیاهو در مصاحبه امروز خود با بی‌بی‌سی فارسی افزود: «قدرت‌های جهانی نباید به طور خودکار محدودیت‌های وضع شده علیه ایران بر سر برنامه هسته‌ای این کشور را تا زمانی که رفتار ستیزه‌جویانه حکومت ایران به مقدار قابل توجهی تغییر کند، بردارند.»

نتانیاهو گفت: «اسرائیل امیدوار است بهترین نتیجه از مذاکرات به دست آید، اما برای بدترین وضعیت آماده است.»

گفتنی است نطق نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا با واکنش‌ منفی مردم و مقامات دولت امریکا و همچنین بخش عظیمی از جامعه یهودیان رو‌به‌رو شده است. دور از ذهن نیست که مصاحبه بخش فارسی رسانه دولتی انگلیس با نتانیاهو و تأکید نامبرده بر "مانع نبودن بر سر توافق با ایران" به منظور ترمیم خسارت‌های ناشی از سخنان بی‌پروای نتانیاهو در کنگره امریکا بوده است.

 

***پیام اتحادیه اروپا به اسرائیل درباره ایران

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز در حاشیه نشست وزرای امورخارجه عضو اتحادیه اروپا در شهر بروکسل گفته است او مصمم است گفتگوهای هسته ای ایران را به نتیجه ای مثبت برساند.

خبرگزاری فرانسه (AFP) گزارش داد که  فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه تصریح کرد توافق هسته ای خوب در دسترس است.

موگرینی گفته است او مصمم است گفتگوهای هسته ای ایران را به نتیجه ای مثبت برساند.

این مقام بلندپایه اروپایی گفته است اگر مفاد توافق خوب نباشد، پیش از مهلت تعیین شده تا پایان ماه مارس، هیچ توافقی حاصل نخواهد شد. باید این پیام به همه دوستان و شرکاء منتقل شود. ظاهرا منظور او از این سخن، اسرائیل بود که از تلاشها برای حصول به توافق در جریان ادامه مذاکرات، خشمگین است.

 

 

***تلاش پادشاه عربستان برای تشکیل بلوک جدید علیه ایران

خبرگزاری رویترز گزارش داد: «دیپلمات‌های عربی می‌گویند ملک سلمان پادشاه عربستان در تلاش است با رفع اختلاف میان کشورهای همسو با ریاض، بلوک جدیدی را در خاورمیانه برای مقابله با تهدیدات ایران تشکیل دهد.»

 این خبرگزاری در ادامه گزارش داد: «ریاض قصد دارد با ترغیب کشورهای سنی خاورمیانه برای کنار گذاشتن اختلافات بر تهدیدهای فوری‌تری که از جانب ایران و گروه تروریستی داعش وجود دارد متمرکز شوند.»

لازم به ذکر است تهدید به داعش در حالی از انگیزه‌های ریاض برای تشکیل بلوک جدید عنوان شده که این کشور خود از منابع تأمین مالی گروه داعش به شمار می‌رود.

***جدیدترین اظهارات بشار اسد درباره تحولات سوریه

خبرگزاری رسمی سوریه "سانا" گزارش داد که "بشار اسد" رئیس‌جمهور این کشوردر تازه ترین اظهارات خود گفت: نظام جهانی که سازمان ملل متحد و شورای امنیت نماینده آن هستند، بایستی مشکلات را حل، از حاکمیت کشورها دفاع و از بروز جنگ جلوگیری کنند، در انجام ماموریت خود ناکام مانده است. در حال حاضر ما با سازمان مللی مواجه هستیم که در حمایت از شهروندان کشورها از جمله در سوریه، لیبی، یمن و دیگر کشورها شکست خورده است.

بنا بر این گزارش، بشار اسد که این سخنان را در مصاحبه با تلویزیون دولتی پرتغال (آر تی پی) ایراد می‌کرد، افزود مخالفان میانه‌رو صرفا توهم است. کسانی که عرصه تروریسم در سوریه جولان می‌دهد، به طور اساسی یا "داعش" است، یا "النصره"و یا برخی گروه‌های مسلح کوچک.

رئیس‌جمهور سوریه خاطرنشان کرد مقامات غربی اراده‌ای برای مبارزه با تروریسم ندارند، به دلیل آنکه آمریکایی‌ها اعلام کرده‌اند 5 هزار شورشی را آموزش خواهند داد. این مصداق دیگری بر حمایت آنها از تروریست‌ها است.

وی تأکید کرد نمی‌توان گفت سوریه شکست خورده است؛ چرا که ملت آن یکپارچه و متحد از دولت و ارتش کشور حمایت و با تروریسم مبارزه می‌کنند. همچنانکه نهادهای حکومتی به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند و حتی در مناطق تحت اشغال تروریست‌ها نیز حقوق افراد پرداخت و واکسیناسیون کودکان به خوبی انجام میشود.

وی همچنین در انتقاد از سیاست های دولت پاریس گفت: فرانسه به خاطر منافع مالی ارزش‌های خود درباره آزادی، برادر و دموکراسی را به دلارهای نفتی فروخت.

اسد افزود: هیئت فرانسوی که هفته گذشته در دمشق حضور پیدا کرد کاملا رسمی وهماهنگ شده به سوریه آمد.

 

***هزینه 1 میلیون‌دلاری اتاق خواب نتانیاهو و همسرش

سایت صهیونیستی یدیعوت احرونوت در گزارشی نوشت: نتانیاهو که در روز چهارشنبه به اسرائیل بازگشت و سفر خود به آمریکا را یک سفر تاریخی خوانده بود، حدود 1.157.000 دلار روی دست دولت اسرائیل هزینه گذاشت.

این سایت نوشت: باید گفت هزینه حمله اخیر نتانیاهو به آمریکا بیش از یک میلیون دلار برای دولت اسرائیل آب خورده است. نتانیاهو با هواپیمایی به آمریکا سفر کرد که این هواپیما مجهز به اتاق خواب خصوصی برای نتانیاهو و همسرش بود و برای همین هزینه سفر او تا حد افزایش یافت.

نتانیاهو و همسرش در طول پرواز به طور کامل در این اتاق استراحت مخصوص بوده اند و او حتی یک کلمه هم با خبرنگاران همراه خود در هواپیما، حرف نزد.

 

***شکنجه وحشیانه کودک فلسطینی با سگ

در فیلمی که به تازگی از این برخورد جنایتکارانه صهیونیستها با یک کودک فلسطینی منتشر شده، نظامیان ارتش این رژیم کودکی را در معرض هجوم سگ آموزش دیده خود قرار می دهند.

نظامیان صهیونیست پس از حمله به این کودک که "حمزه ابوهاشم" نام دارد، از او می پرسند: "ترسو کیست .. ترسو کیست"

در همان حال، یکی از نظامیان رژیم صهیونیستی که به نظر می آید از این صحنه بسیار لذت برده است، می گوید: "زیبا است ... زیبا است".

یکی از افسران ارتش رژیم صهیونیستی برای توجیه این اقدام وحشیانه همقطاران خود به کانال 10 تلویزیون این رژیم گفت، این نظامیان اگر از سگ استفاده نمی کردند شاید گلوله پلاستیکی به کار می‌بردند.

این نخستین بار نیست که نظامیان رژیم صهیونیستی برای حمله به شهروندان فلسطینی از سگهای آموزش دیده استفاده می‌کنند. در یکی از این جنایتها یکی از فلسطینی‌ها به مدت 7 دقیقه مورد حمله وحشیانه یکی از این سگها قرار گرفت درحالیکه نظامیان رژیم اشغالگر فقط درحال تماشای آن صحنه بودند.

فعالان در شبکه های اجتماعی تأکید کردند که استفاده از سگ علیه شهروندان از سیاستهای رسمی ارتش رژیم صهیونیستی است.

 

***ضربه امنیتی تشکیلات خودگردان به اسرائیل

شورای مرکزی سازمان آزادیبخش فلسطین تصمیم گرفت که به همکاری های امنیتی با اسرائیل پایان دهد.

سازمان آزادیبخش فلسطین نهاد قانونگذاری فلسطینی ها محسوب می‌شود و تصمیمات آن برای تشکیلات خودگردان فلسطینی لازم الاجراست.

تصمیم سازمان آزادیبخش فلسطین برای پایان دادن به همکاری امنیتی با اسرائیل تازه‌ترین نشانه از تیرگی روابط دو طرف است. قرار است این تصمیم سازمان آزادیبخش فلسطین به زودی با تشکیل جلسه کمیته اجرایی این سازمان در رام‌الله به اجرا درآید.

به گفته ناظران، این اقدام فلسطینی‌ها واکنشی به عملکرد اسرائیل در توقیف درآمدهای مالیاتی است که اصلی‌ترین منبع درآمد تشکیلات خودگردان محسوب می‌شود.

به گزارش بی بی سی، اسرائیل در ماه ژانویه تصمیم گرفت که در اعتراض به پیوستن تشکیلات خودگردان فلسطینی به دادگاه بین‌المللی جنایی، از پرداخت درآمدهای مالیاتی فلسطینی‌ها خودداری کند.

توقیف درآمدهای مالیاتی فلسطینی‌ها از سوی اسرائیل، مقام های تشکیلات خودگردان را از پرداخت حقوق ماهیانه هزاران کارمند دولت ناتوان کرده است.

منابع فلسطینی گفته اند که تصمیم سازمان آزادیبخش فلسطین با هدف ایجاد فشار بر اسرائیل صورت نگرفته است.

خبرنگار بی‌بی‌سی در بیت‌المقدس می‌گوید توقف همکاری‌های امنیتی تشکیلات خودگردان ضربه ای امنیتی به اسرائیل خواهد بود.

***امکان اعزام نیروهای ویژه آمریکا به سوریه

پایگاه خبری "النشره" گزارش داد که  رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا از امکان اعزام یگان‌های ویژه‌ای از نیروهای زمینی آمریکا به سوریه و عراق برای پشتیبانی از مخالفان "میانه‌رو" سوری یا ارتش عراق سخن گفت.

بنا بر گزارش "اسکای نیوز" که این اظهارات رامنعکس کرده، ژنرال مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در مقابل کمیته نیروهای مسلح سنا گفت: اگر فرماندهان میدانی ما از من یا وزیر دفاع بخواهند تا نیروهای ویژه خود را برای پشتیبانی از ارتش عراقی و یا مخالفان "میانه‌رو" سوری که تحت آموزش ارتش آمریکا قرار می‌گیرند، اعزام کنیم و ما ببینیم این اقدام برای تحقق اهداف ما امری ضروری است در آن صورت از رئیس‌جمهوری می‌خواهیم که اجازه این اقدام را صادر کند.

این سخنان دمپسی درحالی مطرح می‌شود که مسئولان پنتاگون سخنان وی را از لحاظ نظامی کم اهمیت خوانده‌ واعلام کردند که دمپسی موضع خود در قبال سوریه را تغییر نداده است.

دمپسی پیشتر تاکید کرده بود که ارسال نیروی زمینی آمریکا به سوریه منتفی است مگر اینکه این اعزام نیرو برای نجات خلبانان امریکایی باشد که هواپیمای آنها در سوریه سقوط کند.

 

***درآمد هنگفت داعش از فروش هروئین

شبکه "روسیا الیوم" در وبسایت خود گزارش داد که رئیس سازمان کنترل مواد مخدر فدرال روسیه روز جمعه اعلام کرد گروه تروریستی داعش سالانه حدود یک میلیارد دلار از ترانزیت هروئین از افغانستان درآمد کسب می کند.

به گفته ویکتور ایوانف، بر اساس آمار این سازمان، این گروه سالانه حدود یک میلیارد دلار در این زمینه درآمد کسب می کند.

سازمان کنترل مواد مخدر روسیه ماه نوامبر اعلام کرده بود نیمی از هروئین انتقالی به اروپا که از خاک عراق و برخی کشورهای آفریقایی صورت می گیرد از سوی جنگجویان داعش انجام می شود.

بر اساس اعلام این سازمان، قاچاق مواد مخدر منبع جدید درآمد برای این گروه شورشی است. داعش به جنایات زیادی از جمله قتل و ربودن افراد اقدام کرده است.

 

***بعید است فعلا بتوان به آمریکا اعتماد کرد

حمید ابوطالبی، معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور در مطلبی در صفحه شخصی خود در توئیتر نسبت به پاسخ باراک اوباما به اظهارات نمایشی نتانیاهو در کنگره آمریکا واکنش نشان داد و گفت: بعید است ایران و آمریکا فعلا از دیوار بی‌اعتمادی عبور کنند.

ابوطالبی با اشاره به مصاحبه اوباما پس از سخنرانی نخست وزیر رژیم‌صهیونیستی در کنگره آمریکا، نوشت: اوباما ساعاتی پس از جلسه تئاترگونه کنگره که اشک عاقلان در آمریکا را درآورد، به مطالب آن پرداخت و در سه محور نکاتی را عنوان کرد.

از نگاه معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور سه محور اصلی سخنان رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به نتانیاهو از این قرار است:

نخست: اوباما تصدیق کرد که تحریم‌ها ایران را از برنامه‌هایش بازنداشته است و نخواهد داشت؛ این نکته مثبتی است.

دوم: اوباما گفت که اقدام نظامی در جلوگیری از برنامه هسته‌ای ایران موفق نخواهد بود؛ این هم سخن عاقلانه‌ای است.

سوم: رئیس‌جمهور آمریکا گفت که تنها راه حل مسئله هسته‌ای ایران را مذاکره می‌داند؛ این نیز مطلب قابل توجهی است.

ابوطالبی سپس با تکیه بر این سه محور در مصاحبه اوباما نوشته است: اگر این سخنان، محور تصمیمات در واشنگتن باشد؛ آنگاه به راحتی می‌توان به توافق رسید. چرا که این حداقلِ عقلانیتِ لازم برای پیشرفت و موفقیت در مذاکرات است.‌

معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور در ادامه با بیان این‌که، باراک اوباما گفته است به ایران اعتماد ندارد، نوشت: ایشان درست می‌گوید؛ زیرا در ایران هم از فاجعه کودتای 28مرداد تا امروزهیچ کس نمی‌تواند به آمریکا اعتماد کند.

 

***تجمع مقابل وزارت صنعت و معدن در اعتراض به واردات بی رویه

به همت کمیته دانشجویی پیگیری مفاسد اقتصادی، جمعی از تشکل‌های دانشجویی در اعتراض به واردات بی رویه و به دلیل اهمیت موضوع واردات و خام فروشی، تصمیم به برگزاری تجمع مقابل وزارت صنعت، معدن و تجارت را گرفتند که این تجمع درمقابل این وزارت‌خانه آغاز شد.

همچنین این کمیته با صدور بیانیه ای اعلام کرد که کمیته‌ دانشجویی پیگیری مفاسد اقتصادی که متشکل از جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران است واردات‌ محوری و خام‌فروشی را مانع اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی و استقلال، در شرایط جنگ اقتصادی می‌داند. به همین دلیل از مسئولین خواستار رسیدگی و تحقق خارج کردن سرمایه‌ی ملت از جیب واردات‌چی‌ها و خام‌فروشان، جلوگیری از رانت‌خواران این عرصه‌ها و بالا بردن هزینه سوداگری در آن‌ها، اتکا به تولید داخل و اولویت‌ها مقدم بر واردات کالای لوکس برای طبقه‌ی مرفه، عدم روزمرگی و بی‌برنامگی وزارت صنعت برای توسعه صنعتی کشور را دارد.

 

***ازدواج یک بازیکن محبوب فوتبال با دختر 6 ساله!

بازیکن فوتبال(آمریکایی) همچنان که خودی در میادین فوتبال از خود نشان داده است، به سرعت به عنوان یک جوان خوب محبوبیت عمومی پیدا کرده است.

این فوتبالیست وقتی از طریق یکی از ویدئو های یوتیوب متوجه شد که دختر ۶ ساله ای به خاطر آنکه مادرش گفته ۲۵ سالش نیست تا بتواند با این فوتبالیست ازدواج کند به گریه افتاده است، در پیامی در صفحه اجتماعی فیس بوک نوشت که می خواهد با این دختربچه ملاقات کند.

این ویدئو نشان می دهد که بریانا کوچک بغض کرده و بسیار برای خودش متاسف است که به اندازه کافی بزرگ نشده است.

فردی این ویدئو را برای وات می فرستد و او نیز تصمیم می گیرد کاری در این مورد انجام دهد. آن دو یکدیگر را در استادیوم هاستون تگزان در روز چهارشنبه ملاقات کردند. این فوتبالیست گفت:"او نمی دانست من آنجا هستم. وقتی به سمتم آمد من یک دسته گل در دست و یک حلقه در جیبم داشتم. از او پرسیدم که می تواند وانمود کند که یک روز همسر من است، او جواب داد بله. البته وات یکی از پیراهن هایش را با خود به همراه داشت تا مانند یک لباس عروس باشد.

این فوتبالیست این تصاویر را در صفحه اجتماعی به اشتراک گذاشت و مردم از آن بسیار استقبال کردند، مطمئنا این عمل موجب محبوبیت بیشتر این فوتبالیست خواهد شد.

 

***انتشار تصاویر ساختگی برای خراب کردن بازیگر ایرانی!

همه ی ما چهره پسر کوچک و شیرین سینما و تلویزیون در سالهای گذسته را به خاطر داریم که هم اکنون نیز حضور پررنگی در فیلم ها دارد و لی متاسفانه چند روز پیش اعلام کرد که صفحه شخصی اش را هک کرده اند و بازتاب این خبر در رسانه ها موجب آگاهی مردم از این موضوع شد.

احمد قاسمی، پدر ارسلان قاسمی بازیگر سینما وتلویزیون گفت: متاسفانه محبوبیت فرزندم را نشانه گرفته اند و قصد سواستفاده از این موضوع را دارند. همچنین احمد قاسمی از شناسایی هکر پیچ صفحه شبکه اجتماعی این بازیگر خبر داد و توضیح داد: متاسفانه بعضی افراد از نام پسرم سو استفاده می‌کنند که بعنوان نمونه می‌توان صفحات مختلفی که در شبکه‌های گوناگون اجتماعی وجود دارد، نشان داد. امیدوارم که به حریم شخصی افراد در هر جایگاهی که صاحب منصب هستند، احترام گذاشته شود.

وی افزود: رد کسی که پیچ اینستاگرام ارسلان قاسمی را هک کرده، پیدا کردیم و ظرف چند روز آینده پلیس فتا وی را دستگیر خواهند کرد. متاسفانه چند روزی است که هوش و حواس پسرم و خانواده درگیر این اتفاق است که امیدوارم هرچه سریعتر با دستگیری وی این مسئله خاتمه پیدا کند.

همچنین پدر ارسلان قاسمی راجع به نوشته‌هایی که در بدن این بازیگر مشاهده می شد، عنوان کرد: این نوشته ها همگی فتوشاپ هستند و هیچکدام از این نوشته در بدن فرزندم وجود ندارد، می خواهند با نشان دادن این تصاویر محبوبیت این بازیگر جوان را در دل مردم زیر سوال ببرند، امیدوارم که در آینده دیگر شاهد اینگونه مسائل نباشیم.

 

***حضور متفاوت مهناز افشار در یک فیلم فرانسوی!

مهناز افشار در صفحه اجتماعی اش تصویر تازه‌ای منتشر کرد.

این بازیگر ایرانی در توضیح این تصویر نوشت: «بزودی خبر كار جديد با گروهی جديد در فرانسه که تجربه بسيار خوب و زیبایی بود را، خدمت شما اعلام خواهم کرد.»

مهناز افشار چندی پیش هم تجربه کار در یک فیلم تاجیکستانی را داشت که در سینما های آن کشور اکران شد.

 

***شهیدی که با اذان جلوی گناه را گرفت

یه موتور گازی داشت که هرروز صبح و عصر سوارش میشد و قارقارقارقار باش میومد مدرسه و برمیگشت .

یه روز عصر که پشت همین موتور نشسته بود و میروند ، رسید به چراغ قرمز .

ترمز زد و ایستاد .

یه نگاه به دور و برش کرد و موتور رو زد رو جک و رفت بالای موتور و فریاد زد :

الله اکبر و الله اکــــبر ...

نه وقت اذان ظهر بود نه اذان مغرب .

اشهد ان لا اله الا الله ...

هرکی آقا مجید و نمیشناخت غش غش میخندید و متلک مینداخت و هرکیم میشناخت مات و مبهوت نگاهش میکرد که این مجید

چش شُدِه ؟!

قاطی کرده چرا ؟ !

خلاصه چراغ سبز شد و ماشینا راه افتادن و رفتن و آشناها اومدن سراغ مجید که آقااا مجید ؟ چطور شد یهو ؟ حالتون خوب بود که !

مجید یه نگاهی به رفقاش انداخت و گفت :

"مگه متوجه نشدید ؟

پشت چراغ قرمز یه ماشین عروس بود که عروس توش بی حجاب نشسته بود و آدمای دورش نگاهش میکردن .

من دیدم تو روز روشن جلو چشم امام زمان داره گناه میشه . به خودم گفتم چکار کنم که اینا حواسشون از اون خانوم پرت شه . دیدم این بهترین کاره !" همین!

"برگی از خاطرات شهید مجید زین الدین”

 

***سکوت می‌ کنم و از پرسپولیس کنار می روم

حسین هدایتی که مدت هاست یکی از متقاضیان خرید باشگاه پرسپولیس است و هر از گاهی از پایان تلاش هایش در این خصوص صحبت می کند، بار دیگر همین رویه را در پیش گرفت.

وی با انتشار مطلبی با عنوان "هيچ جنگى براى تصاحب پرسپوليس در كار نيست!" در صفحه اجتماعی خود نوشت:

مطلع شدم که گفته‌اند این جانب مانع از ادامه فعالیت اسپانسری شرکت اول فصل هستم! در حالی که همگان شاهدند که اعلام شده بود با اسپانسر یک طرفه فسخ شده و پرسپولیس مدتی بدون حامی مالی بود تا جایی که در نیم‌فصل برای تقویت تیم از من به عنوان یک هوادار کمک خواستند و حقیر نیز به عشق هواداران مبالغی پرداخت کردم.

سپس در جلساتی که خدمت مسئولین بودیم تقاضای کمک مجدد به تیم را مطرح کردند که بدون اینکه قرارداد اسپانسری یا حضور در هیات مدیره داشته باشم چند میلیارد تومان بدون چشم‌داشت و به صورت بلاعوض و قرض‌الحسنه پرداخت کردم و فکر می‌کنم قسمتی از آرامش و نتایج اخیر گواه بر آن است.

بحمدالله ساعت 3 و 30 دقیقه صبح هم پاداش پیروزی اخیر در فرودگاه تقدیم بچه‌ها شد اما این گوی و این میدان اگر دیگرانی هستند که اکنون این باشگاه محبوب را حمایت و پشتیبانی می‌کنند به نفع آنان کنار می‌روم و از آنها نیز به عنوان یک هوادار تشکر می‌کنم.

البته امیدوارم خیل عظیم هواداران این باشگاه مجددا شاهد اختلاف‌افکنی و ترک خدمت مسئولین نباشند. برای حقیر بیش از هر چیز موفقیت و سربلندی پرسپولیس و شادی هواداران مهم است.

تا زمانی که زنده‌ام هر گاه نیاز بوده و باشد و اجازه دهند وارد گود شده و انجام وظیفه می‌کنم. بدون اینکه تحت نام اسپانسر یا هر عنوانی که نیاز به حضور فیزیکی من داشته باشد.

هواداران و مسئولان ذیربط بدانند در شرایطی که اول با لطف خدا بعد تلاش و آرامش اعضای تیم پیروزی‌های پیاپی حادث شده سکوت می‌ کنم و کنار می‌روم تا ثابت شود جنگی در کار نیست و آقای معاون نیز تصمیم خود را عملی کند!

 

***آخر تکلیف سریال جدید مهران مدیری مشخص شد!

  تصویربرداری جدیدترین سریال مهران مدیری با عنوان «اتاق عمل» بعد از وقفه‌ای طولانی، با انجام تغییرات در متن با گروه بازیگران قبلی از سر گرفته می­شود.

همچنین پس از مذاکرات انجام شده بین مهران مدیری و مدیران تلویزیون و انجام تغییراتی که موجب نگرانی جامعه پزشکی شده بود، شرایط لازم برای ادامه تصویربرداری این سریال فراهم شد و این هفته گروه تولید با مجموعه بازیگران قبلی در لوکیشن اصلی «اتاق عمل» واقع در بلوار ارتش برای ادامه تصویربرداری حضور خواهند داشت.

براساس فیلمنامه قبلی مهران مدیری در این سریال نقش دکتر کاشف و مهران غفوریان نقش دکتر بهروز عشقی را بازی می‌کردند. لوکیشن بیمارستان این سریال در یک سوله طراحی و تمام بخش‌های بیمارستان در ساخت آن در نظر گرفته شده است. طبق برنامه­ ریزی­های انجام شده حدود 70درصد سریال در این بیمارستان، تصویربرداری می‌شد و بخش کمی از آن در فضای آپارتمانی و لوکیشن‌های خارجی خواهد بود.

 

***اعتراف به همسر دوم بودن شاعر زن ایرانی!

زهرا عاملی شاعر و ترانه سرای مشهور ایران، این هفته مهمان تلفنی برنامه رادیویی فرزاد حسنی که با نام «موسیقی من» روی آنتن رادیو جوان می آید، بود.

فرزاد حسنی که در روزهای گذشته به واسطه انتقاد به نحوه اجرای مهران مدیری در اختتامیه جشنواره فیلم فجر حسابی در تیررس رسانه ها بود، این بار روی آنتن زنده با شجاعت عجیب یک زن آن هم از نوع مشهورش مواجه شد؛ آنقدر که زهرا عاملی بی هیچ پروایی روی آنتن زنده از همسر دوم بودنش گفت و بی هیچ ابایی درباره آن حرف زد.

فرزاد حسنی و زهرا عاملی در این برنامه به تحلیل بیت به بیت ترانه «عشق دوم» با صدای احسان خواجه امیری پرداختند و شاید این برای اولین بار در سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران باشد که یک برنامه به بررسی ترانه ای بپردازد که اجازه پخش ندارد.

*

***محرومیت یک استاد از تدریس بهخاطر صدای زنانه!

خبر محروم شدن يکي از اساتيد فيزيک دانشگاه معتبر خواجه نصير از تدريس به دليل برخورداري از آنچه که مسوولين دانشگاه «صداي زنانه» و از اين رو ناتواني در رسيدن به «کمال انساني» دانسته‌اند، بُهت بسياري از کوشندگان سياسي، اجتماعي و جامعه دانشگاهي را در پي داشت!

دکتر «قاسم اکسيري‌فرد» يکي از نخبگان فيزيک ايراني است که پس ازچند سال تحصیل و تحقيق در اروپا، خودخواسته به ايران بازگشته است. در حالي که به گفته بسياري با توان علمي بالايش به راحتي مي‌توانسته در بهترين دانشگاه‌هاي اروپا و آمريکا صاحب کرسي استادي و برخوردار از يک زندگي درخور دانش و توانايي‌اش باشد.

به راستي اگر سخت‌گيري در استخدام اساتيد دانشگاه و معلمان‌ تا اين اندازه است که حتي صدا و نحوه بيان يک استاد (معلم) منجر به اخراج او مي‌شود، چگونه است که ما هرازچندگاهي با خبر‌هاي عجيب و غريبي از اين دست روبرو مي‌شويم؟

طنز تلخ ماجراي اخير در اينجاست: حالا که نخبه‌اي خلاف جريان آب شنا کرده و چشم بر بسياري از مواهبي پوشيده که در کشورهاي ثروتمند جهان بي‌درنگ انتظارش را مي‌کشيده‌اند‌، مسوولين دانشگاه خواجه نصير به جاي استقبال از چنين فرصتي، به آسودگي گنجينه دانش و شوقِ سُتودني او را به کار در ميهن ناديده مي‌گيرند و تنها به سبب تُن صدايش او را از تدريس و دانشجويان را از برخورداري از يک استاد کاردان محروم مي‌کنند!

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.