رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: برای اعزام نیروهای ماهر به خارج از کشور نیاز به برنامه جدید داریم، در این راستا استراتژی اعزام نیروهای کار به خارج از کشور تدوین می‌شود.

استراتژی اعزام نیروهای کار به خارج از کشور تدوین می‌شود
 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از عسلویه، کوروش پرند عصر امروز در نشست با مسئولان پارس جنوبی با بیان اینکه این منطقه صنعتی نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد اظهار داشت: نیروهای پارس جنوبی باید دارای مهارت‌های خاص باشند که آموزش فنی و حرفه‌ای نقش مهم و تأثیرگذاری در تأمین نیروهای ماهر این منطقه صنعتی دارد.

وی با اشاره به اینکه تجهیز مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای به امکانات مورد نیاز مهارتی مورد توجه است، تأکید کرد: با توجه به نقش مهم مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در نقاط صنعتی تجهیزات آن مناطق متناسب با نیاز صنایع تأمین می‌شود.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بستر مناسبی برای افزایش توانمندی متقاضیان فراهم می‌کند، گفت:   آموزش‌های فنی و حرفه‌ای یکی از ابزارهای قدرت برای توانمندسازی نیروهای مهارتی محسوب می‌شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اعزام نیروهای ماهر به خارج از کشور خبر داد و گفت: برای اعزام نیروهای ماهر به خارج از کشور نیاز به برنامه جدید هستیم، در این راستا استراتژی اعزام نیروهای کار به خارج از کشور تدوین می‌شود.

پرند با بیان اینکه آموزش فنی و حرفه‌ای و مهارت افزایی نقش مهمی در ایجاد اشتغال فرد دارد، خاطرنشان کرد: 65 درصد از نیروهایی که در کارگاه‌های آموزش‌های فنی و حرفه‌ای  شرکت می‌کنند و دارای گواهینامه مهارتی می‌شوند به‌کارگیری می‌شوند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.