ویکتور ایوانف رییس سازمان فدرال مبارزه با قاچاق مواد مخدر روسیه اعلام کرد: درآمد سازمان تروریستی داعش از محل قاچاق هرویین از افغانستان به یک میلیارد دلار در سال می رسد.

روسیه: درآمد داعش از محل قاچاق هرویین به یک میلیارد دلار در سال می رسد
 

به گزارش خبرنگار ایرنا، ایوانف روز جمعه در کنفرانس مطبوعاتی در مسکو گفت: گروه داعش در مجموع نیمی از هرویین مصرفی قاره اروپا را تامین می کند. قاچاق مواد مخدر از منابع اصلی درآمدهای داعش می باشد.

مقام روس به افزایش توجه گروه تروریستی داعش به حضور در افغانستان و قاچاق مواد مخدر به ویژه هرویین از این کشور به نقاط دیگر جهان اشاره کرد.

وی فعالیت های گروه تروریستی داعش در افغانستان را نگران کننده خواند که دامنه آن به تدریج و به طور پنهانی رو به افزایش است.

رییس سازمان فدرال مبارزه با قاچاق مواد مخدر روسیه در ادامه سخنان خود به مبارزه بی امان سازمان های امنیتی روسیه به ویژه سازمان متبوعه وی با قاچاق مواد مخدر اشاره و خاطرنشان کرد: در ماههای ژانویه و فوریه عملیات گسترده مبارزه با باندهای قاچاق مواد مخدر به نام 'رتیل آسیایی' در تعدادی از مناطق روسیه اجرا شد.

وی افزود: این عملیات در مسکو و 14 استان مرکزی و غربی روسیه اجرا شد و در جریان آن 82 قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و در مجموع بیش از 30 کیلوگرم هرویین ضبط و چندین خودرو قاچاقچیان مصادره شد.

مقامهای روس در ماههای اخیر بارها از تشدید فعالیت های گروه داعش در افغانستان و تهدید ناشی از آن برای امنیت منطقه ابراز نگرانی کرده اند.

رییس سازمان فدرال مبارزه با قاچاق مواد مخدر روسیه اخیرا در این رابطه گفت: گروههای مسلح غیرقانونی از یک سو در تولید گسترده موادمخدر و ترانزیت آن شرکت دارند و از سوی دیگر به عنوان منبعی پایان ناپذیر برای استخدام مزدوران در درگیریهای منطقه ای در آسیای مرکزی و خاورمیانه اقدام می کنند.

وی خاطرنشان کرد: بدون نابودی مواد مخدر در افغانستان، امکان حل و فصل مناقشات در مناطق ذکر شده وجود ندارد.

ایوانف افزود: ترانزیت گسترده هرویین افغانستان منبع بزرگ تغذیه مالی گروه تروریستی داعش است و این گروه با تامین نیمی از هرویین اروپا درآمد هنگفتی بدست می آورد.

وی گفت: این مواد افیونی از طریق عراق و برخی کشورهای آفریقایی به اروپا قاچاق می شود.

وزیر امور خارجه روسیه نیز به تازگی درخصوص فعالیت های گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه و نزدیک شدن آن به مرزهای کشورش هشدار داد.

سرگئی لاوروف در مصاحبه با روزنامه روسی کامرسانت تأکید کرد که تروریست های داعش در افغانستان و در نزدیکی مرزهای کشورهای آسیای میانه مشاهده شده اند که در حال نزدیک شدن به مرزهای روسیه هستند.

وی بر ضرورت اتخاذ اقدامات و تدابیری برای جلوگیری از اشغال مناطق افغانستان و کشورهای همسایه آن توسط تروریست های داعشی تاکید کرد و خواستار تشریک مساعی برای پایان تسلط آنها بر بخش هایی از قلمرو عراق و سوریه شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.