حسین پورحسین: اولین همایش علوم و معارف اسلامی و خودسازی جوانان با تأکید بر آیات قرآنی و روایات اهل بیت(ع)، خودسازی از منظر امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري در سالن همایش دبیرستان علوم و معارف اسلامی امام رضا(ع) مشهد مقدس برگزار شد.

آموزش باید بر خودسازی استوار باشد

معاون وزیر آموزش و پرورش در این همایش با تأکید بر اینکه جوانان ایستاده‌اند تا مکتب اهل بیت(ع) پایدار بماند، گفت: در مکتب اسلام، قرآن و پیامبر(ص) اسوه به شمار می‌آیند و پیامبر(ص) با آوردن قرآن این هدیه الهی را به ما سپرده است.

وی افزود: پیامبر(ص) عترت را برای شما می‌گذارم و عترت نردبان رسیدن به آسمان الهی است.

حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان با بیان اینکه کتاب و معلم از هم جداشدنی نیستند، گفت: همان طور که عیسی(ع) و موسی(ع) با انجیل و تورات آمدند، پیامبر اکرم(ص) با قرآن برای همه بشریت و نسلها کتابی آورد که اولیای الهی را به هم متصل می‌کند.

معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش با تشریح خودسازی براساس آیات و روایات قرآنی و روایات اهل بیت(ع) و رهنمودهای امام و رهبری درباره خودسازی گفت: انسان خیلی قیمت دارد، اما بعضی‌ها خود را ارزان می‌فروشند، در حالی که خداوند قیمت انسان را از بهشت گرانتر ترسیم فرموده‌اند، انسان باید جایگاه خود را بشناسد تا بداند قیمت آن چقدر است.

حجت الاسلام دکتر محمدیان با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش نیازمند تحول است، اما هر تحولی مطلوب نیست، افزود: تحولی که تکاملی باشد و جهت معلومی داشته باشد، خوب است. این تحول باید رو به کمال و مبتنی بر آموزش اسلامی و رویکرد آن شکوفایی فطرت و دستیابی به حیات طیبه و با عقلانیت همراه باشد.

حجت الاسلام محمدیان با بیان اینکه جسم ما تابعی از روح ماست، گفت: آموزش و پرورش مطلوب و متحول آن است که تعلیم و تربیت را از دامنه به قله حرکت بدهد و اگر ارتفاع تفکر و ذهن قانع و قلب مطمئن شود، عمل صالح با ارتباط با خدا و خلق و خلقت گره می‌خورد و می‌دانیم که این عالم امانت خداوند است و آدمی که امانتدار باشد، این امانت را به صاحبش می‌سپارد.

دکتر محمدیان با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش باید بر مدار پژوهش و تحقیق و بر بستر تعلیم و تربیت پژوهش مدار فرهنگ سازی کند، افزود: آموزش اگر بر پایه پژوهش استوار شود، یاددهی و یادگیری محقق خواهد شد.

معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش در حاشیه این همایش در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: نظام رتبه بندی معلمان، ارتقای کیفی به آموزش و پرورش خواهد داد و معلم مطابق با شغلش مورد سنجش قرار خواهد گرفت و این تصمیم ارزشمند وقتی تصویب شود، ثمرات آن دیده می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش درباره دانش آموختگان دبیرستان علوم و معارف اسلامی امام رضا(ع) گفت: دبیرستان علوم و معارف اسلامی نمونه‌ای است در برابر علوم وارداتی، بخشی از معارف اسلامی در علوم دینی ماست و این دبیرستان در مسیر انسان سازی برپایه علوم و معارف اسلامی و انسانی قرار گرفته است.

محمد تقی فخریان، مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی هم گفت: یکی از مباحث مبنایی در انقلاب اسلامی خودسازی است که متأسفانه از این موضوع غافل شده‌ایم و دبیرستان علوم و معارف اسلامی امام رضا(ع) با دعوت از شخصیتهای برجسته، جلسات و همایشها برای ترویج امر خودسازی با بهره‌گیری از قرآن و روایات و رهنمودهای حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبري با فراخوان از دانش آموزان مقالاتی در این باره به دبیرخانه رسید که عمدتاً دارای ارزش و قابل طرح در این همایش بود.

در این همایش از 10 نفر از برگزیدگان طرح خودسازی بر محور آیات قرآنی و روایات اهل بیت(ع) و خودسازی از منظر امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري تقدیر و لوح یادبودی به آنان اهدا شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.