شهردار مشهد گفت: عملیات اجرایی و آماده سازی جایگاه ورودی خط سه قطار شهری با تفاهم نامه‌ای که با آستان قدس رضوی انجام شد بعد از ظهر امروز شروع می‌شود.

عملیات اجرایی جایگاه خط ۳ قطار شهری مشهد امروز آغاز می‌شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری تسنیم، سیدصولت مرتضوی صبح امروز در شصتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد در تالار شورا اظهار داشت: عملیات اجرایی و آماده سازی جایگاه وروی خط سه قطار شهری با تفاهم نامه‌ای که با آستان قدس رضوی انجام شد بعد از ظهر امروز شروع می‌شود.

وی با اشاره به پروژه زیرگذر گمنام گفت: با توجه به اهمیت کار در بحث پروژه گمنام ما شاهد این هستیم که این پروژه در حال گذراندن بخش پایانی خود است و باید گفت که ما تا قبل از نوروز بحث ترافیک را از آن منطقه خارج خواهیم کرد.

شهردار مشهد ادامه داد: در سطح شهر مشهد اقدامات بسیار خوبی در بحث پروژه‌ها صورت گرفته و شاهد افتتاح بسیاری از این پروژه‌ها تا پایان سال خواهیم بود.

مرتضوی با اشاره به حادثه تونل خط دو قطار شهری خاطرنشان کرد: روز گذشته در یکی از ایستگاه‌های قطار شهری اتفاقی ناگوار در قالب ریزش تونل مترو اتفاق افتاد که متاسفانه ما شاهد کشته شدن یک نفر و زخمی شدن 12 نفر بودیم.

وی افزود: خوشبختانه در پی این حادثه ما شاهد حضور تاکتیکی و سریع سازمان آتش نشانی در محل حادثه بودیم که منجر به نجات 12 نفر از کارگران از مدفون شدن در زیر آوار شد.

شهردار مشهد جان باختن یک نفر در این حادثه را اسف بار خواند و گفت: شهرداری مشهد صمیمانه با خانواده آن مرحوم ابراز همدردی کرده و از خداوند برای آن عزیز از دست رفته طلب مغفرت می‌کنیم.

مرتضوی در ادامه با بیان اینکه 500 میلیارد تومان اوراق مشارکت آماده فروش است خاطرنشان کرد: این اوراق با هماهنگی‌های صورت گرفته با سرمایه گذاران در دو نوبت و به منظور تامین منابع شهرداری صورت خواهد پذیرفت.

وی با اشاره به تسویه حساب با بانک‌ها افزود: تمامی تلاش ما در راستای تسویه با بانک‌ها است زیرا در طی مدت زمانی طولانی که این اقساط پرداخت نشده است این بدهی‌ها بر روی یکدیگر انباشته شده است.

شهردار مشهد اضافه کرد: هم اکنون با بانک تجارت برای تسویه تمامی بدهی به صورت تهاتر و با بانک سپه برای پرداخت 20 دردصد به صورت نقد و 80 درصد به صورت تهاتر توافق شده است.

مرتضوی با بیان اینکه شورای شهر باید در مبحث تامین منابع به ما کمک کند تصریح کرد: شورای شهر در راستای تبدیل سرمایه به نقدینگی باید به ما کمک کند تا با این ترفند از کمند سیستم بانکی بگریزیم.

وی از افزایش 60 دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی تا پایان سال خبر داد و گفت: ما در سال آینده نیز به غیر از تعهدات دولت مبنی بر اختصاص 200 دستگاه اتوبوس، با استفاده از منابع خود 300 دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی اضافه می‌کنیم.

شهردار مشهد با اشاره به ثبت نام دریافت تسهیلات برای تاکسیران‌ها گفت: ثبت نام برای رانندگان تاکسی‌های فرسوده شروع شده است و با قول‌هایی که بانک عامل به ما داده است قرار شد تا پایان سال به 600 نفر از رانندگان تسهیلات نوسازی تاکسی داده شود.

مرتضوی تصریح کرد: تا سه ماهه اول سال 94 برای 6 هزار تاکسی فرسوده تسهیلات در نظر گرفته شده و باید گفت که پس از گذشت این سه ماه به هیچ عنوان اجازه تردد تاکسی فرسوده در شهر مشهد داده نخواهد شد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.